Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 7961 til 7980 af 23878
-
SSO-hjælp søges
ForumindlægHej \n\nJeg er igang med at skrive SSO om en roman. Jeg vil gerne høre om det er en god ide at skrive et referat af bogen, og hvor langt det i så fald skal være!\n\n(Jeg skriver i engelsk, men da de derinde ikke kunne blive enige spørger jeg her!) -
SSO - hvilken psykologisk roman kan anbefales?
ForumindlægMin lærer er glad for 30'erne og har selv anbefalet "Hærværk". Nogle som vil anbefale den? Jeg vil også meget gerne høre andre foreslag.\n\nJeg vil gerne have en med en masse 'kød på', symbolik osv. Jeg håber, at i kan hjælpe.. :) -
Afsætningsopgave af en nyere virksomhed
ForumindlægHej, Nu har jeg fået endnu en afsætningsopgave. Opgaven er om en nyere online virksomhed, som hedder www.brandtsgavekort.dk. De tilbyder gavekort, som kan købes gennem deres hjemmeside. Disse gavekort kan så benyttes til forskellige webshops, det vil sige alt foregår online. Min opgave er at fin... -
opgave af Leif panduro
ForumindlægHej sidder og knokler på at få lavet den perfekte opgave med Rend mig i Traditionerne.\nLæst lidt her om nogle som har skrevet ind, jeg er så blevet lidt i tvivl, da min dansk lærer gerne vil have at vi bruger, Eriksons teorier, måske det er noget bedre med Freud ??? -
Er dette et argument for eller imod samarbejdspolitikken?
ForumindlægDesuden kan det diskuteres, hvorvidt termen "samarbejdspolitik" er en korrekt betegnelse, da et samarbejde forudsætter frivillighed. Denne frivillighed var ikke til stede for de danske politikere over for den tyske besættelsesmagt. Politikerne blev bestandigt presset til at give indrø... -
Hjælp til Dansk Afgangsprøve - Romantikken
ForumindlægHej alle :) Så har vi lige trukket emner i til dansk afgangseksamen. Jeg har været så "heldig" at trække Romantikken, hvilket er det emne jeg er svagest i. Jeg har valgt at finde en paraleltekst til maleriet "Bøgeskov i maj" http://130.226.236.38/globus/optagelser%5Cglobus%5C3... -
Krigsjournalisme
ForumindlægHej, Jeg skal aflevere en opgave omkring emnet journalister der arbejder i krigsområder. Nu ville jeg spørge om i har ideer hvorfor journalister gør det. Jeg er kun kommet i tanke om penge :p Tak for hjælp -
SK: Forførerens Dagbog
ForumindlægHalløj!Sidder og kigger lidt på Forførerens Dagbog af Kierkegaard, men er kommet lidt i vanskeligheder.Hvis man kigger på en kobling mellem romantikken/biedermeier og netop Forførerens Dagbog, hvor er den så? Jeg er ikke sikker på jeg kan se den.Og hvad er grunden til at Forførerens Dagbog er skr... -
Skyggen
ForumindlægHvad er budskabet i H.C Andersens eventyr "Skyggen"? Jeg har tænkt rigtig længe over det, men uden held. -
Humanistisk metode?`
ForumindlægHejsa.. Jeg skriver om fridykning i biologi og idræt hvor biologi er naturvidenskabelig og idræt er humanistisk.. Jeg gør det sådan at jeg fortæller om de fysiske forhold under biologi og vil så fortælle om de psykologiske forhold under idrætten.. hvordan får jeg drejet det så idrætten ikke også ... -
"Angst" af Tom kristensen
ForumindlægHej, vi er to piger som sidder og laver AT7, og vi prøver at tolke digtet "angst" fra tom kristensens roman hærværk. vi forstår ikke helt hvorfor han længes efter undergang? og så har vi tolket "guds tugt" som guds straf for menneskets synd.. men det det kan vi ikke helt få ti... -
Et hurtigt spørgsmål omkring DK skriftlig eksamen!!
ForumindlægHey..Jeg skal snart op til skriftlig eksamen!Jeg vil høre jer:- Er emnerne aktuelle! Altså kan man ikke på en eller anden måde forudse, hvilket emne(r) det er muligt at få??- Jeg har hørt at man må medbringe alt med. Jeg har "Litteraturens veje", men jeg vil meget gerne have en slags &q... -
Eksponentiel ligning med andengrads led
ForumindlægHvorledes skal man bære sig ad med at løse nedenstående ligning analytisk? 3x = 2 - x2 -
H.C Andersens Land, Perspektiveringen
ForumindlægHej, jeg har til eksamen i Dansk, trukket Danmark/Danskhed og valgt digtet H. C Andersens Land af Benny Andersen, jeg har problemer med at finde en god perspektivering. Nogen der kan hjælpe? Tak :D Astrid -
Omverdensmodel
ForumindlægHej!...Nogen som kan give mig et eksempel på Omverdensmodelen.. Bare lige hvad der indgår i den...Sidder på den anden side af jorden (end DK) og har selvfølgelig glemt min afsætningsbog, til min opgave!... Så anyone - bare lige et hurtigt svar.. TAK!!...Camilla -
Describe the style in...
ForumindlægHej folkens.Jeg har fået en engelsk stil for, hvor en af opgaverne bl.a. lyder:"Describe the style in which they are written"Der er tale om to artikler. Det, jeg er i tvivl om, er, hvad det helt præcist er, man skal beskrive - the style, ja, men hvorledes? Er der nogen, der har et eksem... -
Rettelse af stil - HASTER
ForumindlægHej er der nogen herinde som vil rette min stil ?? Takker på forhånd -
Hurtig hjælp litterær artikel!
ForumindlægKan man anvende berettermodellen i en litterær artikel, eller skal man helst undgå det? -
Out Hunting
Forumindlæghey people..er der en som har skrevet en engelsk stil..kaldet "Out Hunting" fra engelsk B-niveau.. uden at have lagt den på studieportalen?.. Hvis det er dig, vil du så ikke nok være sød og sende den til min mail?.. den rettede model,for jeg skal aflevere stilen i morgen, og jeg ligger ... -
Raferat af "Kimono mit hus"
ForumindlægJeg skal aflevere min opgave onsdag d. 3/5 kl 08:00 og jeg har meget brug for et referat af Kimono mit hus som er skrevet af Jan Sonnergård. Skynd jer og hjælp mig. På forhånd tak.Mette.
