Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7021 til 7040 af 11183
  • Genetik

    Forumindlæg
    Hej ..Skal snart op i biologi. Jeg har stadig problemer omrking hvad koblede gener er, og hvordan de nedarves. Desuden forstår jeg ikke Hardy Weinbérgs ligevægt.. håber nogen der ude der vil hjælpe mig,for jeg forstår det simpelthen ikke..
  • HJÆLP til analyse af muskletræthedens velbevarede hemmelighed

    Forumindlæg
    Hej, står og skal lave en mundtlig aflevering, af muskletræthedens velbevarede hemmelighed. problemet er at jeg faktisk ikke helt ved hvordan man, laver en analyse af en artikle i biologi? nogle der kan hjælpe ?? artiklen er vedhæftet :)
  • Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914

    Forumindlæg
    Hej, Har nogle idéer til emne i AT indenfor emnet: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914? Jeg ønsker at skrive i biologi og muligvis historie. Har tænkt på Darwin eller Mendel - andre idéer?
  • 3.g-opgave i Bio!

    Forumindlæg
    Hej alle sammen!Er begyndet at tænke 3.g opgaven, og overvejer at skrive i biologi. Da jeg selv har typr 1 diabetes er dette jo lidt oplagt at skrive om. Men er der nogen der har ideer til hvad det kan kobles med og om der overhovedet er "kød" på det emne?
  • HJÆLP !

    Forumindlæg
    Hey. jeg har eksamensprojekt i HF. har herunder valgt Biologi og Historie som fag, og valgt emnet "Pest"! nogen der har gode ideer til kilder eller opgaver jeg kunne bruge? det haster rent faktisk, håber i kan hjælpe. på forhånd tak :D
  • HJÆLP SØGES VIRKELIG

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen som har nogle gode forslag til enmer i fagene religion og biologi, når hovedemnet hedder 'rejser - udvikling og ny viden'. - Helst noget andet end Darwins evolutionsteori! jeg tænkte på abort, men kan ikke sætte rejse ind ?
  • Blødersygdom 2.

    Forumindlæg
    Hej igen alle. Jeg sidder stadig med min biologi afleveringen men er kommet i et nyt problem. det er spørgsmål b) som lyder følgende: Hvordan kan en mutation medføre mangel på faktor-8? hvad skal jeg gøre med det ? Jeg vedhæfter opgaven
  • Hjælp til aflevering om blødersydom

    Forumindlæg
    Hej igen alle. Jeg sidder stadig med min biologi afleveringen men er kommet i et nyt problem. det er spørgsmål b) som lyder følgende: Hvordan kan en mutation medføre mangel på faktor-8? hvad skal jeg gøre med det ? Jeg vedhæfter opgaven
  • SIR-modellen

    Forumindlæg
    Hej allesammen Skal lave en SRP i fagene biologi og matematik. emnet er epidemi/epidemimodeller og her skal jeg bruge SIR-modellen. Er der nogen der kender gode bøger, hvor der står noget om SIR-modellen. Det ville være en god hjælp :D Tak på forhånd.
  • SIR-modellen

    Forumindlæg
    Hej allesammen Skal lave en SRP i fagene biologi og matematik. emnet er epidemi/epidemimodeller og her skal jeg bruge SIR-modellen. Er der nogen der kender gode bøger, hvor der står noget om SIR-modellen. Det ville være en god hjælp :D Tak på forhånd.
  • Genmodificeret forkølelsesvirus

    Forumindlæg
    Hey Hey sidder fast i en biologi rapport, da jeg er blevet itvivl om følgende: Forklar, hvordan genmodificeret forkølelsesvirus overfører normale gener til slimhindecellerne. Håber der en som kan give en ledetråd eller to
  • kost og ernæring

    Forumindlæg
    Hej jeg skal holde et lille oplæg i biologi om et emne indemfor emnet "kost og ernæring" det skal bare være et lille, spændende tema, som jeg kan uddybe i et oplæg på 5 min. nogen der har nogle gode forslag til hvad jeg kan vælge? (:
  • MEGET sværer opgaver

    Forumindlæg
    Hej folkens. Jeg har siddet og lavet 10 biologi opgaver idag. Og jeg har simpelthen svært ved 2 af opgaverne. Jeg håber I vil prøve at se på dem og evt. hjælpe mig. Mange tak. I kan se opgaverne i dette link. http://peecee.dk/upload/view/167579
  • 3.g. opgave med kulhydratstofskiftet

    Forumindlæg
    Hej.\nJeg skal skrive 3.g opgave i biologi med området Kulhydratstofskiftet. Men har brug for nogle gode ideer/inspiration til forsøg der ligger inden for dette område. Har svært ved at få sat en problemstilling med hvad det er man vil fortælle og i perspektiv til hvad. er der en der kan hjælpe m...
  • NV rapport slået sammen

    Forumindlæg
    Hej, håber nogen vil hjælpe mig :-) - Jeg er i gang med, at skrive en rapport i NV ( biologi) 0g NV ( fysik) og de to rapporter skal så slås sammen til en... - Hvordan starter man med en god indledning, som skal forklarer at fo fag skal arbejde sammen om at løse et problem? :-)
  • syrer,base og salte

    Forumindlæg
    Hvor finder vi syrer, baser og salte i hverdagen?\nI hjemmet ? -->\nI industrien ? -->\nI biologien / miljøet ? -->\n\nTaak.
  • at-årsprøve

    Forumindlæg
    hej alle.. jeg har at-årsprøve meget snart i biologi og kemi, men jeg ved ikke helt hvordan den kommer til at forløbe. hvad skal man starte med at sige når man står foran lærer og censor? og hvad skal man slutte med . . jeg er helt lost, og håber på noget hjælp på forhånd tak
  • at-prøve ??

    Forumindlæg
    hej alle.. jeg har at-årsprøve meget snart i biologi og kemi, men jeg ved ikke helt hvordan den kommer til at forløbe. hvad skal man sige når man står foran lærer og censor? . jeg er helt lost, og håber på noget hjælp på forhånd tak
  • HJÆÆÆÆÆÆÆLP!!!!!

    Forumindlæg
    Hej derude.. Jeg er i gang med at skrive AT om designerbabys.. Mine fag er Biologi og engelsk.. Ville høre om der var nogen der havde lavet en biologirapport om netop det, som de kan sende, eller bare hjælpe mig lidt på vej. Det ville virkelig være en stor hjælp.. :D
  • Lommeregner

    Forumindlæg
    Jeg starter på stx her efter ferien, og jeg spekulerer lidt på hvilken lommeregner ville være bedst for mig, siden jeg har valgt den naturvidenskabelige linje med matematik, biologi og kemi? Jeg tænkte lidt på en TI-84 Plus