Søgning på: analyse af digte. Resultater: 6421 til 6440 af 26633
-
hey! hvis I gider, så kig lige ind!
Forumindlæghej folkens jeg skal analysere og fortolke novellen Fasaner, skrevet af helle helle (sjovt navn ik`)... når men jeg ville bare høre om der er nogen ideer om hvordan man lige kommer igang med en flot analyse af en novelle (Læreren forventer noget stort:(På forhånd takps.I må gerne komme med nogen ... -
Danmark mit fædrelands genre?
ForumindlægJeg er igang med at analysere digtet "Danmark mit fædreland" af H.C. Andersen, og jeg kan simpelhen ikke finde ud af hvad digtets genre er???.. Hvis jeg selv skulle give et bud ville det være nationalitet, men jeg er slet ikke sikker på at det kan være det, og har ikke rigtigt nogen id... -
Harpespilleren ved posthuset
Forumindlægheeey har nogle af jer læst digtet Harpespilleren ved posthuset.. Den er skrevet i 1803 af Adam Oehlenschläger og jeg fatter NOTHING! Forstår virkeligt ikke, sådan noget gammelt dansk sprog og jeg skal skrive en analysere og fortolkning af den :S. Hvad skal jeg gøre? :o Help meeee -
William Blake
ForumindlægHej. er der nogle der ligger inde med noter til Willams Blake's digte "The Chimney Sweeper" (begge digte med den titel), "The Lamb" og "The Tyger". Jeg kan risikere at trække et af dem til eksamen og jeg er lidt på bar bund med analysen. Særligt til "The ... -
Lyrik til eksamen..
ForumindlægHej Jeg har trukket lyrik til eksamen i dansk, min lærer har rådet mig til at tag fat i nogle gamle sange, som fx. Tove Ditlevsen osv. fordi der er mere kød på og mere at arbejde med .. Problemet er bare at det ikke lige er mig, ikke fordi det er svært, men fordi det ville blive kedeligt i længd... -
ansk tekst
ForumindlægI Dansk har jeg trukket emnet kærligheden, og jeg havde så tænkt mig at analysere en novelle. Så jeg ville spørge, om nogle af jer kender en tekst med masser af kød på, og som kunne være interessant at læse og analysere, men det er på 9 klasse niveau. Tak for din tid -
Hvad hedder det på engelsk? :/
ForumindlægHej. Jeg er igang med en analyse og jeg ville bare høre om, hvordan man sagde ''prosadigt'' på engelsk? Jeg har prøvet at slå det op i ordboget, men der var ikke rigtig noget... -
Sønner af den tavse tid!!!!
ForumindlægJeg er i gang med en dansk afl. hvor jeg skal lave en analyse og fortolkning af et digt, der hedder "Sønner af den tavse tid" hvis der er nogen der skrevet om den vil jeg gerne bede om lidt generalt hjælp til den. Hva som helst kan bruges...\n\nHilsen Line\nTak -
L.O.C - Tortur
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om digtet er et prosadigt, eller et lyrisk digt. Jeg vil mene det er et prosadigt, da digtet fortæller en fortælling, om hvordan han tortuerer sig selv og hans kærlighedsforhold med eks-kæresten. Hvad vil I mene -
Dansk forfatter
Forumindlægjeg skal skrive en dansk rapport om analyse af novelle, og vil gerne vide hvilken forfatter jeg kan skrive om?kravene er meget små, det skal bare være en der skriver noget som kan fortolkes og analyseres bredt, og ellers intet andet :) -
Perspektivering til "Danmark mit fædreland"
ForumindlægJeg er igang med en eksamens opgave, hvor jeg skal analyse digtet "Danmark mit fædreland", og med det skal jeg kunne perspektivere til noget. De fleste ville nok tænke, at det mest logiske ville være, at perspektivere til national sangen fordi at mange sammenligner den lidt med "Da... -
rif
Forumindlæghej er der nogen der har læst digtet Røntgen af Klaus Rifbjerg? -
Hjælp til Martial 9.97 - misundelse
ForumindlægEr der mon en der kan hjælpe med en syntaksanalyse af Martials digt 9.97 -
Tysk B eksamen HF Analyse af Artikel "Der 9. November 1989 Nacht, als alles ging"
ForumindlægKære Studieportalen Jeg skal hermed til eksamen i morgen i mundtlig tysk B. Jeg har trukket en artikel, hvilket er et uddrag fra det tyske blad "Stern", som handler om murens fald i 1989 og de glade stemninger, der fandt sted i denne tidsperiode. Jeg er ikke nervøs, da jeg er st... -
Hvorfor kan man benytte en sammenligning af DNA fra vævsprøve med DNA-analyser lavet på blodprøver i en retssag?
ForumindlægGlem det -
Analyse af "jeg er stadig bange for Casper Michael Petersen" af Jan Soondergaard (stil til imorgen, hjælp!!)
ForumindlægHej, Jeg har store problemer med at forstå novellen " jeg er stadig bange for Casper Michael Petersen " af Jan Soondergaard. ( Jeg har læst novellen 2 gange og kan ikke forstå hvad der sker i novellen) Mine spørgsmål lyder sådan her: - Kort handlingsresume - Kommentarer til persongall... -
Mundtlig Afgangsprøve!! hjælp
ForumindlægHej. Jeg skal op i dansk mundtlig imorgen, og jeg vil høre om det er okay at jeg bringer alt hvad jeg skal sige med ind? Trækker det ned? Og hvad er bedst? -Tak på forhånd. -
SSO
ForumindlægEr der nogen herinde der har analyseret Staffeldts "Kunstnerlængsel"? Jeg skal skrive opgave om den, og er gået temmelig meget i stå, så ville være glad for lidt inspiration.(?) -
Tvivl om Romantikken
ForumindlægJeg har lavet en analyse af H.C.Andersens eventyr "den standhaftige Tinsoldat" og skal tilsidst perspektivere til en af genrene i romantikkens periode 1830 - 1870.. Det er enten universalromantik, Nationalromantik, Biedermeier eller Romantisme. Jeg ved ikke helt hvilket et af dem der ka... -
Kender I denne salme?
ForumindlægAf Grundtvig: "Jyllands Priis" eller som den også bliver kaldt "Det er et land så kosteligt" Er der nogen der kan fortælle mig hvad der sker i denne salme, jeg har lidt svært ved at se det :)
