Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 41 til 60 af 127115
-
LIvet i Istedgade af Dan Turell
ForumindlægHej jeg håber I ville hjælpe mig med disse 2 spørgsmål om digtet Livet i Istedgade. Jeg søgte meget på internettet, dog var der slet ikke noget. 4.Hvad synes det lyriske jeg om livet i Istedgade? 5. Hvad er dette digts budskab? Hvad vil Dan Turèll fremhæve i dette digt. Jeg har ... -
Bar en sidste gang :(
ForumindlægHEY DERUDE:) en opgave lyder således: Lad f(x)= 2x-6. Bestem en forskrift for den stamfunktion F(x) til f(x), som opfylder a) Grafen for F(x) går gennem punktet (-1,3) b) Grafen for F(x) har mindsteværdien 2. PLEASE HJÆLP PLEASE!! Sidste opgave :(:( Jeg er virkelig LOST -
Gauss sidste gang
ForumindlægSå lykkedes det endeligt.. så tak for hjælpen..kan jeg måske få et lille hint til hvad jeg skal gøre til at starte med i disse ligninger..skal jeg bytte om på nogen af ligningerne.. det er bare fordi jeg får nogle temmelig skæve tal når jeg vil finde løsningen til den første ligning.Her er de:3x ... -
DHO - Dan turell- mord i mørket
ForumindlægHej alle. Jeg er ved at skrive DHO om Dan Turell. Jeg søger virkelig noget inspiration, så hvis én venlig sjæl skulle ligge inde med det mindste (eller evt en DHO) om Dan turell, ville jeg være afsindigt glad. Tusindt tak på forhånd! -
Gennem Rosenborg Have
ForumindlægHej :) . Jeg har fået en stil opg, som jeg skal lave. Det lyder sådan her: Forestil dig du er enten unge mand eller kvinde. Skriv et brev til en nær ven eller veninder om, hvad er der sket, siden I ikke længere følges ad. fra 1857-1912. Kan nogen fortæller mig hvordan den her stil, skal skrives. ! -
Dan turell - fortolkning?
ForumindlægHej Nogen der har lavet en analyse eller fortolkning af "der er så dejligt ude på landet" med Dan Turell -
Perpekstiv med Dan Turell og Leif Panduro
ForumindlægHey Kan man sammenligne Dan Turells "et par underbukser" med Leif Panduros "En tur i natten"? Hvilke væsentlige ting har de tilfældes meget kort ? Tak på forhånd -
Analyse om at glo af Dan Turell
ForumindlægEr der nogle som har analyseret ''om at glo'' af Dan Turell? Jeg sidder her og er gået lidt i stå, så det ville være fedt hvis nogle af jer havde analyseret det. Tak på forhånd. :) -
Dan Turell: Far er død
ForumindlægEr der nogle der har et link til Dan Turells ''Far er død' det er mega nødsitation, Tak på forhånd!!! :)) -
Hjælp! Analyse af en københavner i Jylland af Dan Turell
ForumindlægHey Alle jeg har trukket Dan Turells forfatterskab og har derfor valgt essayet "En københavner i Jylland". Har svært ved at komme videre i analysen så har brug for inspiration. Håber der er nogle der kan hjælpe... -
Analyse af Min Skoletid - dan turell
ForumindlægHjælp, tak. Skal op til dansk eksamen her om en uge, og jeg vil gerne have al den hjælp jeg kan få. Jeg skal analysere teksten "Min skoletid" af Dan turell, og jeg ville bare gerne have lidt hjælp til analysering af den osv, så jeg kan afslutte min folkeskole med en god karakter i dansk... -
Dan Turell Digt
ForumindlægHej Derude! Jeg skal snart op til dansk eksamen, og står og mangler hjælp. Jeg har trukket "et digt af Dan Turell" og skal så finde et digt som jeg kan perspektivere til Teenager In Love som er i mit pensum. Er der nogen der kender titler på andre kærlighedsdigte som Dan Turell har s... -
Dan Turell og syredigte
ForumindlægHej alle. Ville gerne vide om der er nogle der har analyseret et Turell digt med henblik på at analysere sig frem til paraleller med stoffer som LSD, som han tog på tidspunkter i sit liv. -
Dan Turéll
ForumindlægHej Studi.Jeg skal op i dansk på mandag og er ved at læse de opgivne tekster igennem - bl.a. "Livet i Istedgade" og "Vangede" af Dan Turéll.Jeg vil så høre, hvilke ting, der vil være gode at sige omkring Dan Turéll i forbindelse med eksamen? Jeg synes nemlig, at han i det hele... -
Essays af Dan Turell?
ForumindlægHej alle Jeg har til FSA mundtligt dansk trukket fordybelsesemnet "Dan Turells mange ansigter". Jeg skal i den forbindelse finde noget skrevet af Dan Turell, som jeg kan arbejde med og analysere. Jeg vil helst arbejde med et essay eller en kronik, da jeg føler, de falder mere i min smag... -
AKUT HJÆLP: Analyse af De fremmede af Dan Turell
ForumindlægHej er der nogle der har analyseret essayet "de fremmmede"? Har brug for lidt hjælp. -
Perspektivering af "et sidste kys"
ForumindlægHej jeg har lidt svært at finde noget at perpetiver "et sidste kys" af nik og jay, da jeg skal perpektiver musikvideoen og teksten. jeg har fået nogle som jeg skal kan bruge fra min lærer: -en dag tilbage; Nik og Jay - glasskabet; B.S Ingemann -en lille død. (film) -Rasmus Seebac... -
Dan Turell - Modsætning
ForumindlægI Dn Turell's digt "Storby-blues", skriver han: Den er samtidig sten og film Hvd skal det betyde? Mener han plastfilm? For så giver det nemlig ret god mening. På forhånd tak. -
Dan turell - En københavner i jylland resume
ForumindlægHej med jer Er der nogle af jer som ved hvad en københavner i Jylland handler om?? Fortsæt en god dag og godaften! -
Analysere "om at glo" af Dan Turell
ForumindlægHejsa, jeg skal nemlig op til eksamen hvor jeg skal analysere "om at glo" af Dan Turell Jeg sidder nu her og kunne bruge lidt hjælp, så kunne være dejligt hvis nogle af jer havde analyseret det.
