Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7641 til 7660 af 11183
-
200kr til den der hjælper til eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal her den 16 op til en naturfagsopgave, som dækker over fag: Kemi, biologi og geografi. Hvor jeg har en times forberedelse. Jeg kommer op i et emne som dækker over de tre fag: Fx. biologi: darwins spurve. Geografi: vulkaner, Kemi: redoxreaktioner mm. Det er derfor tilladt at komme op ... -
Biologisk vinkel til magnetisme/elektromagnetisme
ForumindlægHej.Jeg skal op i Fysik/Kemi sammen med biologi (mundtligt) i folkeskolen. Vi har fået at vide vi ca. skal tale 75% fysik/kemi og 25% biologi ved hvert emne. Selvfølgelig nogle mere end andre, men der skal være en biologisk vinkel. Jeg er i gang med at gennemgå emnerne og har svært ved at finde d... -
Historiske kilder
ForumindlægHej Jeg er i gang med min AT opgave om hungersnød i Afrika. Jeg har valgt fagene Biologi A og Historie A min problemformulering lyder: Hvad er hungersnød? Hvilken effekt har hungersnød på kroppen, Hvordan kan manglen af forskellige vitaminer og mineraler skade? hvorfor er sult et prob... -
Valg af fag - A eller B
ForumindlægHejsa allesammen ;) Nu er det desværre tid til at vælge de fag man gerne vil arbejde med. Mit spørgsmål er : Jeg har studieretningen kemi A bio B og psykologi C Jeg skal tage udgangspunkt i kemi. Jeg kan vælge kemi + (fysik A, eller biologi B) er det mulig at vælge kemi A fysik A og bio B? .. e... -
celler...
ForumindlægHej jeg går i 1.g og har fået nogle spørgsmål i biologi, som det er ret vigtigt at jeg kan svare på, men desværre har jeg været syg over en længere periode så er kommet bagud + at jeg ikke er særlig skarp til biologi. håber på at nogle er i stand til at hjælpe mig lidt med følgende spørgsmål :-) ... -
BIOLOGIHJÆLP SØGES (B-NIVEAU) ODENSE!
ForumindlægHej alle. Onsdag d. 20/06-2012 skal jeg op i 24-timers biologi eksamen, og i den forbindelse søger jeg en der mod betaling vil hjælpe mig godt igang fra kl. 12 og nogen timer frem (til jeg føler mig klar). Dette er selvfølgelig imod betaling, som vi kan aftale nærmere. :-) Håber der er et... -
Tværfaglig opgave?
ForumindlægJeg skal op til eksamen på torsdag i naturvidenskabeligfagpakke. Hvor jeg skal skrive en opgave og fremlægge det, i opgaven skal jeg inddrage Biologi, kemi og geografi. Som emne har jeg valgt fedme. Men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal fortælle under hver fag. Jeg ved kun at i biologi skal jeg... -
SRP hjælp :/
Forumindlæghejsa jeg skal snart skrive SRP og har ikke valgt emne endnu. det har jeg ikke fordi jeg svært ved at finde et godt emne, hvor jeg har meget stof i både biologi og kemi. jeg vil rigtig godt skrive om hjertet, men jeg kan ikke komme på nogle hjertesygdomme hvor der også er meget kemi involeret (me... -
ang. synopsis
Forumindlæghey..jeg sidder lige her og kan ike komme i gang med min synopsis.. jeg skrive om brugen af udryddelsesmidler(giftgasser) under 1.verdenskrig. problemformulering lyder således: Hvilke nye teknologiske krigsmidler blev der brugt under krigen og hvilke konsekvenser har det haft for krigens gang? je... -
Hjælp til AT-opgave
ForumindlægJeg skal aflevere en synopsis i AT- religion/biologi om organdonation på torsdag.. Jeg er desværre stadig i tvivl om hvad der spiller ind på vævstype-bestemmelser. I den bog, vi bruger står der: Det er karakteristisk for MHC, at det viser stor genetisk polymorfi med et meget stort antal alleler s... -
Gennemlæsning af SRP til d.18/12
Forumindlæg- Jeg skal afleverer SRP på fredag d. 18/12 og vil rigtig gerne have nogen til at læse den igennem - helst imorgen aften d.16/12 , således at jeg kan rette fejl om torsdagen. Jeg skriver om det genmanipulerede menneske, i fagene dansk og biologi. I dansk laver jeg analyse af Svend Åge Madsens ... -
Fremleje i Kbh søges
ForumindlægKender du nogen der skal afsted på udveksling eller lignende, så står min kæreste og jeg og mangler en bolig det næste halve års tid eller længere. Jeg er biologi og kemi studerende i gang med mit speciale, han er netop færdig uddannet i strukturel biologi og ankommet fra Hawaii. Vi leder ef... -
Gennemlæsning
ForumindlægJeg har skrevet i biologi og historie, med biologi som hovedfag, og eftersom min mor er arb.løs, min far håndværker, min kæreste controller og mine venner selv skriver, så har jeg ikke rigtig nogen der er egnet til at gennemlæse min opgave. Jeg sidder lidt i saksen og jeg kan ikke beskrive hvor t... -
Jeg står i et lille problem
ForumindlægJeg skal lavere omkring 6 spørgsmål til transplantion 2 af dem skal indgå biologi 2 af dem skal indgå fysik / kemi 2 af dem skal indgå geografi (geografi spørgsmålene har jeg styr på, men ved ikke hvilke spørgs jeg kan lave til min problemstilling med fysik kemi og biologi). Så hvis i har ... -
AT: Genmodificerede fødevarer
ForumindlægHej, jeg er kommet i den situation at jeg er meget bagud med 3.g AT-synopsis. Mit emne er genmodificerede fødevarer og jeg skriver i biologi og samfundsfag. Jeg er ret lost i hvordan jeg skal få stykket det sammen, så håber nogen kan hjælpe. Indenfor biologi skal det handle om selve genmodificeri... -
AT-synopsis: Genmodificerede fødevarer
ForumindlægHej, jeg er kommet i den situation at jeg er meget bagud med 3.g AT-synopsis. Mit emne er genmodificerede fødevarer og jeg skriver i samfundsfag og biologi. Jeg er ret lost i hvordan jeg skal få stykket det sammen, så håber nogen kan hjælpe.Inden for biologi skal det handle om selve genmodificeri... -
Forudsigelse
ForumindlægHej alle sammen Jeg mangler noget seriøst hjælp, min forudsigelse i AT 13 var en film, men da jeg har valgt opgave A kan jeg ikke bruge den, da jeg skal bruge en naturvidenskabelig forudsigelse. Først havde jeg fået godkendt filmen, men fik en mail i weekenden om at jeg ikke kan bruge den, og k... -
SRP - dårlig karakter!!!
ForumindlægJeg har fået 02 i SRP, og er overhovedet ikke tilfreds. Jeg kom ind til min vejleder, som så siger "Jeg har da ikke været vejleder for dig", hvor jeg så siger "jo".. Uden at kigge på noget papir eller noget, siger hun "Så har du fået 02".. Jeg har skrevet i biologi... -
Arbejds spørgsmål til naturfaglig prøve-stråling
ForumindlægVi er i 9.klasse begyndt at "øve" os på den nye naturfags prøve. Jeg har ikke lavet en decideret problestilling, men jeg vil godt arbejde med noget i retning af "hvad ville der ske uden solen/stråler". Ja, vi ville dø, men mere som med fotosyntese, og andre processer, der ikke... -
Metoder og teorier (Hist, Bio)
ForumindlægJeg står og skal op i en AT eksamen i fagene Historie og Biologi. Min opgave handler om pesten og HIV/AIDS. (Alt det der fremtidsting...) Nu har jeg jo ladet mig fortælle at metoder, teorier og fukulteter er meget vigtige, men er helt på bar bund når det kommer til det. Er der nogle der evt. k...
