Søgning på: biologi pensum. Resultater: 8041 til 8060 af 11183
-
Gensplejsede tomater
ForumindlægHej.Jeg sidder og sveder over en biologiafl. til i morgen og håber at en af jer kan hjælpe. Opgaven kan ses her:http://www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioopgaver/1993/Opg%201%20Gensplejsede%20tomater.docOg jeg kan ikke finde ud af opgave a og b på side 2Er der nogle af jer der kan give et kort o... -
En lille mus... (bio)
ForumindlægHey!Er der nogle, der vil komme med nogle guldkorn til følgende opgave...http://www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioopgaver/1996/opgave%207%20Stofskifte%20hos%20mus.doc Det er ikke en opgave, der skal afleveres, men det er bare en, som vi lavede i timen, der ikke blev gennemgået... Har selv nogle... -
Et skub ad vejen
ForumindlægHejsa :-)Er der please ik' nogen, der evil hjælpe mig med denne bio opgave..?http://www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioopgaver/1996/Opgave%201%20Blødere.docJeg har lidt svært ved genetik, så jeg er fuld i gang med at læse på det og prøver samtidig at løse denne opgave... -ville være rart med... -
Digt der beskriver forelskelse - HJÆLP
ForumindlægHej Jeg har valgt at min AT-emne skal være forelskelse i biologi og dansk. Bilogi: Forelskelse opstår pga. kommunikation mellem nerveceller og hormoner. Dansk: Hvordan formidler man den uhåndgribelige følelse af forelskelse? Jeg søger hjælp til at finde digte til en danskfaglig analyse, hvor f... -
Anabolske Steoider
ForumindlægHej. Jeg har svært ved at finde impiri med dybde til mit emne omkring anabolske steoider(biologi) og det etiske omkring doping(idræt). Er der nogen der ved hvor jeg kan finde noget omkring dette? Især det biologiske-biokemiske omkring anabolske steoider - normal muskelopbygning og ved misbr... -
AT - mad og mennesker
ForumindlægHej, Jeg skal lave AT med emnet "Mad og mennesker". Jeg vil gerne skrive i historie og biologi. Er der en derude som har en opgave jeg kan få inspiration af? eller en som kan hjælpe mig med mine problemformulering og problemstillinger. Havde selv lidt tænkt på at skrive om livsstils... -
SRP (studieretningsopgave)
ForumindlægJeg skal skrive en SRP i fagene biologi som hovedfag og matematik som bifag. Mit emne er om fedme, men jeg ved ikke hvad jeg skal gå i dybden med for jeg skal jo vælge et område.... Jeg har tænkt på fedmerelaterede sygdomme så som åreforkalkning og hjertekarsygdomme... har i nogle forslag.... Håb... -
SRP - biologihjælp mod betaling
ForumindlægHej, Jeg går i 3.g på Øregård Gymnasium og skal til at skrive SRP (studieretningsprojekt) i biologi (B) og engelsk (A). Mit fokus kommer til at være gensplejsning, genterapi etc. - modificering af den menneskelige genetik. Jeg får udleveret min opgaveformulering d.1/12 og skal aflevere opgav... -
Nettoprimærproduktion
Forumindlæghej folkens..Er der ikke nogen søde personer der gider hjælpe mig med en biologi opgave, som jeg fatte intet af?well, her er spørgsmålene:1. Er respiration processen ikke afgørende for nettoprimærproduktionens størrelse?2. hvordan bestemmer man nettoprimærproduktionen i en blandet løvskov?Please ... -
Isolering af DNA fra løg
ForumindlægHej :-) Jeg har i biologi lavet forsøget hvor man isolerer DNA fra et løg. Jeg har lavet hele rapporten udover diskussion. Der sidder jeg fast. Min lærer har sagt der ikke er så meget at skrive i diskussionen, men jeg er stadig helt blank! Nogen der kan hjælpe mig? Mvh Christina -
Saltes opløselighed i vand - fældningsreaktioner
ForumindlægHej Jeg har lavet en rapport omkring saltes opløselighed i vand, og har dermed arbejdet en del med fældningsreaktioner. Jeg står nu og skal buge den til NF eksamen, hvor jeg skal kunne perspektivere dette kemi-førsøg til både biologi og geografi, hvilket jeg har svært ved. Mon der er en venlig ... -
Minimumslov og primærproduktion
ForumindlægHej alle! Har en afleveringsopgave i biologi til om et par dage, og der er to spørgsmål, som jeg sidder fast i.. 1. Hvordan kan landmænd øge deres produktion ved at bruge minimumsloven? 2. Diskuter hvordan landmanden kan øge sin sekundærproduktion og hvilke problemer produktionsformen giver ... -
SSO - hjertet
ForumindlægHej!Jeg er næsten færdig med min 3.års opgave... men jeg har en figur som jeg skal analysere.. jeg har analyseret den nogenlunde, men har samtidig brug for hjælp!Jeg har valgt om emnet hjerte, hvor jeg mest har lagt vægt på hjerteklapfejl...Hvis der er en medicinstuderende, eller en der er sindsy... -
Hormonel prævention
ForumindlægJeg skal lave en biologi fremlæggelse om hormonel prævention (og herunder p-piller) jeg forstår bare ikke hvordan gestagen kan påvirke livmoderens slimhinde så den bliver uegnet til at modtage et æg. Fordi gestagen og progesteron minder da om hinanden og progesteron hjælper jo med at opbygge den?... -
Eksamenshjælp tilbydes
ForumindlægEksamenshjælp til biologi A, B og C tilbydes. Det er muligt at få individuel hjælp og hjælp som en gruppe på maks. 4 personer (der er rabat for grupper). Vores baggrund: Vi er uddannede biologer og underviser i gymnasiet (stx). Kontakt os for mere information om priser m.v. på info@biologiformi... -
Eksamenshjælp tilbydes
ForumindlægEksamenshjælp til biologi A, B og C tilbydes. Det er muligt at få individuel hjælp og hjælp som en gruppe på maks. 4 personer (der er rabat for grupper). Vores baggrund: Vi er uddannede biologer og underviser i gymnasiet (stx). Kontakt os for mere information om priser m.v. på info@biologiformi... -
Eksamenshjælp tilbydes
ForumindlægEksamenshjælp til biologi A, B og C tilbydes. Det er muligt at få individuel hjælp og hjælp som en gruppe på maks. 4 personer (der er rabat for grupper). Vores baggrund: Vi er uddannede biologer og underviser i gymnasiet (stx). Kontakt os for mere information om priser m.v. på info@biologiformi... -
hjælp til sagen "jødetransport" - herunder infektionssygdmme
Forumindlægnogle mere kreative hoveder end mig der kan hjælpe mig med at finde ideer mere konkret spørgsmål til min problemformulering... jeg bruger fagene samf og bio jødetransporten til interneringslejrene er "rejsen" i biologi kunne man kigge på sygdomme i den forbindelse, men behøver virkelig ... -
Meiose
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i biologi, og håber derfor at nogle vil hjælpe med et af mine mulige eksamensspørgsmål. Jeg skal forklare mulige konsekvenser af fejl i meiosen. Jeg synes ikke jeg kan finde noget om dette hverken i bogen eller på nettet - nogen som kan hjælpe? -
Dværgvækst - 2.del
ForumindlægJeg har fået en biologi opg. for, der hedder Dværgvækst. Der er to dele, A og B. Og jeg har lavet del A. Jeg har prøvet at finde opg.arket på internettet, men er ikke lykkedes. Det ville jo være lidt nemmere at få hjælp, hvis man også kunne se tegningerne osv.. Men hvis der nu er nogle som har op...
