Dansk

SSO LANGTDIGT AG YAHYA HASSAN!

23. januar 2016 af kurist (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej! 
Jeg skal i gang med at skrive SSO, og har valgt at ligge mit fokus på Yahya Hassans "LANGDIGT" med fokus på sproglig analyse og den bevidste sporglige incompentence som han gør brug af. 
Er der nogle som kan hjælpe?? 

Mvh Camilla R.O

Brugbart svar (0)

Svar #1
23. januar 2016 af Nicklas44 (Slettet)

Jeg havde nogle noter omkring digtsamlingen og det er hvad jeg kunne finde: I det sidste digt ”Langdigt”, hører man at Yahya Hassan skriver om sig selv, i en form for metadigtning, hvor han føler, at han på trods af sin succes, ikke er undsluppet sin sociale arv. Digtene hænger sammen og skildrer hans historie, hans opvækst og det der gjorde at han kom i gang med at skrive. Til digtsamlingen hører dog også nogle mere poetiske og ikke så handlingsnære digte.

Men hvis du har brug for digtene: Barndom, det sjette opholdsted eller kontaktpersonen så har jeg dem, da jeg brugte i anledningen af SRP

Svar #2
01. februar 2016 af kurist (Slettet)

Tak Nicklas. 
Jeg arbejder på livet løs på at udarbejde en præcis sproglig analyse af digtet! Men tusinde tak - alt er en hjælp lige nu :-) 

Skriv et svar til: SSO LANGTDIGT AG YAHYA HASSAN!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.