Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 6161 til 6180 af 57177
-
Dansk Essay(9. niveau)
ForumindlægHej ! :) Jeg har været et smut i Rom i en uge med min klasse. Vi var på en studietur og nu, hvor vi er kommet hjem, har vi fået til opgave at lave et essay om vores Rom tur. Derefter spørger jeg: Er dette et Essay? http://peecee.dk/?id=83291 .Det skal lige siges, jeg ikke er verdensmester i Es... -
Den danske velfærdsmodel - Omkostningsklemmen?
ForumindlægHej! Hvad er omkostningsklemmen, og hvad er dens konsekvenser (fordele/ulemper)? Det vil være dejligt hvis nogen kunne hjælpe, der jeg gerne vil have liidt mere styre på det. -
Rettelse af en dansk analyse´.. Hjælp!
ForumindlægHej! Jeg sidder med en analyse/fortolkning som skal rettes. Det er ret vigtigt at mit sprog er iorden, men har læst den igennem mange gange.. Så har bare brug for en anden læser den igennem og retter diverse sprogfejl og grammatikfejl.. og sætter streg under de ting man ik lige forstår :) ! -
Dansk: terminsprøve 8. klasse
ForumindlægHej :-) Er der nogen, der vil give en karakter? -
Hej, hjælp til oversættelse fra dansk-tysk
ForumindlægHej alle :) nogle der gider at hjælpe mig lidt ud med disse sætninger? :) 1)Ved I hvornår koncerten har fundet sted? 2)Synes du også, at hun stadig ser godt ud? 3)Jeg antager, at Hr Becker er ankommet igår. 4)Det er vanskeligt at udtale dette fremmedord. 5)Hvor opbevarer i jeres værdigenstand... -
hjælp til oversætelse fra dansk til Latin
ForumindlægHej.. Er der nogle der kan hjælpe mig med at oversætte dette: "FORTRYDER INTET" eller "FORTRYDER ALDRIG" til Latin?? -
9/11 - Dansk + Historie
ForumindlægHej, Hvordan kan mediernes rolle ved 9/11 analyseres? -
HJÆLP, TAK! dansk, herman bang!!!!!!!!!
ForumindlægHej alle! Jeg skal vælge en tekst herman bang har skrevet, men ved ikke hvilken der er bedst og beskriver kvindernes undertyrkkle i perioden og deres ''stille eksistnes'', altså pernille, frøkenen eller bag alteret? hvilken er bedst!? Tak på forhånd!!!!! -
Det er blevet nat (dansk til tysk)
Forumindlægoversæt "<span lang="DE" style="font-size:12.0pt;font-family: "Cambria","serif";mso-ascii-theme-font:minor-latin;mso-fareast-font-family: Cambria;mso-fareast-theme-font:minor-latin;mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New R... -
Dansk A mundtlig eksamen
ForumindlægHej Kan man godt trække en kendt tekst til den mundtlige eksamen? -
Dansk problemformulering til oso
ForumindlægHej. Jeg skal lave en problemformulering til oso i 10. klasse, hvor vi skal skrive om vores fremtidige arbejde. Men skal jeg skrive i problemformuleringen, hvorfor jeg vælger denne uddannelse, eller skal jeg kun skrive hvad jeg gerne vil finde ud af, med mit projekt? Håber der er nogen der kan h... -
Dansk eksamenstema: Sprog
ForumindlægEy, er der en som vil forklare mig, hvad det er man kommer op i, i det eksamenstema som omhandler sprog. De 2 andre eksamenstemaer(Medier og Litteratur) har jeg styr på, men lige den omkring Sprog er jeg lidt i tvivl om? -
Dansk eksamen - Folkevise
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp... Jeg skal finde noget at perspektivere folkevisen Torbens datter til, og vi har fået opgivet 2 andre viser som er Agnete og havmanden og Elvehøj. Jeg kan bare ikke finde ud af hvordan jeg skal perspektivere til dem. Har I nogle ideér? - Svar hurtigst muligt, sk... -
Fra dansk ril spansk
ForumindlægHej!! Hvordan vil I oversætte " forskellen mellem mænd og kvinder er fra ældre tid" Har problem med at slå "fra ældre tid" op! :O Håber på hjælp.. På forhånd tak -
DANSK EKSAMEN HJÆLP :D
ForumindlægHey alle sammen. Jeg sidder her idag og ser det hele igennem igen og øver.. Hvor efter jeg tænker over.. På min Disposition har jeg skrevet "Indentitet, Et Kort resume, Analyse og fortolkning, Perspektivering, og min egen mening. Neden under har jeg så skriver "Analyse- og fortolkning... -
Dansk navngivning af halogenforbindelser
ForumindlægVil man fx sige Bromobutan / brombutan 2-Bromo-5-penten / 2-brom-5-penten Eller er der noget overordnet med at man kun siger brom/bromo? Dette gælder selvfølgelig også for alle andre halogener. -
Dansk mundtlig eksamen-Eksistentialisme
ForumindlægEr der nogle som har et eller flere forslag til nogen gode forfattere når man har emnet Eksistentialisme? Må gerne svares hurtigt :D -
Dansk Mundtlig eksamen
Forumindlægden prøveform hvor man har langt tid inden til forberedelse? Trækker man så også et spørgsmål bagefter? -
Dansk - fransk oversættelse
Forumindlæg -
Dansk mundtlig eksamenstræk
ForumindlægHej, jeg har trukket emnet Ondskab til min mundtligdansk eksamen på min efterskole. Det skal være enten en kortfilm på maks 10 minutter. En dokumentar, novelle eller feature. Det må ikke være Blodets bånd, beast, ond i sulet eller ondskab, videnskab, virkelighed og reality-tv da det er en del af ...
