Søgning på: analyse af digte. Resultater: 6261 til 6280 af 26633
-
haster haster plz
Forumindlægdigt Gennem byen sidste gang af dan truell er der nogen der kan sige hvad er tema i dette her digt har brug for hjælpe om 10 min. -
Christian Winther "Sonet"
ForumindlægEr der nogen, der har en analysering og fortolkning af teksten, som gerne vil sende den til mig? Det skal bruges som en opgave, eller er der nogen, der gider at analysere teksten lidt for mig, hvad ordene betyder/menes, osv.? Det ville være en stort hjælp! Som naar en Draabe, født i Morgenrød... -
Eksamen hjælp
ForumindlægJeg skal snart op i dansk og mit fordybelses område er lyrik. Jeg har valgt digtet barndommens gade som er skrevet af Tove Ditlevsen. Jeg er sådan set færdig med analyse og fortolkning af digtet. Men de første to vers, kan jeg ikke sætte ord på. Jeg forstår hvad det betyder, man kan ikke fork... -
SRP, hjææælp mig.
ForumindlægHej guys, jeg skriver SRP om integration i fagene samfundsfag og dansk. Jeg skal i min besvarelsedel bruge metoden diskursanalyse til at analysere og fortolke Yahya Hassans digte, er der nogen som ved hvordan man bruger diskursanalyse til digte? Og hvis man bruger diskursanalyse, skal man så stad... -
Caspar Eric: jeg er helt absurd meget i stand
ForumindlægSøger analyse af digtet "jeg er helt absurd meget i stand" af Caspar Eric, eller blot kommentarer til teksten og vigtige hovedpointer, som er værd at få med i min analyserende artikel. Teksten kan findes her: https://intranet.detfri.dk/uvm/fag-stx/dansk/2017/11.august(net-adgang)/files... -
"Jeg skulle have været taxachuffør" af Dan Turéll
ForumindlægHej alle, jeg er i gang med at analysere digtet "Jeg skulle have været taxachauffør" af Dan Turéll (til 9. klasses eksamen) men jeg har lidt problemer med hvad temaet og budskabet er. Nogen der kan hjælpe? -
Ole Sarvig "Husene" og "Du"
ForumindlægHej derude. Er der nogen som tidligere har gennemgået Ole Sarvigs to digte: "Husene" og "Du" med analyse og fortolkning? Jeg beder blot om nogle notater. På forhånd tak -
Sproglig kreativitet
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave for om sproglig kreativitet, hvor jeg blandt andet skal analysere "Haandbold" af Klaus Rifbjerg. Det overordnede emne er sproglig kreativitet. Jeg ved ikke helt, hvad jeg kan skrive andet end, at der er forskellige måder at bruge sproget på og komme med ekse... -
Holger Drachmann
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at analysere Holger Drachmanns "Midsommervisen" og har på nuværende tidspunkt virkelig brug for hjælp. For at kunne analysere dette, skal man jo også vide noget om selve forfatteren og de indformationer har jeg virkelig svært ved at finde. Jeg beder på ingen ... -
DHO
ForumindlægHej jeg skal skrive DHO og er lidt i tvivl omkring primær litteratur og sekundær Primær litteratur er hvilken bog jeg vil analysere og sekundær litteratur er hvad så? -
Vers eller strofe
ForumindlægHej Jeg sidder med en større skriftlig opgave og undrede mig over om det hedder vers eller strofe i analysen af en sang? Skal jeg skrive vers og linjer, eller strofe og vers (som jeg gør med digte)? H. :) -
Besjælling
ForumindlægHejsa, Jeg er i gang med at lave en analyse af et digt, og skal bl.a. ind på besjælling. Mit spørgsmål er: Hvad er meningen med at bruge besjælling i en tekst? Tak for hjælpen på forhånd :) -
EKSAMEN STX (B)
Forumindlæghej jeg skal op på torsdag, så det haster lidt. nogen der har analyse ark af en novelle, artikel eller et digt?? Altså i engelsk faget tak -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej jeg skal om et par dage op til en skriftlig optagelsesprøve til gymnasium og har et par spørgsmål om dette. jeg skal op i dansk, matematik og engelsk er der nogen som ved hvad nogen af spørgsmålene handler om? Er det en svær prøve? Kan prøvens sværhedsgrad afhænge af gymnasiet? -
Dansk ?
ForumindlægHej Alle Jeg søger hjælp en lidt dansk undervisning inden jeg skal op til selve eksamen. - Ved i hvem der kan hjælpe altså om i kender nogen el. ved hvor man kan hente hjælp via. et andet website ? De vil self. blive betalt for det ! Tak på forhånd :) -
genremæssig og tematisk perspektivering?
ForumindlægHvad vil genremæssig og tematisk perspektivering præcis sige? -
Rim
ForumindlægHvordan kan man analysere et rim? -
en verden af venner skrevet af sten kaalø
Forumindlægjeg skal analysere teksten og skrive synopse -
Eng Mdt
ForumindlægHEj Alle Jeg trak idag American Identity, og i bilaget er der en sang som jeg skal analysere. Er der nogen der ved hvordan jeg skal gribe det an? :D -
Dansk analyseopgave
ForumindlægJeg skal til at læse en tekst, sang eller evt. andet, og analysere det. Teksten eller hvad det nu er, skal være skrevet i 1930erne, og naturligvis have noget med den tid at gøre. I øjeblikket tænker jeg på noget fra Kaj Munch. Men er der nogen der har en ide til en tekst jeg kan læse? Enten af ...
