Søgning på: engelsk eksamen 2008 stx. Resultater: 7201 til 7220 af 58387
-
HJÆLP - eksamen i naturgeografi
ForumindlægHej. Jeg skal op i naturgeografi i denne uge, og har problemer med dette spørgsmål: Redegør for de primære tryk- og vindsystemer og placér Europa i dette system. Nogen der kan hjælpe? -
Skal man til eksamen i matematik?
ForumindlægHej Jeg har hørt fra nogen, at man skal op i et B-niveau fag enten skriftligt eller mundtligt? Kan det passe? Jeg går i 2.g og afslutter matematik B i år, så skal jeg op i mundtlig matematik nu hvor det er blevet offentliggjort, at jeg ikke skal op i skriftlig? Hilsen Sally -
Mundtlig eksame
ForumindlægHej alle sammen jeg skal snart op til mundtlig dansk og jeg tænkte på hvordan jeg skal takle det Når jeg har trukket min tekst og analyseret og derefter kommet ind, hvad synes i så man først burde starte med og dernæst osv osv osv Kunne i muligvis skrive det i punktform, altså hvad man... -
Noter til Eksamen!
ForumindlægHej jeg er igang med at lave nogle noter til religion eftersom min lærer ikke har udgivet nogle eksamenspørgsmål, så jeg er kommet til at falde over nogle ting jeg undrer mig over men kan ikke rigtig finde selv svar til det, så håber nogen er jer derude ville være venlige at hjælpe lidt. - <... -
Hjælp til spansk eksamen
ForumindlægHej. Jeg er i gang med min 24 timers forberedelse og har trukket min tekst i spansk. Men der er et stykke af teksten, som jeg bare ikke kan forstå. Jeg har siddet i lang tid og prøvet på at oversætte det, men jeg får kun nogle underlige sætninger ud af det. Er der nogen der kan hjælpe lid... -
eksamens-spørgesmål
Forumindlæghej, jeg skal til ekasamen i matematik A niveau og kunne godt tænke mig en hjemmeside (el. noget) hvor man kunne finde alle de mulige spørgesmål man kunne komme op i indenfor et givent emne. altså alle de spørgesmål jeg kunne trække indenfor fx vektorer, integralregning, rumgeometri ... på f... -
spøresmål eksam
Forumindlæghej hvad kan censoren endelige spøgre om fordøjelses system og hjertetes kredsløb -
Hjælp! 24timers eksamen!
ForumindlægJeg har trukket teksten "Vaterland" af Christiane Reichart, nogen der har læst/analyseret/forstået den? -
Kemi eksamen
ForumindlægHvis man har fået overskriften salt og choridioner - skal man så under salt fortælle alt hva man ved om salt? -
Hjælp til statistik eksamen
ForumindlægJeg skal op til reeksamen i statistik om to ugers tid. Det er i faget udvidet statistik. Og det er i økonomisk perspektiv. (Hvis man er skarp til faget, så vil man også kunne det vi laver i økonomisk sammenhæng) Jeg har svært ved at forstå hvornår man skal bruge de forskellige test, udregninge... -
Hvad skal man sige til eksamen?
ForumindlægGår i 3.g, og skal op i historie og har trukket emnet: Antikkens styreformer - opfattelsr af demokratiet - kvindeopfattelser Der indgår 2 overordnede tekster om perioden og to kilder fra Aristoteles "Politika" og Sokrates forsvarstale. Jeg er ikke sikker på hvad man skal fortælle, og ... -
HISTORIE EKSAMEN HJÆLP!!
ForumindlægHej Kan i hjælpe med at fortælle hvad denne tabel prøver at sige? Hvordan udvikledes republikkens politiske støtte sig fra 1919 til 1933? -
Bioteknologi eksamen
ForumindlægHejsa alle lektiehjælper derude :) kunne bruge noget hjælp til denne opgave - Gøre rede for, hvorledes oxygen bindes i de røde blodlegemer og forklare, hvilken betydning temperatur og pH har for hæmoglobins mætningsgrad. Desuden skal du forklare, hvad f.eks. muskelceller skal bruge ilten til.... -
Hjælllllp eksamen
ForumindlægAndengradsligning Hvis D=0 så er der en muligheden er muligheden -b/2a Er det rigtigt Svaaar PLEASEEEE det haster -
Disposition til eksame
ForumindlægHej Jeg skal til på tirsdag komme ind på Kinematik, hvor jeg skal Redegør for bevægelser med henholdsvis konstant hastighed og konstant acceleration. Redegør for Newtos 3 love. Er det muligt, at nogen af der kan lave en disposition over hvad der ville være naturligt at komme ind på, altså... -
det haster - eksamen imorgen
Forumindlægjeg har trukket dette: Spørgsmål 7 DNA, PCR , Evolution og mammutten Du skal analysere og forklare den vedlagte artikels biologiske indhold. Redegør for opbygningen af DNA og for PCR. Forklar hvordan man kan lave stamtræer mellem arter og racer. Lav et stamtræ ud fra sekvenserne på side 4. ... -
Eksamens spørgsmål
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål angående mit eksamensspørgsmål. Er det demokratisk, at penge i politik måske har stor betydning.? -
Ideer til eksamen
Forumindlæghey guys har virkelig brug for nogle ideer til min Dansk synopse. jeg har trukket "ondskab i litteraturen, myter og religion" nogle forslag?;) p.s. har kraftigt brug for det -
Hjælp skal til eksamen imorgen
ForumindlægHar problemer med at svare på følgene spørgsmål, håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe. 1. Sammenlign udviklingen i Danmarks og verdens energiforbrug fra 1972 til i dag og forklar om nogle forskellige energitypers co2-udledning 2. Forklar hvordan den menneskelige co2-udledning påvi... -
Forstår det ikke
ForumindlægFra optagelse 2008 skal følgende krav være opfyldt: Matematik på A-niveau Kemi på B-niveau1) Fysik på B-niveau Biologi på C-niveau Dansk på A-niveau Engelsk på B-niveau Hvert fag skal være bestået med et gennemsnit af karaktererne i faget på mindst 2,0 svarende til 6,0 efter 13-skalaen ...
