Søgning på: historie noter hf. Resultater: 5981 til 6000 af 33009
  • Stalin

    Forumindlæg
    Hejsa! Er der nogle af jer som lægger inde med en årsopgave om Stalins vej til magten? hvis ja, så skriv endelig tilbage! Eller hvis i ved hvor jeg finder noget om emnet.Ha' det godt:-) /Anja
  • Afgangsprøve

    Forumindlæg
    Efter skolereformen er der kommet nye "udtrækningspuljer" Hvad lyder de på For jeg ved godt engelsk og fysik mundtligt er obligatorisk Men nu er idræt mundtlig også en del af udtrækspuljen??
  • Hjælp til stil!

    Forumindlæg
    Jeg har fået en opgave får der lyder sådan her: Skriv det brev, som kvindens mand sender hjem 2 år efter sin forsivden. I brevet fortæller manden om de overvejelser, han har gjort sig både før og under sin forsvinden, og om nogle af de oplevelser, han har ´haft, siden han forlod familien. Det her...
  • Rettelse af SRP

    Forumindlæg
    Hej derude! Skal aflevere SRP mandag den 5. december 2011, og det ville være rigtig dejligt hvis nogen har lyst til at kigge på den, rette, kritisere osv!! Er selvfølgelig ved at skrive den nu, og kan ikke sige hvornår jeg har den færdig, men det bliver hvert fald ikke i sidste øjeblik. Men s...
  • Sofokles

    Forumindlæg
    Hej.Sidder og terper med den typiske læsning til den typiske old-eksamen.Jeg ville høre om nogen derude tilfældigvis vidste, hvorfor det lige var at Sofokles og de andre tragi-forfattere kun skrev om konger, dronninger eller kongebørn?
  • analyse af teksten

    Forumindlæg
    Har lige et enkelt spørgsmål, vedr. analysen af en engelsk tekst! opgaven lyder som følgende " focus on the thematic function of the point of view"? jeg er i tvivl om, hvad der egentlig menes med selve spørgsmålet?
  • The Settings...

    Forumindlæg
    Jeg har fået en engelsk stil for, hvor vi skal arbejde med en tekst.Min lærer skriver så noget om "The settings"Men hvad indgår i the settings... Det er vel bare, hvordan teksten er bygget op... Eller hvad..?Håber I kan komme med nogle gode punkter :]
  • Hvad er fortolkning?

    Forumindlæg
    Jeg er lidt i tvivl om hvad fortolkning helt præcis er. Jeg skal lave en fortolkning af 'Den lille pige med svovlstikkerne', og hvis der er nogen der kan hjælpe mig på vej, ville det bare være super fedt!
  • Lignelse - Iliaden 23. sang

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med at forberede mig til old eksamen. Lige nu er jeg i gang med at finde lignelser i Iliadens 23. sang som omhandler sportslegene ved Patroklos' død. Nogen der helt præcist kan forklarer mig, hvad en lignelse egentlig er? :) - Freja
  • Røntgen-syn?

    Forumindlæg
    http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=291416Hvad skal man tro? Ville det ikke kræve, at en anden udsendte røntgenstråling, hvorefter hun på en eller anden måde kunne danne en "røntgenfilm" på sine øjne udfra de udsendte stråler? Men hva, Mordovia ligger jo også tæt på Tjernobyl.
  • Tysk- fristil! Nogle ideer?

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg skal lave en fristil, om et emne jeg selv bestemmer. Nogen der har nogle ideer?
  • Buddhisme

    Forumindlæg
    Hej med jer Nogle af jer som ved hvem Dalai Lama er helt??? TAK FOR HJÆLPEN!
  • Essay - Gammeldags vaffel-is

    Forumindlæg
    Hej!! Jeg har skrevet det her eesay om Gammeldags vaffelis, og jeg skal aflevere det i morgen. Jeg vil lige høre om nogle vill læse det igennem og sige hvad i synes. Evt. også kigge på min slutningg som jeg ikke synes er helt færdig gjort. Tak!
  • Hjælp til valg af tekst mm.

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Jeg har trukket emnet "At miste sin tro", som jeg skal op i, i mundtligt dansk. Jeg skal udarbejde en synopsis omkring en tekst (Det kan være alle former for noveller, lyrik eller andre formor for tekster), kortfilm eller sagprosa. Kort sagt, så skal det bare omha...
  • tove ditlevsen

    Forumindlæg
    jeg vil gerne skrive om barndommens gade.- ideer???? hjælp til problemformulering...
  • SSO - hjælp

    Forumindlæg
    Hej alle.. Kunne man skrive sso om brokeback mountain af Annie Proulx? Den er kun på 58 sider, så jeg skal nok perspektivere til andre short stories eller lignende? evt nogle idéer?? på forhånd tak :)
  • EU

    Forumindlæg
    Hjælp til et kort og enkelt spørgsmål: Hvordan har samarbejdet udviklet sig gennem tiden? Danmark og EU?
  • Analyse af Hemmeligheder skrevet af Kim ....aakeson

    Forumindlæg
    Hej,vil meget gerne høre , jeg skal til at lave denne analysemodel, men spørgsmålet er, hvad betyder In Medias Res ? Og er det bedst jeg laver berettermodellen ? Tak på forhånd!:)
  • Analyse af Novellen Villy af charlotte Weitze

    Forumindlæg
    Heej, jeg har om novellen villy. hvor der bliver lagt meget vægt på sex og voldtog. der kommer både nogen med adam og eva og rødhætte. men jeg tænkte på om nogen ved om forfatteren selv blev misbrugt?
  • scenisk el. panoramisk?

    Forumindlæg
    hi...er der nogen der kan forklare mig hvad forskellen er mellem scenisk og panoramisk handslingsforløb? hvis det altså kaldes handlingsforløb i den her sammenhæng.