Søgning på: analyse af digte. Resultater: 6361 til 6380 af 26633
-
Tove ditlevsen - erkendelse
ForumindlægHej jeg skal skrive en litterær artikel, der indholder en analyse og fortolking af Tove Ditkevsens digt Erkendelse og en litterær perspektivering ? Nogle der har gjort det og kan hjælp mig igang? -
digtanalyse
ForumindlægHvad skal man tage fat på i analysen af den indre komposition i et digt? På forhånd tak. -
blinkende lygter
Forumindlægnogen der har lavet analyse af digtet: blinkende lygter ? -
Tove Ditlevsen, Jalousi
ForumindlægJeg har brug for en analyse af Tove Ditlevsens digt - Jalousi ?????? :) -
Tagfat
Forumindlæghej er der nogen som har en analyse af Tove Ditlevsens digt tagfat? -
Litterær artikel - RETTELSE
ForumindlægNogle der vil være så søde at rette en analyse og fortolkning af et digt? -
Septembernat
ForumindlægEr der nogle der vil/har lavet et digt analyse om Thøger Larsens Septembernat? -
Skuffelsen Yahya Hassan
ForumindlægNogen der har en analyse af digtet skuffelsen af Yahya hassan -
Guldhornene
ForumindlægEr det et eventyr, et digt eller ?? Min lære har skrevet at det er et eventyr, men jeg mener selv at det er et digt? -
hjælp til praktisk opstilling af srp opgaven
ForumindlægJeg har valgt at skrive srp i Engelsk i og Psykologi Spørgsmålet går så på at jeg i min indledning kort har berørt problemformuleringen og nævnt at jeg vil inddrage nogle psykologiske teorier i min opgave til at beskrive personerene i det værk jeg skal analysere og fortolke... men spørgsmålet er... -
Mit hjertes indvandrer
ForumindlægEr der nogen der har nogle interessante tanker om Benny Andersens digt: "Mit hjertes indvandrer". Hvis der er ville jeg meget gerne have nogle input's...! Jeg skal aflevere i morgen.. -
DET HASTER - Hjælp med at give mig et resume
ForumindlægHej Er der nogle, som kan give mig et resumé af ´´Overgangsalderen´´af Vita Andersen? Jeg er ved at være træt med at finde det, da jeg slet ikke kan finde nogle materialer under dette specifikke digt. -
Pleasee..
ForumindlægDigtet ouverture er det episk eller lyrisk ? Er der nogle ægte metaforer i digtet og personifikation ? Please hjælp :) -
Valg af danskhistorie emne..
ForumindlægHej Alle Jeg er kommet i den skrækkelig situation ikke at have den fjerneste ide om hvilket emne jeg vil have om... jeg har valgt dansk, og kunne godt tænke mig at analysere et billede. Jeg har mulighed for at vælge en tidsperiode mellem 1000-1920-tallet så der er nok at vælge imellem! Jeg... -
tastatur tegn hjælp!
ForumindlægHej hvad kaldes de her tegn "-", "--" og "..."'? -
Hjælp til "I Danmark er jeg født.."
ForumindlægHej ... Jeg er ved at analyserer digtet " Danmark mit fædreland" af H.C. Andersen, Da mit fordybelsesmråde var lyrik. Jeg skal til eksamen om en uges tid, men jeg mangler bare at finde nationale symboler i den. Jeg har prøvet men har kun fundet få. Dem jeg har fundet er Dannebrog, og G... -
Kommunikation
ForumindlægHejMin dansklærer er lige begyndt på et nyt emne: Kommunikation: En analysemetode!! jeg er ikke helt sikker på at jeg forstod hendes oplæg, så hvis der er nogen der har hørt om noget lignende eller kan henvise til et sted hvor jeg kan læse om det, ville det være dejligt!Derudover skal vi prøve de... -
Analyse af artikel "FN udgiver vigtig klima-rapport: Her er fire vigtige punkter"
ForumindlægHej alle sammen Jeg er rigtig dårlig til at analysere artikler og jeg har brug for jeres hjælp da det haster meget. Jeg skal anlysere den nedenstående artikel med henblik på hvordan FN løser klimaproblemer. Jeg håber I vil hjælpe mig. Her er artiklen: https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/fn-u... -
"Mit liv som indvandrer"
ForumindlægHej alle sammen, er der nogle der har en opgave eller nogle tanker om digtet "Mit liv som indvandre" af Benny Andersen, som de gerne vil dele pga. en opgave jeg har fået? -
Hvad menes der med "DE-GENERATION" ?
ForumindlægHej. :) Er i gang med at analysere et Strunge digt, men der er et udtryk jeg ikke kan forstå. Strofen med pågældende udtryk: DECAY 1978 JEG LEVER I DK I 1978 TILHØRER DE-GENERATIONEN DER BLEV FØDT FOR SENT. OG FIK ET SLAG FOR AT SKRIGE FIK TIDEN TIL AT GÅ MED AT SIDDE OG GLO PÅ TV. Altså h...
