Søgning på: tysk notater. Resultater: 7381 til 7400 af 18469
-
Hvad er nettovandring?
ForumindlægHejsa, nogle der kan forklar mig hvad nettovandring er?\nDer bliver stillet et spørgesmål :\nEr der naturlige tilbækst eller nettovandring der giver det største tilskud til DK's befolkning i 1999?\n\nHvordan skal det forstås? -
Perioder
ForumindlægJeg skal snart til dansk mundtlig studentereksamen og kunne godt bruge en oeversigt over de forskellige perioder.Jeg har forstået at det er meget vigtigt at kunne sætte teksterne ind i en sammenhæng og så hjælper det vel også på forståelsen af teksten.Nogen der har en oversigt liggende eller kend... -
den dionysiske levevis?!
ForumindlægHej..Er der nogen der kan forklare mig lidt om den dionysiske levevis ?? -
Hjææælp! Blodtype bestemmelse.
ForumindlægHej derude. Jeg har fået stillet to spørgsmål og jeg har brug for hjælp fordi jeg kan ikke finde ud af dem. :( 1. En mand med blodtype A gifter sig med en kvinde med blodtype B. Hvilke blodtyper kan de-res børn få? 2. En mor har blodtype A, rhesus positiv. Hendes børn har blodtype O, rhe... -
Odysseus
ForumindlægJeg er i tvivl om, hvilke perioder man kan inddrage som perspektivering til Odysseus. Min lærer skrev disse ned på tavlen, men uden begrundelse (skal jo kunne vise det i teksten): 1) Kolonitiden (Kykloperne) Ca. 700-500 f. Kr. 2) Mykensk tid: Borgersamfund ca. 1600-1100 f. Kr. 3) Den græske... -
Guld korn-
ForumindlægHejsa jeg forbereder mig til eksamen, og mit pensum er følgende: -Romeo & Juliet -Shawshak redemption -Harrison bergeron -Our son Mark -Dead man walking -Moll magee -38 who saw a murder -Conditions of the working class Så hvis nogen har nogle guld korn, tema/budskab samt perspektivering til ove... -
Sam. eksamen
ForumindlægHej alle Jeg skal op i mundtlig samfundsfag d. 18 og jeg ved ikke hvad der bliver lagt vægt på.??? jeg vil meget gerne have nogle ting om: dansk velfærd og dansk udenrigspolitik og EU: -krigen i irak og afghanistan Eu+ Dansk velfærd -
Matematikens metoder og beviser
ForumindlægDette er ikke et spørsgmål, men rettere en opklaring/ hjælp til andre der i fremtiden skal beskæftige sig med matematik inden for AT: Metoder: I matematikken skal man kikke på induktiv og dekutive metoder. Matematik kan nemlig ikke sættes i bås med andre naturvidenskabelige fag, da matematik b... -
En skilsmissehistorie
ForumindlægEr der eventuelt en der har en ide til en indledning af novellen "En skilsmissehistorie" af Katrine Marie Guldager? :) Håber virkelig der er en som kan hjælpe mig og på forhånd tak :D (Det er til en litterær artikel) -
Resume/hjælp til "sirenenvögel af winfried bruckner
Forumindlæghej! er der nogen der ligger inde med nogle noter om teksten "Sirenenvögel" et resume eller noget andet? -
Der Untergang
ForumindlægJeg ville blive rigtig glad, hvis der var nogen der lige gad kigge det her igennem - eller bare en lille del af det, hvis det virker for uoverskueligt - og rette det for fejl. :)Die Geschichte handelt von den letzten Tagen des damaligen Führers Adolf Hitler und den Menschen, die diese Tage zusamm... -
Tekst?
ForumindlægHejSidder lige og repetere lidt tysk, itilfælde af en mundtlig eksamen(2g) her til sommer, Jeg ville hører om der er nogen som har notater eller lignede til teksten "Bommi ist tot und Tim hat Geburtstag"??.. Har ikke helt fattet den.. -
Wiedersehen mit Vater
ForumindlægHejsa! Jeg står i den situation, at jeg imorgen skal op i mundtlig tysk.. Jeg har trukket en tekst der hedder "Wiedersehen mit Vater" - Isolde Heyne. Jeg vil hører om der er nogle der har nogle gode notater eller lign. På forhånd tak :) -
Lili Marleen
ForumindlægHej. Jeg skal til tysk eksamen på mandag. Og jeg har virkelig ingen gode notater til bogen og filmen Lili Marleen. Det gælder sz. 41+48-71. Hvis nogen tilfældigvis har nogle gode noter, vil i så ikke kontakte mig. -
Der haarschnitt
ForumindlægHey alle.. Skal til tysk eksamen i morgen og har fået teksten "Der Haarschnitt" skrevet af Milena Moser. Vil høre om der ikke var nogle som har læst og arbejdet med denne tekst som derved kunne hjælpe mig med nogle notater. Ville virkelig være til stor hjælp. På forhånd tak -
Notetagning i IØ
ForumindlægHejza..Jeg har i dag haft mine første timer i international økonomi og er meget itvivl om hvordan jeg bedst tager noter til faget.Mit spørgsmål til jer går på hvordan I vil anbefale at jeg gør det?Hvordan laver man nogle gode overskuelige notater?I må også meget gerne komme med notetagnings-råd t... -
at tale
ForumindlægVil nogen snakke på tysk/engelsk med mig over messenger? Vil gerne øve det. [email protected] -
Geografi skriftligt eksamen
ForumindlægHejsa. Jeg skal op i skriftlig geografi folkeskolen på tirsdag. Derfor vil jeg høre om i kender nogle sider hvor jeg kan forbedre og øge mine geografi kunstskabere. Evt. tests, prøver eller nyttige notater. Jeg kender www.geografi-tjek.dk Mange tak -
Nødløsning!
ForumindlægJeg skal, som så mange andre, op til latin eksamen i 1.G her på torsdag, og jeg er i den mindre heldige situation at jeg har mistet den smule notater jeg havde til teksterne. Jeg er i gang med at lave nye notater, men det tager jo et stykke tid, og jeg kan umuligt nå at lave notater til hele pens... -
Samfundsfag - Flygtninge og migrantstrømme ?
ForumindlægHejsa, Jeg har i en aflevering fået følgende opgave: Du er politisk rådgiver for Donald Tusk. Skriv i et notat, der sætter Donald Tusk i stand til at argumentere for, at flygtninge og migrantstrømmen skal håndteres af EU. Notatet skal vise at du kan andvende viden om integration i EU. Hvad ...
