Søgning på: analyse af digte. Resultater: 7121 til 7140 af 26633
-
Johannes V Jensen
ForumindlægEr der nogen der hurtigt kan sige mig hvad "Hos fuglene" helt enkelt og basalt handler om? -
Braget
ForumindlægHey Tænkte på om der var nogen som har beskæftigede sig med braget af Peter Seeberg 1962. Hvis der er nogen der har må de meget gerne skrive kan ikke helt forstår hvad braget symbolisere.På forhånd tusind tak -
Kariterne
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med forståelsen af Kariterne af Theokrit? -
HASTER....dansk eksamen..??
ForumindlægHar hørt at, når man trækker et billed plejer der også at være en tekst med det..Er der ALTID en en tekst med?? og er det en novelle??? Skal man så perspektivere teksten med billedet???P.s prøv at besvare lidt grundigt, tak!! -
Novelle til mundtlig dansk eksamen?
ForumindlægJeg skal tale om en novelle jeg selv skal finde til min eksamen og jeg aner ikke hvor jeg skal finde noveller... den skal bare have noget at gøre med overemnet "identitet", kan i give nogle forslag eller nogle websites hvor man kan læse noveller? -
Ib Michael
ForumindlægJeg skal i gang med at forberede et oplæg om Ib Michael. Han var en af 80'ernes vigtigere forfattere. Udover hans liv, skal jeg selvfølgelig komme ind på nogle ting der er særlig kednetegnende for hans måde at skrive på og hans vigtige værker. Vær velkommen til at give et hint hvis du ved n... -
perspektivering
Forumindlægheij hvad skal man gøre under perspektivering på forhånd tak -
HJÆÆÆLP DANSK
ForumindlægEr der nogen der er vildt kloge som ved hvad det her handler om eller betyder<3!! Han tier; — da brøles der »Mere, mere!« Han vender sig tavs og peger mod Byen. Der komme Kulmænd flere og flere Stormende ud fra den nærmeste Knejpe. De rive ham med sig, og han tager Ordet Derinde bag Sk... -
Hurtig spørgsmål til afgangseksamen.
ForumindlægJeg skal op i lyrik i morgen, og jeg er nået til det punkt der hedder layout. hvad menes der med layout i lyrik? -
digtanalyse!!!!
Forumindlægjeg skal lave et digtanalyse af det sner, så hjælp! :) : Det sner og drømmen om at stirre op i den fugtige flænge, hvori vi blir til og forsvinder, samt dén om at høre sin fjendes indmad ramme et koldt cementgulv, falder - og med dém ambitionen om at svæve, den vidtforgrenede årsp... -
Sang!!
ForumindlægDør barnet i "Hist hvor vejen slår en bugt" ??? Plzzzz hjælp!!! -
Dan Turell og Vesterbro
ForumindlægHej, Dn Turell's forhold til Vsterbro. Nogen som ved noget om dette? -
Projekt og produkt
ForumindlægHey alle. Vi er lige startet på et projekt og skal til at brainstorme omkring hvilket produkt vi kan lave. Vi skal holde os fra elektronik helst. Har i nogle idéer til hvilket produkt vi kan fremlægge om? -
Skrivestil og sprog
ForumindlægHej, Hvad er forskellen mellem skrivestil og sprog, hvis der overhovedet er nogen forskel? Jeg spørger i forhold til denne sætning: Sproget/skrivestilen er meget uformelt og der bliver brugt ord som ”pis” og ”røven” for at understrege hans vrede. -
Produkt
ForumindlægHej!!! jeg står i krise med at skulle finde på et produkt til min problemformulerings spørgsmål til onsdag. Spørgsmålene er : Hvilke årsager der til Israel-Palæstina konflikten, og hvorfor blusser konflikten op igen og igen? Hvordan kan en mulig og realistisk løsning af Israel-Palæstina konfil... -
Nogle som forstår hvad opgaven går ud på?
ForumindlægHej. Jeg forstår simplethen ikke nedenførte opgave. Skal jeg skrive en kommentar, lave en analyse eller begge dele? OPGAVEN: "Foretag en analyse af "Om nye og gamle bryster" med særligt fokus på målgruppe, sprog og argumentation. Berlingske.dk opfordrer sine læsere til at ... -
Dansk
ForumindlægHej er der nogen, som kan beskrive hvad digtet, fred hvil over land skrevet af B.S ingeman? -
redegørelse hvor lang??
ForumindlægJeg sidder lige med min SSO og kom til at tænke på hvor meget skal redegørelsen egentlig fylde i forhold til analysen og diskussionen? nogen, som ved det?? -
historisk tid..nu :D
Forumindlæghej alle sammen kan i hjælpe mig med at fide nogle "tidsmarkører" i dette digt. skriver først spørgsmålet ind: overvej om der er nogle tidstypiske kendetegn nogle såkaldte "tidsmarkører" der mere eller mindre tydeligt fortæller os i hvilken historisk tidsperiode (fx hvilket ti... -
Lidt hjælp til noget carpe diem
ForumindlægHej Alle. Jeg har problemer med en analyse af et digt som skal skrives i en opgave om carpe diem :S hverken Carpe diem eller lyrik er min stærke side, så tænkte om nogle ikke kunne hjælpe mig med hvilke temaer jeg skal komme ind på og sådan. Er virkelig helt lost her. På forhånd tak. Ps. vedligge...
