Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7321 til 7340 af 11183
-
beregning af plasmider osv.
ForumindlægHej, jeg er i gang med noget resultatbehandling, hvor jeg skal beregne antal plasmider i en celle, og jeg trænger virkelig til hjælp ! ,s er der en, der kan finde ud af biologi og som vil hjælpe mig, da jeg sidder fast. Skriv til min indbakke så skriver jeg nærmere hvad opgaven går ud på Tak på... -
Amylase
ForumindlægHej :-) Har fået et spørgsmål i biologi der lyder: I den menneskelige krop sættes der amalyse til maden to steder - hvor? Hvorfor kan kroppen ikke nøjes med at tilsætte amylase et sted? Men mit spørgsmål er - hvad er amylase? Har ikke forstået det. Håber i kan hjælpe. Hilsen Signe -
HJÆÆÆLP: AT bio+samf fedme problemformulering
ForumindlægHej Alle Vi har AT denne uge om fremtid - visioner og forudsigelser. Vi har valgt at arbejde med biologi og samfundsfag til emnet fedme. Vi kan ikke rigtig komme igang med en problemformulering, er der ikke nogen som kan hjælpe lidt, til inspiration eller forslag? Hilsen de desperate -
problematisk problemformulering
Forumindlæghej alle. står i AT til knæene, og skal til at skrive en synopsis. Emnet er atomprøvesprængninger, og de to valgte fag er engelsk(historie eller analyse) + biologi. tænker på noget med evt følgeskader, eller noget angående de omtalte "downwinders". nogen idéer, eller nogen hjælp ? :D -
stx eller htx?
ForumindlægHej jeg går i 9.klasse og er særligt god til matematik, biologi og fransk samt dansk.. Jeg er ikke så vild med fysik, historie og samfundsfag.. Er det så bedst at jeg vælger STX eller HTX? Tak -
Eksamens spørgsmål
Forumindlægjeg er i gang med at forberede mig til mundtlig biologi og jeg kunne godt bruge lidt hjælp til en af mine eksamens spørgsmål. Du skal diskutere hvilken betydning atmosfærens kuldioxidkoncentration har på størrelsen af bruttoprimærproduktionen (BPP); nettoprimær¬produk-tionen (NPP) og resp... -
begrænsende faktor
Forumindlægjeg er i gang med at forberede mig til mundtlig biologi og jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at af mine eksamens spørgsmål. Vurdere hvilken indvirkning fosfat som begrænsende faktor kan have for størrelsen af nettoprimærkoncentrationen og hvilken betydning dette kan have videre op i en ... -
Naturforvaltning
Forumindlæghej alle sammen er i gaang med min biologi opgave og tænkte jeg kunne spørge om jeres meninger :) spørgsmålet: hvad er det for nogle naturoplevelser vi gerne vil have og hvad kan man gøre for at folk lettere får naturoplevelser? hvad er jeres mening?? på forhånd mange tak :) -
Hjælp Tak :/
ForumindlægJeg har en biologi rapport til imorgen - har et lille spørgsmål til jer. Vi har lavet et forsøg om dissektion af hjerte/lunger fra et pattedyr - hvad kunne nogle relevante fejlkilder være i dette forsøg (vi havde ingen selv). Tak på forhånd (: -
Analyse af stress
ForumindlægJeg skal lave en synopsis og en analyse vedr. stress. Jeg skal kombinere psykologi samt biologi, og i den sammenhæng er jeg lidt i tvivl om hvilke problemformuleringer der vil være nærliggende at kigge på. Nogen med bud på hvad man kunne analysere indenfor dette felt? :) -
EMU - mundtlig eks?
ForumindlægHej! Jeg skal op til Biologi B mundtlig eksamen, men jeg kan ikke rigtig finde noget information omkring hvad man vurderes ud fra på EMUs hjemmeside, (ligesom man kan med de andre fags eksamener) og ville derfor høre om der er nogen her som kan linke? :) -
KAPILLÆR-spørgsmål :)
ForumindlægHej! :) Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til noget biologi.. 1) Ved hvilken transporttype passerer ilt og kuldioxid kapillærvæggen? 2) Hvor er iltkoncentrationen højest - i kapillæren eller i det omliggende væv, og hvorfor? 3) Hvordan vil du forklare, at vand transporteres ud af kapillæren? Tak :) -
SRP Kemi rettelse!
ForumindlægHejsa Jeg skriver SRP i biologi og kemi og tænkte på om der er nogle som er gode til kemi der vil rette i min kemi del :/? Det ville være rigtig sødt hvis der er nogen som vil.. Jeg går på STX 3.g og har kemi på A På forhånd tak -
Cellestrukturer
ForumindlægHej! Hvad er en cellestruktur? Jeg er igang med en besvarelse af mine spørgsmål til biologi B eksamen, og har fået sppørgsmålet "• Vælg yderligere mindst 2 cellestrukturer og redegør for deres funktion", er en cellestrukturer f.eks. pro- og eukaryot celler? -
Celledeling HJÆLP
ForumindlægHejsa! Jeg skal op til eksamen i biologi C, og et af spørgsmålene lyder på: 1. Forklar hvordan celler i vækst deler sig. Er klar over normale celler deler sig ved mitosen, men celler i vækst? På forhånd tak! -
HJÆLP DET HASTER
ForumindlægHej allesammen. Jeg har virkelig brug for hjælp!! jeg er igang med at lave en biologi aflevering, og jeg ved simpelthen ikke hvad forædling betyder... jeg har prøvet overalt. men forstår ikk hvad det er for noget ? en der er sød og hjælpe ? :) -
mtDNA - slægtskabsanalyse
ForumindlægSidder og fumler lidt med et spørgsmål i biologi, jeg har problemer med mitokondrielt DNA og slægtskabsanalyse, har forstået at mtDNA nedarves fra moderen, men er generelt lidt usikker på det? håber på lidt(meget kunne også være godt :D) hjælp :) lille "bonus spørgsmål": andre metoder... -
HJÆLP MIG TAK <3
ForumindlægEr det okay at bruge en af kameraternes notater til en 24 timers biologi eksamen? han var inde dagen før og fik et 10 tal, jeg harvalgt at tage hans noter og håbe på det bedste, er det lovligt? :i -
En der er god til Engelsk ?
ForumindlægEr der en der er god til Engelsk som kan hjælpe mig med abstract ? Min srp opgave, er historie og biologi. Jeg kan godt skrive det på Dansk men er ikke god til at oversætte til engelsk. :(. Hvis der er en der, vil hjælpe. Så mange taak, for jeg mangler stadig en del :(. -
Jeg har Bio B skal jeg tage hele faggruppe?
ForumindlægHejsa! Hvis jeg har biologi B , hvad sker der så når jeg til næste år skal have den naturvidenskablig faggruppe? vil jeg så komme til at få den en ekstra gang på c niveau? Sådan en fagpakke, tages den normalt over et år?
