Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 7801 til 7820 af 154033
-
Studieretningsopgave
ForumindlægJeg skal her om et par uger skrive studieretningsopgave. I den anledning kunne jeg godt tænke mig at vide, hvordan i andre har gjort og hvilke emner i evt. har valgt at beskæftige jer med. Der er deadline på mandag; fagkombination og område skal fastligges, men jeg har endnu ikke besluttet mig fo... -
Psykologi, om "A Beautiful Mind"
ForumindlægSidder her med en opgave om filmen "A Beautiful Mind" (på dansk: "Et Smukt Sind"), hvor jeg skal svare på en række spørgsmål omkring filmen vedr. psykologi. Jeg har svaret på samtlige 7. spørgsmål, men mangler lidt mere fylde, som jeg håber at i kan tilføje. Spørgsmålet er føl... -
Stillængde i tysk A-niveau. Hvor meget skal man skrive?
ForumindlægHej. Jeg har tysk A-niveau og vil gerne vide, hvad I synes er en normal stillængde. Også vil jeg lige vide, på hvilken måde man skal skrive. Den tyske stil er delt op i 3 opgaver: Oversættelse, en slags redegørelse og så en lille fristilsagtig opgave. Min tysklærer mener, at hele stilen med de... -
Fransk mundtlig A - Hvis nogen har tid
ForumindlægHej folkens! Jeg skal op i Fransk mundtlig i morgen, og det ville være en kæmpe hjælp hvis nogle havde tid til at hjælpe mig da jeg ikke kender nogle der kan fransk. Har skrevet en tekst om teksten indtil videre, og lige nu sidder jeg og omskriver det til en disposition. Er dog rime lig usikker ... -
Orbit A O6.4 evt. 6.5
ForumindlægJeg søger bekræftelse på mit resultat på opgave O6.4 i Orbit A htx. (Kap. om Carnots Varmelære). Problemet er sproglige vanskeligheder, jeg har svært ved at forstå hvad de præcist mener. Opgaven lyder som følgende: "En ideelt virkede kraftvarmemaskine skal en sommerdag drive en ideelt virken... -
Bedømmelse af delprøve 1 - Engelsk A
ForumindlægHej Vi har lige haft terminsprøver i engelsk A. Over halvdelen af eleverne i vores, ellers normalt velfungerende, klasse fik karakteren -3 for delprøve 1. Det undrer mig meget, da klassen ellers er okay til engelsk. Karakterene for delprøve 2 var iøvrigt langt langt højere. En anden ting der u... -
Rette studieretningsprojekt i It-A og Dansk-A (evt. bare formulering, kommafejl mv.)
ForumindlægEr igang med at skrive studieretningsprojekt om web 2.0 /weblogs og noget om sprogbrugen i weblogs (kig evt. i dansk forumet) Men vil høre om nogle vil kigge min opgave igennem og give lidt feedback, mht. sprogfejl, fejl i selve opgaven, formuleringsbrølere osv. - På forhånd tak. -
Udregn vinkelen mellem hældningen a og x-aksen
ForumindlægJeg hældningen, a, og vil rigtig gerne finde dens vinkel til x-aksen Altså hvad er vinklen mellem på mellem a=a*x og y=0 ? Kan man sige 90/a? -
A little help here please...
ForumindlægHejsa Jeg er gået stå i en bio opgave. Spm. b går ud på at forklare den ekstra tilsatte ammoniums påvirkning på følgende alger: Planteplankton, søsalat og endelig blæretang. Der er så tegnet kurver over væksthastigheden for dem alle tre, som viser væksthastigheden uden ekstra tilsat ammonium og m... -
Tysk A-niveau studentereksamen 2003
ForumindlægHejsaEr der nogen af jer som ved hvad emnerne sidste år var i Tysk højniveau eksamen, altså 2003? Både sommer og vinter?På forhånd tak./Xabbu -
Mat A SRP - Vektor regning
ForumindlægSom så mange andre skal jeg snart til at skrive SRP. Mit hovedfag er Mattematik og jeg har valgt at beskæftige mig med rummelig geometri, altså alt det der med vektorer i rummet og planner og hvordan man regner vinkel og skæring og alt det der. Men jeg ville gerne have noget med i min opgave... -
Vejl. Opgave sæt til Afsætning A?
ForumindlægBlev de nogensinde fundet? Jeg ligger inde med et par kapitler men min samling er ikke komplet! Skal bare hører om nogle har det fulde sæt? -
No se la digas a nadie
Forumindlægskulle nogen have noget til denne bog, ville jeg virkelig blive glad. Alt kan bruges -
Oplæg til virksomhedsøkonomi eksamen A-niveau
ForumindlægHej! Jeg skal til vø eksamen, og skal derfor lave et oplæg omkring en virksomhed, som jeg skal fremlægge inden jeg skal fremlægge den ukendte tekst. Jeg skal derfor lave oplægget om en virksomheden hjemmefra. Jeg ved ikke rigtig hvad oplægget skal indeholde, så ville høre om nogen af jer herinde ... -
Engelsk skr. eksamen A-niveau
ForumindlægHej.. Jeg har terminsprøver i næste uge og det eneste, der skræmmer mig lidt er den engelske del uden hjælpemidler.. Er der nogen af jer, der kan hjælpe mig med at blive så godt forberedt som muligt? -
Engelsk eksamen 2008 A-niveau?
ForumindlægNogen der ved hvilke tekster man kunne skrive om? -
Vita Andersen - Get a life. DET HASTER!
ForumindlægHjælp! -
Omskriv følgende på formen a^n
ForumindlægVedhæftet spørgsmål :D -
KAN DU HJÆLPE MED DANSK PÅ A? :D
Forumindlægmit spørgsmål er bare hvordan skriver man en introducerende artikel - da jeg slet ikke forstår hvordan den skal opbygges og hvad læseren forventer- når læseren læser en sådan introducerende artikel derfor vil jeg meget gerne be' om hjælp her fra. om der nogen har eks. på hvordan man laver det... -
Engelsk A stx rettelse af eksamen
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp! Jeg er meget usikker på min engelsk opgave som jeg fik skrevet til eksamen i sidste uge. Derfor vil jeg meget gerne have en af jer til lige at give et kig på den, og en ca. karakter. Giv meget gerne besked med en mail, så sender jeg opgaven :-)
