Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 6661 til 6680 af 23765
-
2,4-dinitrofenylhydrazin
ForumindlægNå ok tak. Jeg var ikke sikker på om det kun var aldehyder og ketoner man kunne påvise med 2,4-dinitrofenylhydrazin. I min bog står der nemlig ikke noget om at man kan påvise carboxylsyre også.(Er I helt sikre...?) -
Alle Tiders Geografi! - Scannerhjælp?!
ForumindlægHeeeeej!!!\n\nEr der nogle, som har bogen - "alle tiders geografi", som kan hjælpe mig med at scanne et billede fra bogen - og dernæste sende til mig? \n\nMin scanner er desværre stået af - og sidst jeg rodet med den røg alle min mors regnskaber... Så tør ikke rigtig mere :S\n\nMen er d... -
nøjagtig værdi af NaOH's koncentration...
ForumindlægJeg har virkelig brug for lidt back-up her... er ved at skrive en kemirapport om titrerkurver og så bliver der spurgt om hvordan jeg regner den nøjagtige koncentration af NaOH-opløsningen. men nu er jeg gået helt kold... det er et forsøg hvor vi har titreret hhv. saltsyre og eddikesyre med NaOH m... -
Identifikation af alkoholer
ForumindlægHej..Jeg sidder med en kemirapport om identifikation af alkoholer, og så skal jeg skrive en reaktionslignig for et aldehyds reaktion med cu2+ i Fehlings reagens. Derudover skal jeg redegøre for ligeægtene der findes i opløsningen- til hvilken side er de forskud hvornår? Anvend T-2 for OOC-CHOH-CH... -
Ægtestand?
ForumindlægNogle som har gode noter til Ægtestand? Ville være super lækkert :) :) :) -
titrering
Forumindlægtitrering af phosphorsyre i cola: hvordan finder man indholdet af phosphorsyre i cola?? er lidt forvirret, kan ikk finde rundt i det... nogen der vil hjælpe??? -
Sprit og is
ForumindlægSimpel spørgsmål..hvorfor smelter isterningen hurtigt når man ligger sprit i ? -
Powerpoint i litteraturliste?????
ForumindlægJeg er i gang med at skrive min endelige synopsis i noget der hedder SO1 (studieområde 1), men jeg har valgt at bruge et bilag som er en powerpoint fra Erhvervs- og byggestyrelsen. Så mit spørgsmål er: Hvordan vil i skrive powerpointen ind i litteraturlisten ? Håber at i kan hjælp mig :) -
Et andet ord for bånd
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal skrive en opgave, omkring forholdet mellem forældre og deres børn, og vil på fransk gerne sige bånd mellem forældre og børn, men jeg kan ikke finde ud af, hvad bånd hedder på fransk, uden at det bliver en snor. Så tænkte på om der var nogen der ved, hvad det hedder eller ... -
celler
Forumindlæghej hvordan fungere celler altså du ved cellemembran, cellekerne osv har ik helt styr på det for skal snart til eksam er virkelig nervøs -
hjælp til kemi
Forumindlæghej alle sammen. Jeg har fremstillet N-benzoylaminoeddikesyre (hippursyre) ud fra benzoylchlorid og glycin efter reaktionsskemaet: Benzoylchlorid + glycin --> hippursyre + HCl. Er der nogle, der kan hjælpe mig med at opstille en reaktionsmekanisme for reaktionen? på forhånd tak :=) -
hjælp til afsætningseksamen A
Forumindlægjeg har skrevet om hvordan Vestas kan markedspenetrere sig på det kinesiske marked. Aner ikke hvad jeg skal fremlægge om projeket, da jeg synes at alt det relevante er med. Nogle der kan hjælpe? det ville jeg være taknemmelig for.. -
Tet-offensiven - Jeg har brug for hjælp
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig med at finde noget om Tet-offensiven? Evt. noget man selv har skrevet. Tak på forhånd. -
Eksamen (A-niveau)
ForumindlægHej.. Jeg har prøvet at kigge efter, hvordan et spørgsmål kunne lyde til eksamen i biologi på A-niveau.. Men jeg kunne kun finde spørgsmål til nogle på c-niveau.. Er der nogle der kan komme med et eksempel? På forhånd tak -
Lightergas
ForumindlægNogle der har prøvet at lave et forsøg, hvor man skal bestemme den molare masse for lightergas? Nogen der ved, hvorfor man kan bruge vand i væskefasen (og kan man bruge oktan f.eks.?) Har virkelig brug for hjælp!! -
Oxidation
ForumindlægHvorfor er det den dannede carbonylforbindelse, der destillerer over under den første oxidation og hvorfor er det vigtigt at destillere forholdsvis hurtigt..?? -
hjælp til Disposition
Forumindlæghey alle jer jeg ville høre om der er nogen der har nogen erfaringer, til forberedelse af kemi-eksamen. Jeg har kemi på C, og ønsker gode karakter, derfor skal forberede mig grundigt inden eksamen. Men kan ikke finde hoved og hale i noget af det - ved ikke hvor jeg skal starte osv. håber virkelig... -
Resperator - færøerne
ForumindlægFotosyntesa og respiratión Endamál: Málið við hesari uppgávuni er at máta respiratión, netto og brutto primærproduktionen fyri nakrar algir. 1. upptekur ella útskilur ein grøn plante CO2 í ljósi? 2. Behøvist ein grøn... -
At udlede en formel
ForumindlægHej, jeg er ved at lave fysikrapport, og i min opgavebeskrivelse, skal jeg bl.a. udlede en formel, hvilket jeg ikke har nogle idé om, hvordan man gør. Formen, der skal udledes lyder: h=L-√(L^2-s^2 ) Er der nogle, der kan hjælpe mig med denne opgave? -
Søgefunktionen
ForumindlægHej på jer. Når jeg søger i forummet, kan jeg aldrig se mere end første side med resultaterne. Hvis jeg trykker til en af de andre, havner jeg blot på 1. side igen.
