Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 4761 til 4780 af 52987
  • terminsprøver

    Forumindlæg
    heeij. jeg skal til terminsprøve i december, men vil gerne allerede begynde og øve mig nu. er der nogen der har gode råd til, hvordan jeg kan forberede mig. EVT. nogle hjemmesider jeg skal op til følgende fag: Dansk læsning, retstavning og skriftlig fremstilling Engelsk Læsnin...
  • Skr Dansk årsprøve - Kan man forberede sig???

    Forumindlæg
    Hey!Skal til skr dansk årsprøve tirsdag og ville bare høre om der var nogle der havde nogle gode tips til forberedelse, eller om man simpelthen ikke kan forberede sig (uden det skal være tidsspilde..)
  • Oversættelse? få steder jeg i tvivl?

    Forumindlæg
    José Marti nació en 1853 y cayó/murió en 1895 en la guerra último contra los españoles. Durante muchos años haber/tener de vivir en el exilio en España, en los EE.UU. y en muchos países de la Latinoamérica. Martí era un escritor muy p...
  • hjælp til Allan poe his. THE BLACK CAT

    Forumindlæg
    Hey allesammen... er der nogen der ved hvad denne novelle handler om the black cat som allan poe har skrevet... jeg vil bare lige hører om nogen havde guldkorn til historien og lige fortæller mig kort hvad den handler om jeg har nemlig ikke historien selv...
  • eksamen

    Forumindlæg
    Hej.... Hvad hedder sidste års eksamenssæt - skriftlig dansk??
  • Hjæælp terminsprøve

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal her på mandag op i skriftlig dansk for 9 kl Fsa. Er der nogen der har været op i det samme, da har nogen stikord til mig evt. hvad de forskellige opgaver går ud på?? Nogen der har gode råd til hvordan man kan scoore gode karakter vis man f.k.s. vælger (novelle,artikel??) Taak :)..
  • Haster "My mother and her sister"

    Forumindlæg
    jeg er ved at lave analyse af "my mother and her sister" af Jane Rogers, men er gået lidt i stå. Er der nogen som har skrevet den opgave, som måske vil sende den så jeg kan få lidt inspiration.
  • søger råd til skriftlig dansk eksame

    Forumindlæg
    Heej , jeg skal op til skriftlig dansk eksame- ligesom mange andre herinde formoder jeg !! :) Jeg er dog kommet i tvivl om en helt banalt ting og søger en der evt. har en oversigt over hvike elementer fra undervisningen man kan inddrage i stile. Et eksempel til nyere tekster er self at kan man i...
  • Terminsprøve

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til ( eng)terminsprøve imorgen. har nogen af jer fornyligt været til teminsprøve? hvad var emnerne? kunne i nå at skrive om alle tre dele i de 5 timer? skal alle gymnasier analyserer samme novelle i hele landet? MVH NA
  • Årsprøve i dansk skriflig?

    Forumindlæg
    Hej..Jeg vil bar spørge om der er nogle der evt. ved hvordan årsprøven i skriftlig dansk foregår i 1.g?Er det lige som i folkeskole, el.?
  • Dansk skriftlig fremstilling

    Forumindlæg
    Hej folkens!:) Jeg vil godt spørger jer om hvilken nogen opgaver man kommer op i ( maj-2012) fsa dansk skriftlig fremstlling altså hvad opgaverne hedder, for skal nemlig op til dansk skriflig fremstilling imorgen..Håber i vil svare på det. Tak på forhånd!:)
  • Engelsk årsprøve

    Forumindlæg
    Hej, jeg går i 1.g og jeg skal til en engelsk årsprøve i slutningen af juni måned, men ved ikke helt hvordan man skal læse op til prøven. Skal jeg genlæse alle de tekster vi har brugt eller?
  • Pool Corey Campbell

    Forumindlæg
    Hej, En venlig sjæl der vil sende sin opgave hvis sin opagve Pool?
  • dansk eksamenssæt fra 2009 ..

    Forumindlæg
    Er der nogen som vil fortæl mig hvad de forskellige stile fra dansk eksamen hedder i sommers ..
  • Optagelse på videregående uddannelser

    Forumindlæg
    http://jp.dk/indland/article1236189.ece
  • Hjæælp PLEASE!!

    Forumindlæg
    Hej jeg skal skrive en stil i Dansk, den skal handle om "Klassens Droning" og skolevold. Jeg ved ikke hvordan jeg skal begynde eller hvordan jeg i det hele taget skal begynde!!!. Please hjælp mig. Tak på forhånd.
  • Mule killers

    Forumindlæg
    Vil lige høre om der er nogen der har skrevet Mule killers? Da jeg mangler hjælp til at skrive den..
  • Engelsk B, eksamenssæt fra 2009?

    Forumindlæg
    HEj :) ër der nogle som tilfældigvis ligger inde med eksamenssættet fra engelsk STX B nivaeu fra 2009 ? eller er der nogle som kan huske hvad den omhandlede ? ( grammatik delen) på forhånd tak :)
  • Western-filme

    Forumindlæg
    Hej, er der noget speciel i western-filme der karakterisere dem? Her er jeg mere interesserede i, at vide f.eks. brug af musik eller filmiske virkemidler. TAK
  • British industrial proletariat?

    Forumindlæg
    Hvilket årstal snakker vi om når vi snakker om den britiske industrielle proletariat? 1850?