Søgning på: analyse af digte. Resultater: 5641 til 5660 af 26633
  • vent af søren ulrik thomsen

    Forumindlæg
    Hej.. Har virkelig brug for hjælp til digtet Vent af Søren Ulrik Thomsen..Please det haster og det er til imorgen. Er der så ikke nogen der ville hjælpe mig.?? Jeg skal lave en analyse af digtet og har virkelig brug for hjælp.. på forhånd tak.
  • Analyse 1, afl. 2 opgave 3

    Forumindlæg
    Hej, vi har på Analyse 1 fået en opgave til aflevering i næste uge. Jeg er meget i tvivl om fremgangsmåden, og hvad jeg egentlig bliver bedt om at gøre i opgaven. Opgaven er todelt og står herunder; jeg håber der er en som kan skære det ud i pap for mig. På forhånd tak! Opgave 3 Lad (n=0-ue...
  • Analyse af J R R Tolkien's eventyr "Hobbitten"

    Forumindlæg
    Jeg har aldrig analysere en bog, og jeg skal aflevere en problemformulering næste uge, så hjælp, har du en forslag???
  • Dansk eller engelsk?

    Forumindlæg
    Hejsa SP. Hvis nu at jeg skal analysere et digt, digtet er på engelsk, kan jeg så stadigvæk godt bruge dansk som fag til at gøde det? Og skal min synopse og mundtlige del være på engelsk hvis jeg vælger engelsk? Mange tak.
  • Analyse af kortfilmen "skal vi være kærester?"

    Forumindlæg
    Hvilke temaer har filmen??
  • SSO LANGTDIGT AG YAHYA HASSAN!

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal i gang med at skrive SSO, og har valgt at ligge mit fokus på Yahya Hassans "LANGDIGT" med fokus på sproglig analyse og den bevidste sporglige incompentence som han gør brug af. Er der nogle som kan hjælpe?? Mvh Camilla R.O
  • Hjælp - Analyse Pharfar "Lad mig rulle dig"

    Forumindlæg
    I strofe 8 vers 2, står der "Bare vis mig dit bryst, kom ryst det nu" Kan man antage det som sexisme? Hvorfor?
  • Ordvalg ved Numerisk analyse: Er iteration et dansk ord?

    Forumindlæg
    Jeg oplever tit at skribenter benytter sig af ordet iteration når der skrives på dansk, men ordet findes ikke i ordbogen. Jeg er nu ved at skrive en rapport og jeg er i tvivl om jeg kan bruge ordet. Kan jeg det? og hvad er gode alternativer? gentagelser, vel?
  • Analyser Danmarks tilslutning til EF på baggrund af historiske kilder

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe?
  • H.C Andersen "det er liv at rejse"

    Forumindlæg
    Hej, ville lige spørg om hjælp til H.C andersens digt " det er liv at rejse" jeg skal redegør for digtet men forstår det ikke helt. Jeg har derfor brug for hjælp til forståelsen af digtet :) og hvis i eventuel har en analyse af det liggende så må i meget gerne sende det :)
  • genre i dansk

    Forumindlæg
    kan i ikke hlælp mig med genre i dansk som emne handler om ungdom og jeg har valgt digte som genre jeg vil gerne have en digte som handler om ungdom og analyse til den kan i ikke lige hjælp mig med den her emne
  • Resume eller analyse af Fiona McFarlane´s short story "Buttony"

    Forumindlæg
    Hej alle Er der nogen her inde der har læst Fiona McFarlane´s short story "Buttony"? Jeg synes nemlig den er utrolig svær og forstå, og jeg har derfor brug for lidt hjælp. En analyse til noget inspiration modtages med kyshånd! Tak på forhånd
  • Analyse af "Festen før festen sætter gang i branderten"

    Forumindlæg
    Hej :) Skal til dansk eksamen 9. juni 2015 og har lidt problemer med at analysere mit prøveoplæg. Jeg har fokus på nyhedskriterier og argumentation, så er der nogle der kan hjælpe mig med det? SIde 1 er vedhæftet, vedhæfter side 2 i en kommentar.
  • AT i Religion og Mediefag om havet. Analyse af Blackfish

    Forumindlæg
    Vil gerne lave min AT med faget mediefag og med dokumentaren Blackfish(Dokumentar om spækhuggere i SeaWorld) som den film jeg vil analysere. Dertil er der mange vinkler at tage, men den jeg hovedsageligt havde set mig for øje, var i forbindelse med Religion, med fokus på det etiske aspekt. Mit sp...
  • Analyse og fortolkning af "A Journey" (Skriftlig Eksamen)

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har været til skriftlig eksamen idag i engelsk, og ville lige have noget respons på min stil. Jeg ved der er nogle fejl hidst og pist, men det kan jeg desværre ikke ændre nu. Sad og skrev til aller sidste sekund, og har på fornemmeren at det ikke er gået er perfekt. Derudover nåede ...
  • Analyse af "To gange mødt" af Henrik Pontoppidan

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at skrive en dansk-historieopgave som er for til d. 27. april. Jeg har læst den, jeg kan bare intet forstå af denne tekst og det gør at jeg ikke kan gå igang med mine redegørelser som er at analysere teksten! :/ Håber virkelig der er en sød en der vil skrive en referat af den, ...
  • Kærlighed

    Forumindlæg
    Hej, Har trukket 'kærlighed' i mundtlig dansk - hvad ville I anbefalde, jeg analyserede? Et kunstbillede, et digt, en novelle, et essay, en artikel.. Hvad som helst. Kom evt. med bud på, hvad det konkret kunne være - jeg er lidt på herrens mark.. På forhånd :-)
  • *HJÆLP* Kildekritisk analyse "Lov om ændring i lov om folkeforsikring, 1956"

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen! Jeg har brug for hjælp til at lave en kildekritisk analyse af lovteksten "Lov om ændring i lov om folkeforsikring, 1956", som den foreligger på: http://danmarkshistorien.dk/leksikon-og-kilder/vis/materiale/folkepensionen-1956/?no_cache=1 Fokuset ligger i, at det va...
  • analyse af Først fik vi apps til datinglivet. Nu er det venskabets tur

    Forumindlæg
    Er der nogle der ville analyser denne tekst. Jeg skal opgive den næste uge
  • Forklaring til bevis "analyse 2"

    Forumindlæg
    Sætning 2.7 (Cantor-Bernstein) Lad X, Y være to mængder. Hvis både #X ≤ Y og #Y ≤ X, så er #X = #Y Bevis: Ved antagelse, #X ≤ #Y ⇔ der eksistere en injektion f:X→Y #Y ≤ #X ⇔ Der eksistere en injektion g:Y→X For at bevise #X = #Y må vi konstruere en bijektion h...