Søgning på: engelsk eksamen 2008 stx. Resultater: 8021 til 8040 af 58387
-
eksamen skriftligt
ForumindlægHej igen allesammen Da jeg jo skal til den skriftlige eksamen på tirsdag, har jeg siddet og øvet mig på delen uden hjælpemidler, men jeg er alligevel bange for at jeg har glemt noget. Jeg har igennem de sidste dage lært dette: Stamfunktioner (ligning til tangent) f(x) = F(x) og omvendt at differ... -
HJÆÆLP~! eksamens stuff!!
ForumindlægHej! =) Jeg skal snart op til fysik-kemi eksamen, og min lærer siger der vil komme et emne, som omhandler gødningssalte. Som jeg ikke har nogle erindringer om eller opgave ark med. så det må have været et emne, der var i en periode, hvor jeg har været syg.... Så jeg tænkte om I har nogle forsøg j... -
Rettelse af engelsk stil til torsdag
ForumindlægHejsa Alle derude!Søger en, som vil se min engelsk aflevering igennem. Som det fremgår skal den afleveres på torsdag.Den er på ca. 700-800 ord, og vil helst sende den som mail. Skriv meget gerne, hvilke fejl der går igen.Skriv et indlæg hvis du er frisk, så skal jeg sende den til dig.På forhånd tak! -
Forslag på SRP i samfundsfag og engelsk
ForumindlægHej! Nogen, der har nogle virkelig gode og spændende forslag til emner i SRP i fagene samfundsfag og engelsk? Har kigget lidt på nettet, men synes ikke, der er noget, der har sprunget mig i øjnene. Håber, I kan hjælpe, da jeg snart skal til første vejledningsrunde i SRP :) På forhånd, tak! -
Engelsk Essay om helte - HJÆLP :(
ForumindlægHej, jeg har fået endnu et engelsk essay for om helte og ved ikke hvad jeg kan skrive om. Jeg har ikke en speciel helt eller en jeg ser op til. Så det ville betyde meget for mig hvis der er en derude der vil give mig nogle ideér til hvad jeg kan skrive om. Mvh. Nelli :) -
Nodalpunkt og ækvivalenskæde - på engelsk!
ForumindlægJeg har ikke kunnet finde en engelsk oversættelse af begreberne "nodalpunkt" og "ækvivalenskæde". Jeg har prøvet gennem diverse internetordbøger og fysiske ordbøger samt ved søgninger. Kan I hjælpe mig videre? Mvh Emma -
Svær engelsk tekst
ForumindlægEr der en, der vil være sød at hjælpe mig med at forstå denne tekst. Jeg plejer at være rimelig god til engelsk, men jeg må indrømme at jeg har problemer med denne. Kan ikke finde hoved og hale i teksten :S http://lutece.fnal.gov/Talks/IMSAethics.html -
Rette Engelsk Aflevering?
ForumindlægHej, vil lige høre om en voksen derude vil rette min korte engelsk aflevering mht. grammatik, stavefejl mv. ? Håber en vil hjælpe - har virkelig brug for hjælp, da afleveringsfristen er snart :( Venter på svar hurtigst mulig, tak (: -
terminsprøve Engelsk B
ForumindlægHej folkens! Jeg skal snart til terminsprøve (i morgen), så derfor vil jeg lige høre om nogen der har været op til terminsprøve i engelsk-b i år?? og om de eventuel kan huske hvilke emner man kommer op i.. og er det ikke noget med, at man kan komme op i emner fra sidste år? Tak -
Rettelse af engelsk resume
ForumindlægHej, jeg ville høre om der er nogen som har tid til at rette min engelsk resume på 2 sider? Der skal kigges efter kommafejl og grammatiske fejl. Håber inderligt at der er nogen som har tid. Jeg kan sende den over mail :) -
Analyse og fortolkning af to engelske digte
ForumindlægHej. Er der nogen der har arbejdet med de to engelske digte: "A question of numbers" og "London Taxi Driver" og evt. kunne hjælpe mig med en analyse og noget fortolkning? Det ville være en kæmpe redning =D På forhånd tak .. - Kela -
De forskellige ordklasser, på engelsk.
ForumindlægHejsa. Jeg skal snart have prøve i skrif engelsk, derfor kommer der også opgaver med datid, nutid osv. Men kan i fortælle mig hvad disse hedder på engelsk:1 - nutid = ?2 - Datid = ?3 - førnutid = ?4 - Navneord = ?5 - Udsagnsord = ?6 - tillægsord = ?7 - biord = ?8 - stedord = ?Håber i kan hjælpe m... -
Hjælp til fysik eksamen
ForumindlægHej jeg skal fremlægge det her emne til fysik eksamen, og ville hører om der er nogen der kunne hjælpe mig Fortæl om vands tre faser (fast, flydende og gas). Også på molekylært niveau. Fortæl om de tre formler fra varmelære. Opskriv konstanterne cis, cvand, Ls og Lf for vand, husk korrekte enhed... -
Samfundsfag Eksamen!
ForumindlægHej Alle. Jeg går i 9.klasse og har virkelig brug for hjælp til eksamen! Jeg ved, at jeg får nogle kildespørgsmål som jeg skal svare på. Men jeg ved ikke rigtig hvordan man skal køre en samtale med en lærer og censor. Jeg ved blandt andet ikke, hvad jeg skal starte med at sige. Jeg har br... -
prøve eksamen!!
Forumindlæghej alle jer derude! :) jeg skal til prøve eksamen imorgen og jeg skal op i en novelle ('uro i forstæderne' af Leif Panduro) jeg har ikke fået særlig lang tid til forberedelse, så min lærer forventer ikke særlig meget.. jeg skal analysere, fortolke og hvis jeg kan så perspektivere :) jeg... -
Eksamen i religion
ForumindlægHej Jeg skal op til eksamen i religion men ved ikke hvad jeg skal læse op på.. Er der nogle som har nogle gode tips? Er der evt. også nogle som ligger inde med nogle gode notater til: Bogen " Liv og Religion" Begreber i religion Sammenligninger og forskelle mellem Kristendommen, Islam,... -
Eksamen dansk
ForumindlægHejsa :-) Jeg skal snart op til eksamen i dansk mundtlig. Jeg har trukket romantikken, og ud fra det har jeg valgt et eventyr af H.C. Andersen, som hedder "Tepotten". Så jeg ville lige hører, om der var nogle som evt. kunne fortælle mig, hvorfor man skrev eventyr i romantikken, og hvad ... -
Tage eksamen om
ForumindlægHvis man fx har haft matematik A, og man ønskede at forbedre sin karakter, ville det så være muligt at komme til en eksamen uden ekstra undervisning ? Jeg ved godt det ikke kan ændre ens kvote 1 snit, men det kan vel ændre ens kvote 2 snit ikke ? -
Analysen til eksamen
Forumindlæghej..skal til old eksamen i morgen, og har lige et par spørgsmål:1) til eksamen skal man først redegøre for handlingen(et lille referat), indsæt den tekst man har fået ind i hele historien..men man skal vel også analysere den tekst man har fået...er der nogle generelle ting, man kan komme ind på?... -
Onenote til eksamen???
Forumindlæghej alle sammen jeg er lige startet i 9.kl og skriver alle mine notater i onenote, mit spørgsmål er om man må anvende programmet at have noter på til den skriftlige eksamen, fordi så vidt jeg ved synkroniserer onenote af sig selv og det er ikke tilladt at dele noter/dokumenter til eksamen hå...
