Søgning på: analyse af digte. Resultater: 6541 til 6560 af 26633
-
Hjælp til dansk...
Forumindlæghej..Nogen der har læst digtet " Til en veninde"??? jeg har forstået hvad den handler om, men i sidste vers gør den mig lidt forvirrede.. jeg kan ikke rigtig se om jeg har forstået endelsen rigtig.. ender den så ik ulykkeligt til sidst..?Der er en trolddom på din læbe, der er en afgrund... -
Hjææælp!!
ForumindlægHej alle. Jeg skal til eksamen mandag i mundtlig dansk, men er blevet meget i tvivl med hensyn til noveller og romaner, er det ikke nogen lunde det samme? eller hvert fald den samme analysemodel man skal følge?? Og hvad med salmer?? Er det ikke bare den samme analysemodel som digte?? Håber nogen... -
Litterær artikel - Andersen og Knud Sørensen
ForumindlægJa. Så sidder jeg her, og skal igang med en litterær artikel - analyse og fortolkning. Overskriften på opgaven er "To heder", og indeholder et digt/sangtekst af H.C Andersen (Jylland mellem tvende have) fra 1859, og et digt af Knud Sørensen (Tilbageblik om en del årtier) fra 1928. Digte... -
nihilistiske tomgang - Romantikken
ForumindlægHejsa ! Sidder og arbejder med Stafeldts digt: Platoisme (1802.. Jeg skal lave en redegørelse for de typiske romantiske træk. jeg læsete disse linjer på: http://www.kalliope.org/da/keyword.cgi?keyword=romantikken "Poesien er et samlende begreb og omfatter alle kunstarter og den er i ... -
lyrikanalyse
ForumindlægJeg er i gang med at analysere digtet "barndommens gade" og ville høre om der er nogen som har analyseret den? For jeg har lidt problemer med at beskrive miljøet i digtet, så ville høre om der er en der kunne hjælpe? :) -
1.g ...Dansk Skriftlig årsprøve
ForumindlægHej..jer der har været op til dansk skriftelig årsprøve i 1.g, hvad var det fornogle emner i havde at vælge imellem...Hvordan er det helt præcist det foregår, for min lærer sagde noget om at der var en opgave vi skulle starte med at løse... Har i også haft sådan en?Bjarkee -
Eksamen - Hvilken tekst skal jeg tage?
ForumindlægHej. Jeg skal til folkeskolens afgangsprøve i mundtligt dansk. Jeg kunne godt bruge noget hjælp til hvilken tekst jeg evt. kunne vælge. Som fordybelses område har jeg trukket: "Fra barn til voksen". På forhånd tak. EDIT: Den skal helst ikke være for kendt så den er blevet &q... -
Guidelines til en god stil
ForumindlægHello. Jeg er i den uheldige situation at dansk er det fag jeg halter helt bagefter med skriftligt. Jeg får stort set 10 i alle skriftlige fag, udover skrift. dansk. Der ligger jeg kun og leger med et 4 tal. Hvilke guldkorn kan i komme med? Som er et must i en dansk stil. Koppel -
knækprosa og nye dansk novelle.
ForumindlægHvordan kan jeg skelne mellem disse to genrer? -
Dansk + biologi
ForumindlægNogen der har et forslag til, hvordan jeg kan koble fagene biologi og dansk sammen i et AT-emne? Emnet er "miljøproblematikker". Jeg kunne godt tænke mig at finde noget skønlitteratur om miljøproblematikker! Nogen der kender noget? -
Hjælp
ForumindlægHej. Er der nogle der kan hjælpe med noget dansk? Svar på denne tråd, så kan jeg skrive en besked om hvad det helt konkret går ud på. -
Hvordan lægger man en opgave ud?
ForumindlægHvordan uploader jeg rent faktisk en opgave til studieportalen? Har et essay jeg gerne vil have uploadet, men jeg kan ikke se mig fra hvordan... -
Digtsamling
Forumindlæg- Hvordan udgiver jeg min digtsamling? - Hvordan kan jeg blive en kendt lille forfatter? - Hvordan kan jeg få minE digte i avisen.... -
Analysemodel ?
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med , hvad for en analyse model , man skal bruge når man skal analysere en hjemmeside ? På forhånd tak :') -
Godt at have med? Dansk skriftlig årsprøve.
ForumindlægHejsa, vil høre til om der er nogen, der ligger inde med noget godt / notater mm. der kunne være nyttigt at have med til en dansk skriftlig prøve!? Mine notater fra året er forsvundet, så er rimelig åben for alt. Vi har bl.a. arbejdet med Jan Sonnergård, Villy Sørensen, reklame analyse, Gasolin, ... -
Hvad menes med dette?
Forumindlæg"værre endnu er det, når man siger, at det er skønt ikke at være født, men for den som endnu er født snarest at gå gennem Hades' port. For hvis digteren mener dette, hvorfor forlader han da ikke livet? Det er jo op til ham selv, hvis det virkelig er hans overbevisning. Men hvis han spott... -
nitrogen bestemmelse
ForumindlægEr der nogen der kan nævne mig en metode til nitrogenbestemmelse i proteiner? -
Geriatric ward af Phoebe Hesketh
ForumindlægMangler hjælp til det digt som er nævnt i overskiften, kan ikke finde noget hjælp nogen steder. og forstår absolut ingenting af det.... -
Guldhornene HJÆLP
ForumindlægHej, Er digtet guldhornene lyrisk eller episk forklar hvorfor er selv meget i tvivl -
Dansk
Forumindlæghej har læst digtet mange gange, men har lidt svært ved at forstå hvad den handler om. nogen der kan give et kort resume af hvad den handler om tak. 1. PÅ PLATEAU HVID VILLA SLUTTET INDE AF GRUBLENDE BØGE SÅ TUNGT I SIG SELV FORDYBEDE 2. SKUMRENDE KASTANJERS BRUDEKERTER PÆONERS VIN-...
