Søgning på: biologi pensum. Resultater: 6401 til 6420 af 11183
-
SSO - for lang?
ForumindlægHej, Jeg er sådan nogenlunde færdig med min SSO. Jeg har forstået på folk herinde, at en normalside er 2400 tegn med mellemrum. Og man derfor må skrive 36.000 tegn med mellemrum i sin SSO. Men min SSO er på 36.921 tegn med mellemrum. Tror i det er noget der gør noget? Men hvis jeg f.eks. mark... -
Celler
ForumindlægHej alle Nogen derkan fortælle, hvad hvilke faktorer der har betydning for menneskecellens daglig trivsel og funktion På forhånd tak -
VUC og 7 skala
ForumindlægHej derude! Jeg stødte tilfældigvis inde på denne her side http://www.vucroskilde.dk/index.php?id=703 Kan det passe at den karaktere man får (7 skala) den skal ganges med det tal der står uden "Karakteren tæller (vægt): gang med" Eller er det noget jeg har misforstået? Fx får jeg 4... -
Mitose, hvad bruges det til?
ForumindlægVed mitose forståes, at cellerne kopierer deres kromosomer og deler sig så alle celler indeholder samme kromosomer (de er genetisk ens). Min bog forklarer ikke, hvorfor mitose foregår og hvorfor mitose er så vigtig...? -
LIDT HJÆLP
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig disse begreber: Enantiomere Diasteriomer Meso -
Fysik - Lyd
ForumindlægHej Hvad er emnebegrundelsen i lyd og hvad skal jeg perspektivere til? Håber på en smule hjælp På forhånd tak! -
Baggrund for kvote 2 som tandplejer
ForumindlægEr der mon nogen her som læser, eller har læst til tandplejer, og som er blevet optaget via kvote 2? Kunne godt tænke mig at høre lidt om jeres baggrund. Er i tvivl om, jeg selv har en reel chance for at blive optaget. -
dominat og recessive??
ForumindlægMin mor er 0rh+ og min far er IB i, så kan jeg kun have 1 dominate og 3 recessiv. Hvilke er dominat og hvilke er recessive? -
Prader-Willi og øget appetit
ForumindlægJeg sidder med en gammel biologieksamensopgave. Jeg skal forklare hvorfor personer med Prader-Willi syndrom har voldsom appetit.. Jeg har overvejet om det skyldes noget hormonelt, da opgaven i øvrigt har spørgsmål om hormoner.. Problemet er bare, at personer med Prader-Willi har nedsat funktion a... -
9 i skrft. og 10 i mundtl
ForumindlægHej Er det egentlig muligt at få en lavere karakter i skriftligt, og få en højere karakter i mundtligt. har I oplevet noget lignende før- fx 10 i mund. og 9 i skrift? Kan det overhovedet lade sig gøre? -
KURVE M.M
ForumindlægSe vedhæftede fil Jeg håber I vil tegne kurven for mig og hjælpe mig med spørgsmålene Jeg kan ikke få min exel eller wordmat til at fungere -
Er der ikke lige en barmhjertig sjæl der vil kikke på grammatikken?
Forumindlæger der ikke lige en der vil kigge på gramatiken i den vedheftede fil det er ikke så langt PS jeg ved godt at der utrolig mange stave fejl og slåfejl men det er kun gramatiken som jeg beder om at der en barmhjærig sjæl der vil kikke på. -
hvornår starter studieåret på uni i år?
Forumindlæg^^ -
Geovidenskab og Bioteknologi...
ForumindlægJeg gad godt kombinere de to fag, da de lyder virkelig interessante! Sammen med Matematik.. Men intet sted i nærheden af Hundested, findes der en linje med lige netop begge fag... Kender i et sted? // Amalie :-) -
interfasen/ hvilefasen
Forumindlæger det kromosomerne eller DNA et der fordobler sig inden celledelingen... -
Eksamen - opg 3.
ForumindlægHej alle, Mit spørgsmål drejer sig om ogp 3,b. til årets eksamen. Næsten alle jeg har snakket med har fået et forskelligt resultat i deres udregning af antal g. fisk.. Er der nogen herinde, der er sikker på, de har regnet den rigtigt? Og hvis ja - hvad får I så? Tak.. -
protongradient
ForumindlægHej.Jeg har et spørgsmål om hvad betyder protongradient egentlig? Jeg har googlet osv. men synes ikke at kunne finde et tilfredsstillende svar, og mine fagbøger forklarer heller ikke hvad det betyder.Jeg har om lysprocessen og den protongradient der bliver skabt over thylakoidmembranen.Mit bud:Hy... -
Højeste antal lærere i et fag?
ForumindlægHvad er det højest antal lærere, du har haft i et fag? Mit er 4 lærere. I engelsk havde jeg i grundforløbet en lærer, som fik et andet job. Så fik jeg en ny lærer, som gik på barselsorlov i 2g i januar. Nu har jeg en lærer, som vi ikke skal have næste år, fordi der er mange engelsk lærere på mi... -
hf- enkeltfag
ForumindlægHej. jeg går på andet år på hf, jeg vil gerne læse til læge men tror ikke jeg få et højt nok snit til det. ville derfor høre om i ved om det er muligt at starte forfra på sin hf eller tage hf enkeltfag og dermed forbedre sit snit? - Nathalie -
patogene bakterier
ForumindlægHej. Jeg skal redegøre for patogene bakteriers opbygning og kan ikke rigtig finde noget specifikt om patogene bakteriers opbygning, men kan finde noget om prokaryotecellers opbygning der jo blandt andet består af eubakterier (som er sygdomsfremkaldende). Mit spørgsmål er så: Er opbygningen af pr...
