Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 5941 til 5960 af 57177
-
Hjælp til simple sætninger Dansk til Spansk
ForumindlægHej, Da jeg skal til spansk A eksamen, har jeg brug for noget hjælp til basale sætninger. Jeg har ikke fået gode karakterer i skriftelig, på trods af at jeg har knoklet, virker det ikke til at jeg er god til spansk skriftelig, derfor har jeg brug for hjælp til nogle sætninger, så jeg idet mindst... -
Dansk --> Tysk
ForumindlægHun havde forventet, at se huse omkring søen og glinsende is (husk navneform til sidst)? Hvordan ville man oversætte denne sætning? -
Hjælp hurtigt - Dansk grammatik
ForumindlægSpørgsmål 1. Jeg har studeret i udlandet. Denne sætning indeholder: et pronomen, 2 verber og 2 substantiver et pronomen, 2 verber, en præposition og et substantiv et pronomen, 2 verber, en konjunktion og et substantiv et verbum, 2 substantiver, en præposition og et adjektiv -
metoder/teori dansk/hist
Forumindlæghej jeg skriver min talepapir, og er lidt i tvivl... Altså jeg har læst en roman, og har brugt den kvalitatove metode, hvor jeg analyserer og fortolker (humaniora) og kigget på en partiprogram og igen brugt kvalitativ, deduktiv metode, hvor jeg analyserer den oz (samf.) oz har jeg en diagram(kvan... -
Dansk skov og tropisk regnskov
ForumindlægHej. jeg sidder med nogle spørgsmål som jeg håber der er nogle som kan svare på, helst hurtigt da jeg skal bruge det imorgen. 1. hvad bruger planter fosfor og kvælstof til? 2. belys skovens kvælstofskredsløb og forklar hvordan planterne optager næringsioner fra jorden. -
Kolera: Biologi/Dansk
ForumindlægJeg har om koleraepidemien og jeg har virkelig brug for hjælp til den biologiske del. Min lærer har bedt mig at skrive om Max josef von pettenkofer, og pga han overlevede at drikke et reagensglas fyldt med kolera bakterier, skal jeg have skrevet noget om immunforsvaret overfor kolera.. Nogle der ... -
Hjælp! Dansk ungdom og identitet Eksamen
ForumindlægHej :) Jeg har trukket "ungdom og identitent i det 21. århundrede" er der nogle der har nogle tekster som jeg kan bruge? evt. nogle noveller? Tak på forhånd. -
Dansk-mundtlig eksamen
ForumindlægHej Jeg har trukket "barndommen som fundament," og jeg vil spørge, om I har nogle gode idéer til, hvilken novelle jeg kunne vælge? Jeg har prøvet at søge lidt, men jeg har ikke fundet nogen gode noveller. Vi har haft om blinkende lygter, barndommens gade og nattens dronning af Tove Di... -
Dansk mundtlig - Dokumetar
ForumindlægHar idag trukket mit fordybelses område som er : I medierne. Og som krav skal jeg vælge en dokumentar. Havde slet ikke overvejet dokumentar genren, og er helt på bar bund. Nogen der kender en god dokumentar egnet til analyse, 9 klasse? Håber virkelig på hjælp! -
Hjælp til forståelse af den danske idrætsstruktur.
ForumindlægHej, tænkte på om der er nogen der kunne hjælpe mig med at uddybe, hvad der helt præcist menes med følgende tekststykke, fra min lærebog: Endvidere har foreningerne - som demokratiske lærepladser med et dobbelt demokratisk princip (stemmeret og valgfrihed), frivillighed samt medlemskontigenter- ... -
Dansk og fysik i enkeltfag
ForumindlægHalløj, Jeg skal bruge de 2 overstående fag til min uddannelse efter sommerferien. Hvad sker der hvis jeg ikk består en af dem? Kan man tage eksamen igen lidt senere eller er det bare surt sjov og man skal vente til næste år med at prøve igen? -
Dansk oplæsnings stykke til eksamen
Forumindlægheeeej Hver gang jeg skal læse mit oplæsningsstykke ved jeg aldrig hvad min begrundelse skal være for, hvorfor jeg vil læse det op nu, og hvorfor lige det stykke, nogle der har nogle gode 'begrundelser', som kunne give mig en idé til hvad jeg kunne sige til min eksamen? Line -
rette dansk stil?
Forumindlægen der vil rette min stil ? -
Dansk historie opgave, help..
ForumindlægHej alle derude. :-o Tænkte på om nogle kendte til en artiekl eller en tekst, hvor det omhandlede om ungdomsoprøret.. Mangler en kilde, til historie delen. Tak på forhånd :-) -
Engelsk udtryk på dansk ?
ForumindlægHej. Jeg har flere gange i litteraturen stødt på udtrykket "solutions looking for problems". Hvad betyder det egentlig ? Det bruges i forskellige sammenhænge, fx "Algorithms are solutions looking for problems". Håber I kan hjælpe. Tak. -
Oversættelse fra dansk til tysk
ForumindlægEn herinde som har let ved tysk og kan hjælpe mig med en oversættelse? -
Dansk grammatik - komma
ForumindlægHejsa, skal man sætte komma imellem smukke og grønne i denne sætning? "En af de smukke grønne marker nær byen." Jeg er ikke sikker på om man skal, men det ville nemt kunne ske da det lyder som en opremsning - Smukke, grønne og store marker.. Tak på forhånd. -
Helle Helle Dansk Eksamen! Hjælp
ForumindlægHej! Jeg har trukket Helle Helle som emne til min mundtlig eksamen. I mit pensum står: Rødby Puttgarden Fasaner Mere kaffe? og Søndag. Det ville sige, det er de ting vi har læst og arbejdet med, og det er de tekster jeg må perspektivere til. Lige nu sidder jeg lidt fast, for jeg ved ikke h... -
Dansk mundtlig eksamen - HJÆLP!
ForumindlægHej Alle! Jeg har trukket fordybelsesområdet Kim Fupz, og har valgt han novelle “fællesgrav”. Jeg tænkte på hvad i kommer til at tænke på når i hører ordet fællesgrav, og hvad i tænker? Titlen MÅ jo have en betydning, så skriv ALLTT hvad i har! Tusind tak på forhånd! -
Oversættelse, dansk-engelsk
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at oversætte sætningen til engelsk? DA: Op igennem tiden har jagthunde udført vidt forskellige opgaver. EN: ?
