Søgning på: analyse af digte. Resultater: 561 til 580 af 26633
-
Hjælpppp analyse
ForumindlægHej Jeg er i gang med en analyse, men vil have hjælp til at kunne svarer på det der er under. Jeg gider ikkee uburgelige/humoristiske/nedladene svar, da jeg er ret seriøs. Er der nogle som kan foklarer dette spørgsmål: Hvad tales der om i digtet? Kredser digtet om et bestemt motiv (kærlighed,... -
Digt - HJÆLP NU
ForumindlægHey, jeg skal op i dansk eksamen og jeg har et hurtigt spørgsmål: Har digtet "der bor en ung pige, som ik vil dø" af Tove Ditlevsen og jeg er i tvivl om digtet har noget med skæbne at gøre? Vil i plz hjælpe mig med at svare på det spørgsmål Takk -
Digt
ForumindlægEr der nogen som har læst Dan turell's digte: Min første menstruation, Kønsrolledigt og det er ikke let ? Jeg forstår dem ikke. Synes ikke de giver mening. -
digt hjælp
Forumindlæghej studieportalen kan i hjælpe med disse opgaver f. Sproglige billeder fx: i. Anvendes sammenligninger (ex rød som en bavian røv ) ii. Anvendes metaforer = billedplanet beskriver noget om realplanet (ex jeg var luft du var vand Michael Strunge) iii. Anvendes besjælinger når ting, p... -
digt
Forumindlæghej studieportalen kan i hjælpe med disse opgaver f. Sproglige billeder fx: i. Anvendes sammenligninger (ex rød som en bavian røv ) ii. Anvendes metaforer = billedplanet beskriver noget om realplanet (ex jeg var luft du var vand Michael Strunge) iii. Anvendes besjælinger når ting, pla... -
Forståelse af spansk digt
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en større opgave, og i den skal jeg analysere digtet "Sobre Piedras Con Lagartijos" af Gloria Anzaldúa. Der er nogle sætninger, som jeg er lidt i tvivl om: Maldito fue el día que me atreví a cruzar = forbandet var dagen at jeg t... -
digt
Forumindlæghej alle sammen! skal lige høre om nogen af jer har læst digtet "Gaden", den er skrevet af Emil Bønnelycke. jeg har brug for hjælp... da jeg ikke rigtig kan forstå det overordnet budskab i det... plz.. har brug for nogen som kan fortælle mig det. Tak. :) -
hjælp til en stil om digtet "Man binder os på mund og hånd"?
ForumindlægEr der nogen der har læst eller analyseret digtet "Man binder os på mund og hånd" af Poul Henningsen....? ska nemlig skrive en stil om det -
Digt
ForumindlægHjæælp. Den form for rim der hedder rimmønster: fordelingen af enderim – fx i 4-liniede strofer aabb: parrim; abab: fletrim; abba: klamrerim. Fatter jeg ikke :( En der kan give et ex med abab og abba osv. -
Digt
ForumindlægHej allesammen, ville høre hvad i synes om følgende digt strofe Jeg sidder i mit stille og rolige domicil, funderer over mit essays substans mens mit karakter-ego danser, en lige og perfektionistisk dans. Vil gøre mit bedste, gøre godt med hvad jeg har! Da sidder jeg her, roligt, og tænker, er... -
Digt hjælp
ForumindlægHej, Jeg har fået som opgave at lave et digt om bier og hvordan de har det i bikube fra dronnings perspektiv. Jeg har valgt at sætte mig ind i de 5 sanser altså; Høre, lygte, føle, smag og synssansen. Jeg har svært ved at komme på noget, og vil rigtig gerne have hjælp. PS: Hvad lugter honning af? -
Hjælp til digt
ForumindlægHej, Jeg har fået som opgave at lave et digt om bier og hvordan de har det i bikube fra dronnings perspektiv. Jeg har valgt at sætte mig ind i de 5 sanser altså; Høre, lygte, føle, smag og synssansen. Jeg har svært ved at komme på noget, og vil rigtig gerne have hjælp. PS: Hvad lugter honning a... -
Hjælp til dansk analyse
ForumindlægHej... Jeg skal analyse denne tekst, og ville høre om I havde et bud?? I alle de riger og lande, hvorhen jeg i verden for, jeg fægted med åben pande, for hvad jeg for alvor tror. En øm var mit hjelmemærke, på brynjen stod korsets tegn. På skjold bar jeg løverne stærke i hjerternes milde heg... -
digte
ForumindlægHej. Jeg har en opgave som jeg ikke kan finde ud af, håber i kan hjælpe mig. opgaven lyder: Beskriv og forklar disse udtryk med dine egne ord. De er fra digtene her i hæftet: - Granen saver løs på horisonten (På det tørre) - Pludselig drikker den af en forkert flaske eller gisper efter vejret... -
Digt
ForumindlægGodaften alle spanskkyndige derude, jeg har god brug for en hjælpende hånd med et par digte.. Jeg kan godt forstå 'ordene' men sammenhængen er mig noget uklar og især når jeg skal til og tolke på dem. Ved ikke om det ville være etisk korrekt af mig ligefrem at linke til dem her, da de ind... -
Digt
ForumindlægHej alle Jeg skal lave et digt, men mangler den sidste sætning Det er om modsætningerne sorg og glæde Here it comes: Glæden griber om sjælens hjerte således også sorgens smerte kærlighedens smil, kærlighedens tårer forvandler fornuften til hjælpeløs dåre Glæden er meningsful... -
digt.. hjælp
Forumindlægnogen der har arbejdet med digtet Ozymnadias of EGypt skrevet af Shelley og som måske kan hjælpe men nogle spørgsmål jeg skal svare på?? Digtet: I MET a traveller from an antique land Who said:—Two vast and trunkless legs of stone Stand in the desert. Near them on the sand, Half sunk, a shatter&... -
digt
ForumindlægHej.... Nogen ka hjælpe med at fortolke digtet??? Digtet lyder som følgende: Hesteklapren! Hesteklapren! Hestesko og hestehov! Benne by er fuld af heste. Jeg skal sove. Hvem der sov! Min fornuft er som et vindue, der i blæst slår op og i. Bare ikke disse heste evig jog og jog forbi ... -
Analyse af digtsamligen 7/11
ForumindlægHej Jeg arbejder med en analyse af digtsamligen 7/11, som er skrevet af Casper Eri. Igennem alle sine digte, har han behøttet sig af en fri form/ubundet form, er der nogle, som kan hjælpe mig, med hvad dette kan have af betydning? Jeg har selv nogle tanker, men jeg kan ikke få dem skrevet ned... -
hjælp til et digt!
ForumindlægJeg skal gøre rede for de holdninger, som kommer til udtryk i dette digt, men vil lige høre mere om den hvis i gider at hjælpe. Sven Holm: Grønlands historie eller danskernes historie i Grønland. Hvad skulle vi så deroppe vi danske mensker firetusinde kilometer væk i Hans Egedes og Jakob Seve...
