Søgning på: historie noter hf. Resultater: 7341 til 7360 af 33009
-
Er der nogen der kender en rigtig god hjemmeside om Reformation/Martin Luther?
ForumindlægHey!Jeg er ved at lave en historie opgave om Martin Luther´s oprør og hvordan han fårreformationen til at udvikle sig. Så hvis der er nogen der kender en rigtig god hjemmeside om reformation/Martin Luther´s oprør osv. ville det være nice at have.... -
A-fag på gym..
ForumindlægHej. Når nu man snakker om at have 5 A-fag på gymnasiet, og altså lægge en vis procentdel til sit gennemsnit, snakker vi så også de oblikatoriske A-fag som Dansk A, historie A, og hvad man ellers har, eller snakker vi de fag man SELV vælger? Kom lige lidt i tvivl.. -
HJÆLP til metode i AT - HASTER!!!
ForumindlægHej. Jeg skriver i historie og matemaik om opdagelsesrejser og christoffer columbus. har bare ikke nogen ide om hvad jeg skal skirve under metode afsnittet? har kigget lidt rundt omkring, men de begreber der bliver nævnt kender jeg slet ikke. Hjælp mig, er forvirret og stresset!!! -
SRP Jordskredsvalget
ForumindlægHej Jeg går og overvejer hvad jeg skal skrive srp om. Jeg overvejer at skrive samf/historie om jordskredsvalget. Er der nogen der har erfaring med at skrive srp i et lign emne (parti/vælgeradfærd, politisk kommunikation osv) Tak på forhånd -
Eksamen!
ForumindlægHåber der er nogen der kan hjælpe mig med nogen fif til hvordan det ville være smart at læse de mange sider op i historie når jeg har 6 dage?Vil også gerne vide hvordan det er det foregår helt præcist til eksamen, for vores lærer har ikke fortalt så meget.På forhånd tak for hjælpen... -
Ødipus og jokastes børn?
ForumindlægHej Jeg har læst mig til at Ødipus og Jokaste får 4 børn i alt, men i Ødipus bogen refereres der hele tiden til disse afkom som værende afskyelige og gyselige? -- hvad er historien bag dette? -
gennemsnit for at komme på uni
ForumindlægGodaften alle sammen. Jeg har planer om at læse dansk og historie (måske) på uni efter end gymnasie, for derved at bliver underviser på et gymnasium.. Er der nogle der ved om der er nogle snit man skal have for at komme ind og læse, eller skal man bare have en bestået stx? (og ja har søgt :) ... -
HTX 1-10
ForumindlægNu skal jeg forhåbenlig selv på HTX. Er det noget jeg kan glæde mig til vis jeg elsker fysik/kemi og historie og matematik. er det sjovt kedlig Spændene?. eller sidder i bare og Gamer Cs.- World of warcraft.- eller bare wc3 ;D -
Valg af fag
ForumindlægHej, jeg skal ha' Engelsk på A, og et til fag. Jeg kan vælge mellem spansk, historie, mediefag, etc etc. Nogen der har et godt forslag til en god fag kombination, og ide til en opgave inden for det. MvH! -
Emner til SRP
ForumindlægHeeeej :) Jeg skal til at skrive SRP og jeg har valgt bioteknologi som mit ene fag, og jeg overvejer at vælge enten dansk eller historie som det andet fag.. Er der nogle af jer, som har nogle ideer til hvad man kan skrive om? På forhånd tak :) -
Studieretningsopgaven i 3.g
ForumindlægJeg skal snart til at skrive studieretningsopgaven (3.g) og vil gerne skrive i fagene historie/musik. Men hvilke emner ville virke oplagt at vælge hertil? Er helt på bar bund, så håber i kan hjælpe. :-) -
Gode bøger?
ForumindlægHej, jeg vil gerne begynde at læse engelske bøger, da jeg ønsker selv at skrive historier på engelsk, det må også gerne være noveller. Men jeg ved bare ikke, hvad jeg skal læse. Er der nogen, der har nogle anbefalinger? Kan godt lide fantasy. -
kultur eksamen
ForumindlægHej. Jeg er igang med 24 timers eksamen og har brug for lidt hjælp. jeg skal skrive om veldærdsstaten og skal altså ha alle fagene med ind i min synopsis nogle som har nogle gode forslag især til religion og historie.. -
PÅ BAR BUND 'MELLEMKRIGSTIDEN'??
ForumindlægHey min veninde og jeg skal op i mundtlig historie, vi har trukket det overordnet emne 'mellemkrigstiden'. Vi skla finde et eller flere deleemner, vi vil komme ind på som er vigtige og havde stor betydning dengang. Nogle der kan hjælpe? det haster. -
Fagenes rolle
ForumindlægHej jeg har valgt emnet eliteidræt i kampen for det gode liv og har valgt fagene historie og idræt, ville spørge hvad man kunne sige om de to fag, altså hvordan man kan kombinere de to fag sammen og hvilken rolle de spiller ? -
Hvad er det vigtigeste?
ForumindlægHej, er der nogle emner i historie som er vigtige at vide, hvilke emner kommer tit i 9.klasses eksamer synes i? Dem jeg ved er 1.verdenskrig, 2.verdenskrig, og den kolde krig. Er der flere vigtige emner? -
Komposition til novelle
ForumindlægHej. Jeg har en opgave, hvor en del af den er, at jeg skal forklare og beskrive komposition til en novelle. Hvad skal jeg komme ind omkring der? Indtil videre har jeg skrevet at det er en kronologisk historie og hvornår handlingen foregår - Hvad kan jeg mere komme ind på;) På forhånd tak. -
emne til SRP i mat. + his.
ForumindlægHej nu skal jeg jo til snart at skrive min SRP, og jeg har valgt at skrive i fagene Matematik og Historie. Men jeg har problemer med at finde et emne at skrive om. håber der er nogen som kan hjælpe. -
Tysk adjektiver
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål til hvordan man laver adjektiver på tysk. Hvis foreksempel jeg gerne vil skrive historien er mere handlende end fortællende. Hvordan skriver jeg det? Hvis jeg slår det op i en ordbog kommer nemlig kun handlende frem som verbum eller substantiv. -
FSA fysik/kemi. Al slags hjælp er kærkommen
ForumindlægHalløj derude - Jeg befinder mig i den situation, at jeg skal op i mundtlig fysik/kemi her på tirsdag d. 9/6. Jeg er begyndt at læse pensum op, dvs. større eller mindre uddrag af de fem bøger, som vi er blevet undervist i de seneste 3 år. (Bøgerne hedder: Luft og vand, Kemien omkring os, Magnetis...
