Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 4321 til 4340 af 57177
-
Dansk Eksamen - Haster!!!
Forumindlægskal man læse sin begrundelse af valg op ved eksamen? Eller har censor styr på det? Og hvor lang tid skal man fremlægge? -
HJÆLP TIL DANSK EKSAMEN
ForumindlægJeg synes det er svært at analysere den tekst som jeg har valgt til min mundlige eksamen. Jeg har valgt det sidste stykke af Et dukkehjem. Jeg ved ikke hvordan jeg skal kunne analysere, hvis jeg nogenlunde kun skal forholde mig til mit valgte stykke. Jeg vil nemlig gerne fortælle om dramaets star... -
Hjælp, Dansk analyse
ForumindlægHej. jeg er igang med at analysere en reklame, og har brug for hjælp til at besvare nogle af spørgsmålerne. Hensigt Indgang og kompositon Brugsværdi Relevans Tak på forhånd. -
Dansk Synopse HJÆLP!
ForumindlægHej, jeg skal lave en analyse af Naja Marie Aidts novelle "En kærlighedshistorie" - i analysen skal der især lægges vægt på skildring af personer. Er der nogen, der har nogle guldkorn i den forbindelse? please hjælp!! -
dansk eksamen.
Forumindlæghej alle. anne linnet har fra tove ditlevsens digt synget der bor en ung pige. kan bare ikke finde hvilken betydning det har betydet? altså hvad hun fx vil vise med sangen. fordi først er det udgivet som digt og så sang.det er ligesom barndommens gade fx håber virkelig I kan hjælpe mig! /signe -
Mundtlig Dansk
ForumindlægHvad kan man ex. trække? til eksamen? Er det noget man tidligere har haft? Eller? -
Dansk eksamen
ForumindlægBliver skriftlig og mundtlig eksam slået sammen til en enkelt karakterpå hf? Ligesom det er tilfældet med matematik på c-niveau -
dansk mundtligt
ForumindlægHej er der nogle der vil rate i karakter min novelleanalyse af sidste dag hvis i kan skriv med jeg kan gører bedre -
Mundtlig Dansk
ForumindlægHej , Jeg har novellen et barn bliver voksen , og jeg vil gerne perspektivere denne novelle til den sidste balkjole , men jeg ved slet ikke hvordan man skal gør det ??? Herman Bang, 1857-1912 tilbage til digtere/tekster Den sidste balkjole af Marianne Mathiesen Resumé: Historien... -
dansk eksamen
Forumindlæghej jeg har været inde om søge informationer om reklamen/billedet smirnoff green apple twist men kunne ikke finde noget rigtigt om det... håber hvis der er nogen af jer der har nogen oplysninger som i kan dele med mig.. 1. hvem har lavet billedet? hvor og hvornår ? 2.hvilken slags bil... -
dansk stil.
Forumindlæghjælp vi har lige læst (Den sidste balkjole) og nu skal jeg så lave en historie lidt ud fra den sidste balkjole bare mere moderne. men der er nogle regler. den skal starte med at der skal være en ung pige/dreng som er fulde af forventninger er ved at gøre sig klar til en fest. er der nogen der ka... -
Dansk Essay-
ForumindlægNogen der vil hjælpe med at rettte mit essay som jeg har skrevet? Tak -
Synopse i Dansk - Hjælp
ForumindlægJeg håber i kan hjælpe mig med min opgave. Jeg skall lave synopse om Benny Andersens digt KÆRLIGHEDEN Kærlighed hænger ikke på træerne men det er dem man ser på når man savner den hvordan mon de klarer sig så langt de står fra hinanden kan lige nå næste træ med en bladspids og så er det... -
Dansk Essay.
ForumindlægJeq har skrevet en essay, som jeq næsten er færdig med.. jeq ville blive meget glad hvis nogen gad læse den igennem, rette og give mig gode råd til at fortsætte?, for ved ikke rigtig hvad jeg mere skal skrive.. Den er her: Hvad er Efterår? Efteråret kom tidligt det år, der var nedfaldne blade ove... -
Essay - dansk
ForumindlægHej alle. Jeg sidder netop og har et problem med et essay. Jeg skal skrive om "opbrud"og "hjemkomst" af Franz Kafka. Jeg har meget svært ved at skrive en indledning. Er der en, som kan give nogle tip? Hilsen Mette -
Dansk Essay..?
ForumindlægHeeij,, Jeg har skrevet en essay, er der nogen der gider rette den, og give en overskrift til den... ??? På forhånd tak.. Her er den ...: Efteråret kom tidligt det år, der var nedfaldne blade overalt, den kraftige blæst havde gjort, at skoven var dækket af løv tidligere end normalt, syntes jeg. ... -
Essay i dansk
ForumindlægHej jeg har lige været på studietur til Bruxelles skal nu skrive et essay? Jeg overvejer og skrive om syrealisme vi så nemlig et billede på Magrit museet, som jeg var helt vildt med og efter følgende så jeg noget utrolig syrealistisk med et dyr. Kan bare ikke finde ud af om min ide er dum og hvor... -
Dansk?? Please hjælp
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig. Jeg har set filmen om Karen Blixen i Kenya. Nogle der vil være sød at forklare mig temaet i filmen, miljøet, FORTOLKNINGEN.. og hvilken person hun var.. Please det ville betyde rigtig meget for mig hvis i hjalp mig.. -
Dansk stil
ForumindlægHey alle :-) Flyvemaskinen af Ray Bradbury Nu har jeg læst novellen mere end én gang og forstår stadig ikke budskabet med den. Hvordan fortolker i den? hvis i har læst den (: ? har brug for hjææælp :) Tak på forhånd :) -
Dansk lærer??
ForumindlægSOm gerne vil rette en analyse af en avis artikel? Da det er første gang jeg prøver dette, vil jeg helst gerne få noget ud af jeres hjælp. Så det er derfor jeg søger en lærer, der kan fortælle hvad jeg mangler og om jeg er på rette spor?
