Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 6741 til 6760 af 23765
-
brydningsindeks
ForumindlægHvad er det udtryk for når brydningsindekset er mindre en 1, 1, eller større end 1?Håber der sidder nogle kloge hovder der kan komme med et hurtigt svar da jeg skal aflevere fysik rapport imorgen.. Dog først kl. 10..På forhånd takChristian -
Består / anvendes til.
ForumindlægHeej Har en rapport i fysik :D 1. Hvordan skal et amperemeter forbindes i et elektrisk kredsløb? 2. Hvordan skal et volmeter forbindes i et elektrisk kredsløb? 3. HVad består viseren af i et oscilloskop? 4. Hvad kan vekselstrøm anvendes til? ( Forklar tak (: + ikke nogle links :D ) -
Opdriftemetoder
ForumindlægHej,jeg har fået en fysik rapport for, den handler om opdriftsmetoder, men jeg kan ikke lige komme på noget teori den kan indeholde angående opdriftsmetoder, har io nogle ideer? SÅ BARE KOM AN :DBjarke -
hjælp til udregning af opvarmning af en bremseskive.
Forumindlægkæmper med en rapport til min fysik b prøve. og er gået lidt i stå, er nok os kommet lidt ud over pensun. men har vedhæftet en fil. hvis der måske sidder en der lige kan se hvordan jeg kommer i mål. har skrevet i filen. det som jeg er kommet frem til indtil nu. og hvor jeg gerne vil hen. -
drosselspole?
ForumindlægJeg sidder lige og laver en fysik rapport hvor man skal bruge Spektrallamper, og jeg kan se i de matriale som vi har fået udleveret, at jeg skal bruge en spektrallampe med kviksølvlampe med drosselspole og ligeledes en natriumlampe med drosselspole. spørgsmålet er hvad er en drosselspole? hvis de... -
HJÆLP HASTER
ForumindlægJeg er i gang med en fysik rapport og skal regne ud hvor mange mangle liter luft en mol fylder. Der står jeg kan bruge molarrumfanget som også bruges i kemi. Jeg skal finde det for 5kml og 15 ml. Men hvordan gør jeg det? Har ingen anelse -
Stråling
ForumindlægHej.Jeg har fået følgende spørgsmål i en fysik rapport:"Undersøg hvorfra den stråling en gennemsnitsdansker modtager i løbet af et år kommer?"Hvis der er nogen der har et svar liggende må de meget gerne melde tilbage :).Håber på I kan hjælpe. -
Henfald af 4 radioaktive stoffer - Hjælp, haster
ForumindlægJeg står og mangler henfald til 4 radioaktive stoffer, og jeg er ikke skide god til fysik, men skal bruge det i en rapport. Kan i hjælpe? Jeg skal vide hvad: Kalium-40 Uran-238 Uran-235 og Thorium-232 henfalder til. Kan i hjælpe? -
Hjææææælp..!
ForumindlægHaej..!<3 Jeg har fået denne her rapport for i fysik.. Og jeg har bare det her spørgsmål, og jeg ved ikke hvad jeg skal skrive ! Spørgsmålet er: Hvordan finder man ved hjælp af et eksperiment ud af, om der er tale om ionbinding eller kovalentbinding ... -
Stråling
ForumindlægJeg er i gang med at lave en fysik rapport omkring stråling. Jeg har et spørgsmål der lyder: Hvordan ville verden være uden nogen form for stråling og hvorfor er stråling nyttigt? Håber at i kan hjælpe mig :) -
HJÆLP TIL WORD
Forumindlægjeg sidder og skal skrive fysik indm men jeg kan ikke finde den funktion hvor man kan indskrive formler og andet matematik er der nogen der kan hjælpe mig med det, måske jer der selv sidder og bruger det med at indsætte formler i en rapport. -
Hjælp - lambda - stående bølger på en streng
ForumindlægHej. Jeg er igang med en fysik rapport, i min øvelsesvejledning står der således: Længden er det samme som ½ lambda, så i stedet for at bruge ½ lambda bruges 2L. Er der nogen, som kan forklarer det på en anden måde, så jeg bedre kan forstå det? -
Skriv reaktionen for Ammoniak og Saltsyre
ForumindlægHej. Jeg er igang med en fysik/kemi rapport om salte, syrer og baser. og nu er jeg kommer til spørgsmålet: "Skriv reaktionen for Ammoniak og Saltsyre. Beskriv med ord hvad der sker." Nogle der kan hjælpe mig? -
afvigelse i procent hvordan?
Forumindlægjeg har liget lavet en fysik rapport om kobling af resistore. til sidst skal jeg så skrive de målte værdigers afvigelse i procent, af den teoretisk udregnet resistans. spørgsmålet er så hvordan man regner afvigelsen i procent ud. ? (på forhånd tak!) -
Formelteori?? was?
ForumindlægHej.. Jeg skriver pt en rapport i fysik. i mit teoriafsnit, skal jeg ikk skrive så meget om teorien som sådan, da mit forsøg har været en (I,U)-karakteristik. men min lærer siger jeg skal skrive om Formelteori? was is das? :P -
Relativitetsteori
ForumindlægHej! Jeg står jeg skal skrive en opgave i fysik A om relativitetsteori - og jeg aner intet omkring det!! Er der nogen der har en rapport liggende eller bare vil skrive et link til en side, vil jeg blive meget glad! På forhånd tak... -
Hjælp jeg trykkede cmd g i word 2011 på min mac og kan ikke åbne dokumentet mere
ForumindlægJeg kom til at trykke cmd g i word 2011 på min mac. Nu vil den ikke åbne dokumentet uanset hvor meget jeg prøver. Jeg var i gang med en fysik rapport som jeg skal op i til eksamen i morgen eftermiddag og den skal sendes senest i morgen tidlig.... Hjælp!!!!!!!!! -
Termisk energi
ForumindlægHej alle sammen:) Jeg skal lave en rapport i fysik om: Omsætning af termisk energi. Meen jeg har lige et par spørgsmål, da jeg desværre ikke var i skole, den dag de lavede forsøget. 1. Formålet med forsøget. 2.Teorien. 3.Konklusion. På forhånd tak :) -
Perspektivering (effekt og nytteværdi)
ForumindlægHeeeej :) Jeg er igang med en fysik rapport om effekt og nytteværdi,og er nåede til perspektivering ! Ved ikk helt hvad jeg skal perspektivere til :/ Håber i kan hjælpe :) -
Afvigelser Acceptabel?
ForumindlægSidder og kæmper med den sidste del af en fysik-rapport der skal laves inden jeg kan holde ferie. Jeg er i gang med fejlkilder, men kan ikke huske hvor stor en afvigelse i % jeg må have for at forsøger kan accepteres som god.
