Søgning på: analyse af digte. Resultater: 7521 til 7540 af 26633
-
tema
Forumindlæghej alle sammen vil i være søde og hjælpe mig med at finde temaet til den her digt da jeg ikke ved hvordan man finder det: jeg er søn af lysreklamernes gyldne, elektriske tavle. Jeg elsker Gadernes tummel og høje Hujende gavle. Jeg elsker Ikke maager og ikke Fortids taager, thi det Er tide i sin... -
hjælp...hjælp..........
Forumindlæghjælp til analyser videre på. Søges smidige beskedne Pålidelig præsentable Velklædt uden at virke prangende Gode skolekundskaber Dygtige behaglige Lydhøre over for deres foresatte Human og public relation i orden Høflige anonyme Middelklasse Tiltrækkelige ærgerrige Stor tilpasningsevne Ikke ... -
et lille sprøgsmål
ForumindlægHej jeg er ved at lave en opgave.. og jeg skal fortolke noget? Den levende Statue. (Frugtbarhedsmyte) hvordan var det nu man fortolkede? Jeg kan slet ikke huske det og jeg tror at jeg blander det med analyser! Så jeg håber at der er en her ude som der kan forklare mig hvad det er..mange tak.. hil... -
Vurderende spørgsmål til vores AT opgave
ForumindlægVi skriver om Kristen fundementalisme i USA. Vi har valgt et fokus på, hvordan medierne bliver brugt. Vi er meget i tvivl om et analyserende spørgsmål, og et diskuterende, men vi har nogle bud p.t. Vi ville gladeligt tage imod råd, og evt. inspiration i form af kildetekster m.m. Vi har lånt Sven ... -
Den blomstrende have
ForumindlægHejsa! Jeg arbejder med novellen "Den blomstrende have" af Naja Marie Aidt. Er der nogle der har læst novellen, og kan hjælpe? Jeg mangler en indre og ydre personbeskrivelse af personerne i novellen og at finde budskabet? Tak på forhånd :) (Hvis i har nogle andre gode informationer ... -
Hjælp mig med at finde en god bog/artikel???? DET HASTER
ForumindlægHej Er der nogle som kan hjælpe eller anbefale nogle kilder, som jeg kan perspektivere ud fra? Det skal være om kønsdebaten, som fandt sted i datiden, omkring 1970’erne og lignende, da jeg skal oerspektivere det til Vita Anderesen samling af digte.. -
litteratur
ForumindlægNogen, der kender nogle noveller eller digte om terrorisme? Der er mange romaner.. Men det er jeg ikke interesseret i. -
Er det plagiering?
ForumindlægHej alle! Jeg skal snart til at skrive srp, og i den forbindelse skal jeg finde noget materiale, som jeg kan bruge. Sagen er den, at jeg nu har valgt to noveller, som jeg tænker at jeg vil bruge, men til min store ærgelse har jeg desvære opdaget at der findes analyser af netop disse to noveller ... -
Dansker
ForumindlægHej Er der nogen der har en analyse På tegneserie dansker af haldan pisket jeg må låne Syntes den er svær -
Pia Juul: af HELT I SKOVEN kan ikke forstås
Forumindlæghej er der en, der kan forklare mig digtet. Jeg har prøvet at sætte mig ind i det, men jeg har svært ved at forstå det helt konkret. Det ville være en kæmpe hjælp, hvis en gad, forklare hver strofe. Tusind tak på forhånd -
Hvor mange sider? Jeg er ved at blive skør..
ForumindlægHej, Min ene lærer siger det ene og min anden lærer siger noget helt andet ifh til hvor mange sider redegørelse, analyse, diskussion og perspektivering skal være.. Hvor mange sider skal de forskellige dele være? HJÆLP PLEASE -
Willkommen und Abschied
ForumindlægHejer der nogen der har skrevet noget om Goethe digtet willkommen und Abschied? -
Hjælp til valg af tekst
ForumindlægHej, allesammen. Jeg har i går fået trukket: 'Når kærlighed bliver til had i fakta eller fiktion'. Det må nærmest være alt, men jeg aner ikke hvad jeg skal vælge. Jeg tænkte på, om i kloge hoveder kunne hjælpe mig? Det kunne være en stor hjælp. Jeg har rigtig nemt ved at analysere ... -
Hjælp søges ang. stil
ForumindlægHej\n\nNogen der har skrevet en analyse og fortolkning af Rifbjergs digt "Morgen" og digtet "Opvågning" af Nanna Jeiner? \n\nEr helt lost kan ikke komme igang og skal snart være færdig. \n\nPS: Hvis i har noget med Geoge Brandes "om læsning" så vil jeg også gerne hav... -
Fra barn til voksen
ForumindlægHej Sp Jeg har været i gang med at analysere en tekst og jeg har nu kommet frem til det centrale tema i teksten nemlig Fra barn til voksen, derfor søger jeg nogen kendte tekster f.eks digte. Jeg ved at Tone ditlevsens digte havde meget "fra barn til voksen" i sig. Jeg håber derfor der ... -
Digtanalyse - "og ingen formummet skælm"
ForumindlægJeg sidder og skal lave en digtanalyse af "I alle de riger og lande" af B.S. Ingemann, og da der ingen analyser af den ligger på nettet, er dette en ret så svær opgave. Jeg håber en her kan hjælpe mig. "Når mænd jeg kasted min handske, opslog jeg min ridderhjelm de så, jeg v... -
DHO - Tabet af Norge
ForumindlægHej Alle! Jeg skal skrive en DHO meget snart om Tabet af Norge og Grundtvig. Generelt vil jeg gerne redegøre for tabet af Norge og fortælle hvordan store danske digtere (herunder Grundtvig) trøstede Danmark/fik Danmark videre. Jeg har valgt at analyserer digtet "Danmarks trøst" for... -
80'er lyrik - Tafdrup
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal analysere digtet "På bunden" af Pia Tafdrup: "Dit åndefrag som hårde bølgeslag mod bådens teakfinér og lyden af bølgerne der sparker tungt mod stævnens bund når øjnene glider frem i mørket som lysende fiskestimer ryk på ryk gennem vandet smagen af grøn ... -
I morgen er alt muligt, mundtlig eksamen
ForumindlægHej Til mundtlig eksamen i dansk, prøveform B har jeg trukket rap & lyrik. Jeg har valgt at analysere sangen: "i morgen er alt muligt" med peter sommer. Nogen der har forslag til hvad jeg kan perspektivere til? Jeg kunne godt tænke mig at læse digtet "destruktive vokaler"... -
Trykstærk eller tryksvag- Hjælp
ForumindlægJeg skal analysere et digt og til det skal jeg finde rytmen så skal jeg først finde ud af hvilke der er trykstærke eller tryksvage og merkere det i teksten problemet er bare at jeg aldrig rigtig har fanget præcis hvordan det er man gør det. s hvis der er nogenn der vile hjælpe ville jeg være glad...
