Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 4121 til 4140 af 57177
-
DANSK ESSAY HJÆLP PLEASE
ForumindlægHEJ VENNER! Kan i ikke sende mig en liste over ting som danskere spiser, laver, osv? Kan i komme med gode eksempler på hvordan man er en rigtig dansker? -
haster! rettelse af en dansk aflevering
ForumindlægEr der en der gider at rette min dansk aflevering??? Den fylder kun en side, og jeg skal aflever imorgen please... -
Dansk stil
ForumindlægJeg står og skal skrive en dansk stil, men er helt på bar bund. Det er et oplæg fra studentereksamen august-september 1987 og opgaverne er:1. Klaus Rifbjerg - En fugl på taget2. Hans Lind - Solsortens adfærd3. Uffe Harder - Solsortene Synger4. Erik Stinus - Mit Vindus Årstider5. Bertel Brecht - D... -
Dansk eksamen hjælp!
ForumindlægHej, jeg går i 10. Klasse og jeg har lige trukket mit emne til mundlig eksamen i dansk... Vi har prøveform B så vi har 14 dage til at finde vores tekst. Jeg har trukket temaet "os og dem" og jeg vil helst op i enten et eventyr eller et digt. Problemet er bare at jeg nu har ledt i flere ... -
Haster ! Dansk eksamen
ForumindlægHej alle.. Har virkelig brug for noget hjælp, jeg har en synops til dansk eksamen, jeg skal have afleveret mandag. Mit uddybnings område er folkeeventyr. Jeg skal derfor have fundet et folkeeventyr hurtigst mulig, og jeg ved bare ikke hvad jeg skal vælge! Det skulle gerne være en historie som jeg... -
dansk synopsis
ForumindlægJeg er i gang med min dansk synopsis, jeg kan bare virkelig ikke finde noget at perspektiverer til. Min tekst er denne: http://www.danskfaget.dk/index.php?eID=pmkmonocle&p=eyJwaWQiOjU4NTYsImZvbnQiOiJBcmlhbCIsImZvbnRTaXplIjoxMiwiYWxsb3dQcmludCI6MSwic2hvd1RpcHMiOjEsInNob3dQYWdlTnVtYmVycyI6MSwid... -
Den danske samfundsudvikling
ForumindlægEr der nogen af jer der kan hjælpe mig med disse spørgsmål..? på forhånd mange tak.. Virksomhederne i DT Group – fx Silvan – er meget afhængige af udviklingen i Danmark indenfor livsstilsændringer, trends, kundernes økonomi osv. Beskriv den historiske udvikling i det danske samfu... -
Dansk-historieopgave
ForumindlægHej alle, Jeg skal skrive dansk-historieopgave her i starten af Juni (lidt specielt, da jeg kun går i 1.g), og jeg har valgt emnet: Pest. Jeg har valgt, at skrive om pest i Danmark og komme ganske kort ind på pest i Europa. Er der nogen, der har nogle gode ideer til en problemformuleri... -
Dansk eksame
ForumindlægJeg snart op i mundtlig dansk eksame, og skal op i én af de her tekster: Den højes ord Kingo: Nu rinder Solen Overby: Snart dages det brødre Wivel: Der truer os i tiden Marianne larsen: Velfærdet gør hvad det kan Ivan Malinowski: fremmed i Danmark Janus Kodal: Maretropolis Maja Lee Langvad: Dett... -
Den danske rente
ForumindlægHej alle! Jeg har fået en opgave i en samfundsfagaflevering, som jeg ikke kan finde ud af. Opgaven lyder følgende: Opstil en model, der kan forklare ændringer i den danske rente. Modellen skal ledsages af en faglig begrundelse. Jeg har i forvejen tænkt på højkonjunktur (renten bliver høj) og la... -
DANSK MUNDTLIG HJÆLP!!!!
ForumindlægHej derude! Jeg skal op i dansk mundtlig, da det er obligatorisk for alle 9.klasser. Jeg har trukket overemnet ''At træffe et valg''. Jeg ville derfor spørge jer, hvilken tekst eller måske billedbog, jeg skal snakke om til eksamen? Jeg kan ikke vælge Sommersøndag(kortfilm), ... -
Civilisation på dansk
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive et engelsk essay omkring civilisationer og jeg har tænkt mig, at undersøge nogle andre kultures ord for civlisation, som så stammer fra Frankrig. Er der et "ægte" dansk eller rune ord der svarer til civilisation? PS: Hvis nogen ved kinesisk, ja... -
dansk stil
Forumindlægjeg er i gang med at skrive stil om journalistik. Jeg har læst et uddrag af Politten om en mand der mener at dansk fjernsyn er ved at amerikaniseret. Journalisterne er ligesom i Amerika begyndt at interesserer sig for folks følelser. Og han mener det er et problem for man ikke blive informerede a... -
Dansk Opgave
ForumindlægHej, Det er saådan at jeg fra næste uge skal begynde at skrive dansk-opgave. Jeg vil derfor høre om der ikke er nogle der kunne hjælpe mig ved at se den igennem + at give gode råd til hvordan jeg skal få den til at fylde de 8 sider. Jeg er virkelig på bare bund, håber derfor der er nogle der ka... -
Dansk stil
ForumindlægHej.. Jeg har været op i skriftlig dansk A eksamen på HTX, hvor jeg har skrevet en kronik.. Jeg ved virkelig ikke, om stilen ligger til et 4 tal eller et 10 tal.. Og vil virkelig gerne vide det, så jeg kan få et realistisk billede for, hvilken videregående uddannelse, jeg skal søge på.. Jeg ... -
Dansk mundtlig HJÆLP
ForumindlægHejsa :) Jeg går i 9. klasse og skal på torsdag op i mundtlig dansk, jeg er virkelig i tvivl om hvor længe man burde bruge på sin kompostition, altså berettermodellen. indtil videre bruger jeg ca. 5 minutter på den og synes at det er rimelig meget. Hvor meget tænker i, jeg burde bruge på min b... -
skriftlig dansk
ForumindlægSkriftlig Dansk Er der nogen herinde der har skrevet de emner der har været oppe i HF eksamensæt(2005). Det er emner som følger: 1. Henrik Pontoppidan: Havfruens sang. 2. Jesper Hoffmeyer: Forfølelse. 3. Kai Aalbæk-Nielsen: Nærkontakt i cyberspace. 4. Marina Cecilie Roné: Fornuftsægte-ud-af-skabe... -
Dansk- og historieteorier
ForumindlægSidder i øjeblikket og skriver på min AT synopsis, der omhandler det danske ungdomsoprør med protestsange som midler mod autoriteterne. Mit spørgsmål går på, hvilke teorier jeg skal anvende i dansk og historie, da jeg ikke kan finde dette nogen steder. Mit metodeafsnit er dog allerede skreve... -
Dansk eksamen
ForumindlægHej:) Jeg skal op til dansk eksamen her imorgen tidlig, og sidder lige og kæmper med det sidste. Jeg har trukket fordybelsesområdet Den Moderne Ungdomslitteratur. Jeg mangler at få fortalt til det punkt hvor jeg fortæller lynhurtig om mit fordybelsesområde i generalt. Men jeg er helt lost, ... -
Dansk Afgangsprøve Hjælp!!!
ForumindlægWazzup folkens Jeg har lige trukket mit fordybelsesområde i mundtlig dansk, og jeg har været så uheldig at trække "Fristelser udtrykt ved novellen". Det er uheldigt da vi ikke har haft meget undervisning i dette emne, pga. lock-out'en. Jeg skal vælge en novelle, og jeg er på b...
