Søgning på: analyse af digte. Resultater: 6121 til 6140 af 26633
  • Kønsroller og ligestilling

    Forumindlæg
    Heyy, jeg har trukket emnet 'kønsroller og ligestilling' til vores dansk eksamen. Er det nogle der har nogle ideer til digte, malerier eller sange jeg kan analysere? De må gerne have lidt dybde, så de ikke ligger lige til højrebenet :)) Håber der er nogle derude, der vil hjælpe mig!
  • Ligning, Matematisk Analyse, (Norsksproget) Opgave 1.6.5., Side 29 ( Knut Sydsæter)

    Forumindlæg
    OPgave 1.6.5 Finn de x som er slik at: ( x + 1 )2 ( x - 1 ) 2 3 • x + 1 ------------------- + ------------------- - 2 • --------------- = 0 x • ( x - 1 ) x • ( x + 1 ) x2 - 1 ----------------------------------...
  • Hermeneutisk analyse af Friederich Nietzsches herre moral eller slave moral og magtensgud eller godhedens gud

    Forumindlæg
    Hej jeg skal have lavet en hermeneutiske analyse på 2-3 sider af Nietzsches herremoral og slave moral og magtensgud eller godhedens gud, og jeg er virkelig på bar bund så håber der er nogen der kan hjælpe, jeg betaler også gerne for opgaven
  • Bedømmelse!

    Forumindlæg
    Jeg er omsider blevet færdig med min månedsopgave i dansk (9. klasse). Efter adskillelig timers arbejde er jeg nået frem til et acceptabelt resultat. Jeg ville i den anledning, vide om en venlig sjæl gad bedømme den? Alt er modtageligt, kritik, ros :), hvad som helst! Håber i vil se på det, da ...
  • Dejlige Danmark

    Forumindlæg
    hey allesammen jeg har trukket Danmark er Dejligst til min mundtlige eksamen og for at forklare emnet kort er det alt det med skagensmalerne. Men jeg tænkte på om nogen havde et godt maleri at bruge ?
  • De onde år, Tove Ditlevsen

    Forumindlæg
    Hej:) Er der muligvis nolge som er i besiddelse af en analyse af digtet "de onde år" af Tove Ditlevsen?
  • Analyse af B. S. Ingemann 'Aftensang' og Love Shop 'Billeder af verden'

    Forumindlæg
    Hej Jeg er ved at analysere de 2 sange B. S. Ingemann: Aftensang og Love Shop: Billeder af verden, men er gået lidt kold mht. hvad "det væsentlige" er deri. Altså hvad man sådan hurtigt overordnet kan sige derom. Jeg vil derfor lige høre, om der er nogen, der har et bud på dette?
  • Oversættelse xb

    Forumindlæg
    Jeg sidder her og skal lave en analyse af et digt. Da jeg så lige skal finde genren, støtte jeg på nogle ting som jeg ikke ander hvad betyder: -lyddigt -prosadigt -metadigt -systemdigt Så skal jeg finde en litterær stilart, og der er også en masse tig som jeg ikke aner hvad betyder: -Barok -Ro...
  • Hej er der et sød sjæl som vil rette min dansk og det vil betyde meget for mig :)

    Forumindlæg
    Indledning af: Yahya Hassan & Zaki Youssef Zaki Youssef og Yahya Hassan er blevet meget omtalt digter, især Yahya Hassan og det skyldes, at han fortæller hvor slemt det er at være muslim og bo i en ghetto sted med en far som tæsker en, og Zaki Youssef har vundet mange priser for hans arbejde...
  • HASTER! -Analyse af "To ting man aldrig kan vide" og "Sidste dag"

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal op i dansk mundligt imorgen, med min novelle "To ting man aldrig kan vide" af Dorthe De Neergaard, er der evt nogen der har en analyse af den, som i kan sende eller linke? :) Det ville være en kæmpe hjælp! Så skal jeg perspektivere til novellen "Sidste dag" a...
  • Analyse af ''Cliffhanger'' Jesper Wung-Sung

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op i novellen ''cliffhanger'' her snart (min lære har arrangeret en slags afgangsprøve til træning), hvor jeg skal fremlægge det. Jeg har analyseret novellen, men har det bare som om der er meget der mangler. Derfor ville jeg lige hører om der var nogle der havde ...
  • Analyse af ''Drømte mig en lille drøm.''

    Forumindlæg
    HJÆLP, HJÆLP, HJÆLP! Hej folkens! Jeg er i øjeblikket igang med, at skrive en større skriftlig opgave, hvor jeg bl.a. skal analysere det sproglige samt litterære i sangen ''Drømte mig en lille drøm.'' Jeg tænkte derfor på, der evt. var nogen, som havde nogle input, som j...
  • Tom Kristensen - En Fribytter

    Forumindlæg
    Hey guys. Er der nogen der har en analyse eller nogle gode notater til dette digt? Tak på forhånd.
  • Analyse af "Eneste Barn" eller "Hun duede ikke"

    Forumindlæg
    Er der en derude som sidder inde med en analyse af enten "Eneste barn" skrevet af St. Blicher eller "Hun duede ikke" skrevet af H.C. Andersen? Kunne være til stor hjælp
  • Noter/analyse til/af Martin Luther King Jr., “The Montgomery Bus Boycott”

    Forumindlæg
    Er der sød sjæl herinde, som har arbejdet med en analyse af “The Montgomery Bus Boycott” fra 1955 - som vil dele guldkorn med mig?. Sidder og skriver SRP, men kunne godt bruge hjælp til netop denne tale.
  • Analyse og fortolkning af ''Slangen i paradiset'' af Tove Ditlevsen

    Forumindlæg
    Hej:D Jeg mangler virkelig hjælp til min opgave. Er der nogen der har lavet en analyse/fortolkning af ''Slangen i paradiset''? som jeg kan få inspiration af?
  • Analyser formålet vietnamesisk buddhisme religiøse praksis blandt lægbuddhister .

    Forumindlæg
    hej :) jeg har svært ved at besvarer dette spørgsmål: Analyser formålet vietnamesisk buddhisme religiøse praksis blandt lægbuddhister . nogen der kan/vil hjælp !! på forhånd tak :)
  • Er der nogle der har lavet en analyse af "Far och jag" af Pär Lagerkvist?

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Er der nogle af jer der har lavet en analyse af "Far och jag" af Pär Lagerkvist?, som jeg eventuelt kunne få inspiration fra. Hvis ikke. Er der så nogle der ved hva budskabet i denne novelle er?
  • Analyse af Sigurd af Jesper Wung Sung (tretten tynde teenagere)

    Forumindlæg
    Hej Er i gang med at lave en analyse, og er i tvivl om nogle ting: - budskab, nogle der har en idé, eller ved hvad budskabet er? - konflikten/konflikterne - perspektiveringen - og fortolkning Håber at I kan hjælpe mig
  • 1930'erne

    Forumindlæg
    Hej Folkens.. Jeg skal skrive en litterær artikel om Gustaf Munch-Petersens digt "Og Gud talte" hvor jeg i min perspektivering skal inddrage de tidstypiske træk. Digtet er skrevet ca. 1934 og er surrealistisk og er præget af drømmen om kærlighed (håb). Men jeg har altid troet af melle...