Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 7381 til 7400 af 25374
-
Lære det periodiske system
ForumindlægHej derude . Jeg ville høre om der er nogen god måde at lære det periodiske system på ?? Yes, ved godt man bare kan terpe det , men er der ikk en sang eller lignende ? - synes jeg har hørt at det er der .. Ellers andre måder at kunne det udenad villepå være fedt . håber nogen vil hjælpe (: . -
Knyt hånden, og sig nej til dårlig mad
ForumindlægHej folk :) jeg vil høre om der er nogle som har dette opgavesæt til Knyt hånden, og sig nej til dårlig mad.. Da jeg på nuværende tidspunkt ikke selv har nogen ide om hvordan jeg skal udforme opgave mv. Håber nogle kan hjælpe , tak :) -
Synopsis - Døden
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal op i mundtligt dansk (9.klasse), og som fordybelsesområde trak jeg døden. Jeg tænkte på, om nogle af jer kendte en god novelle om døden. Tak på forhånd. -
hjælp til dansk
Forumindlæghey jeg skal skrive en referat af: en fiskerrede men jeg kan ikke finde ud af det? -
Hvordan fremlægger man en analyse?
ForumindlægHej Jeg skal på mandag fremlægge en ana lyse af Kongeloven 1665, men jeg har ingen analse om, hvordan og hvorledes man fremlægger sådan en analyse. Hvad man skal have med, og hvad man ikke skal. Skal man have citater med? Hvordan? Al hjælp er velkommen. Tak. -
HJÆLP! ODYSSEEN
ForumindlægHvordan kan man kort karakterisere Odysseens komposition? -
Analyse - Hvordan?
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at skrive DHO-opgave. Jeg skal skrive en analyse som skal fylde 6-7 sider. Men jeg ved bare ikke hvordan jeg skal skrive det op, og hvordan man i det hele taget skal gribe en analyse an.. Håber der er nogle der vil hjælpe! Det haster :-) -
Kildekritik
ForumindlægHej, Er der nogle, der har en skabelon for kildekritik? Altså hvordan skal man bygge det op osv? Og hvordan kan man have et flow i sin SRP, når man skal inddrage en kilde? Håber virkelig, at I kan hjælpe. TAK! -
Samfundsfag
ForumindlægHej med jer! Hvis man skriver i Samfundsfag B og Engelsk A om homoseksuelle, hvilke metoder kan man så bruge mht. samfundsfag? Og kan jeg bruge en bestemt teori eller model ? Emnet er Homoseksuelles Stilling i USA. -
Tændvæske, 1800-tallet
ForumindlægHej, jeg har brug for at vide, hvad folk i starten af 1800-tallet brugte til optænding. Fandtes der petroleumslamper, eller sprit eller andet? Tændvæske af en art? -
Gandhi
ForumindlægHej alle Har I nogle forslag til gode hjemmesider eller bøger, hvor man kan finde information om Gandhi? Det må både være danske og engelske sider og bøger :) -
Budskab
ForumindlægJeg er igang med at lave en analyse af "Danmark, mit fædreland" Jeg har fundet en lyrikanalysemodel, hvor en af punkterne er "budskab" Jeg kan ikke helt finde ud af hvad budskabet er i "Danmark, mit fædreland" Altså det jeg tænker er, at man skal... -
Engelsk referat, er pludselig i tvivl.
ForumindlægHej jeg sidder, og har skrevet et engelsk referat af en article, som handler om hooliganisme. Er dog pludselig blevet i tvivl om hvordan man skriver et engelsk referat, og om det er rigtigt det jeg har skrevet. Er der ikke en retningslinje om at man skal skrive i nutid, og er der andre retningsli... -
Jeg kan ikke finde fejlene, hjææælp!!
ForumindlægJeg har de her 2 sætninger: 1) The incredible was that he had no idea of the impression he made on her. 2) The history shows that violent protests lead to repression. Jeg skal finde 1 fejl i hver af de 2 sætninger og forklare hvorfor det er forkert, men kan simpelthen ikke finde ud af det. Håber ... -
Engelsk
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig med, at sammenligne Obama med Martin luther king? -
Hjælp til dansk essay!
ForumindlægSKAL et dansk essay skrives i nutid? -
last day of summer HASTER
Forumindlæghej jeg sidder med en short story som hedder last day of summer men jeg kan slet ikke finde analyse på nettet, er der evt, en af jer som har en, jeg kan få inspiration fra -
Analyse af billede og tekst.
ForumindlægHej alle! Vi skal i vores DHO analysere et billede og en tekst, mit spørgsmål er så hvordan skal jeg gøre det? Skal jeg analysere billedet og teksten med billedanalyse som man bruger i dansk? Eller hvad skal jeg gøre? Jeg er lost! Ps. Jeg går i 1. Billedet er: http://www.garderforening.dk/Klug... -
Antal A-fag for at blive student?
ForumindlægHvor mange A-fag skal man have på de forskellige gymnasiumuddannelser for at blive student? - eller er det det samme for alle gymnasiumuddannelser ? -
Moderne diktatur
ForumindlægHvordan er diktaturer i moderne tid forskellige fra før i tiden? Er det slut med det traditionelle diktatur i fremtiden og kan demokratiet overleve? Er diktaturer definitivt “det onde”, eller kan de tilbyde befolkningen “det gode”? Vil i hjælpe med, at svare på de he...
