Søgning på: biologi pensum. Resultater: 8141 til 8160 af 11183
-
Kloning
ForumindlægHej Til AT vil jeg gerne vælge kloning som emne. Det overordnede emne er grænser, som i nok ved. Jeg vil skrive i biologi og religion. Jeg er dog ikke sikker på religionsdelen. Nogen der kan komme med ideer til metoder eller tekster/artikler jeg kan bruge til religionsdelen. Det kan være indenfo... -
AT - religion
ForumindlægHej Til AT vil jeg gerne vælge kloning som emne. Det overordnede emne er grænser, som i nok ved. Jeg vil skrive i biologi og religion. Jeg er dog ikke sikker på religionsdelen. Nogen der kan komme med ideer til metoder eller tekster/artikler, som jeg kan bruge til religionsdelen. Det kan være in... -
Bpp og Npp
ForumindlægNogen der kan hjælpe med noget biologi??1) Forklar begrebernebruttoprimærproduktion og nettoprimærproduktion.2) Hvilke abiotiske faktorer har væsentlig betydning for træernes optagelse og afgivelse af CO2 i en dansk bøgeskov?håber der r én som kan hjælpe mig, da jeg ikke har været i skolen de sen... -
Hvilke genotyper kan du have? Forklar!
ForumindlægHar i min biologi rapport fået stillet spørgsmålet: "Hvilke genotyper kan du have? Forklar!" Da jeg er B/Rhesuspositiv har jeg fundet frem til at jeg kan være enten I^B I^B eller I^B i, når det vedrører ABO-systemet. Når det gælder Rhesus-systemet kan jeg være enten RR eller Rr. Men hvo... -
HJÆLP! VI DØR....
Forumindlæg....Hvis i ikke svarer på de her spørgsmål om meoder og empiri i naturvidenskab 1) Hvad er empiri indenfor naturvidenskab? - Er empirien de biologi-bøger, som vi har brugt til at drage delkonklusioner ud fra? 2) Er det en metode man bruger, når man analyserer grafer (og i så fald hvilken?) eller ... -
Biologileksikon sælges
ForumindlægJeg sælger et biologileksikon (mere præcist "Gyldendals Minilex Biologi", ganske udemærket stand, dog lidt krøllet i det ene forsidehjørne. Det er den udgave der oftest bliver anvendt på gymnasier med biologi på A-og B-niveau, og det giver et godt indblik i de fleste biologiske termer. ... -
Iltforsyning
ForumindlægHej Jeg har biologi på c niveau, og vil bare lige spørge om jeg har forstået det rigtig, at kapillær er små tynde blodkar som forgrener sig vidt forskellige steder i kroppen og de sørger for transport af ilt mm til celler, medens arteriolerne forgrener sig på organer og væv og har til opg at sørg... -
Hjælp
ForumindlægHej jeg har fundet min opgave på nettet og jeg har altså problemer med den. Det er opgave 2B og det er sådan set både opgave a, b og c som jeg har problemer med. Håber der er en der kan hjælpe mig - jeg helt lost. Link til opgaven: http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/roholt/Eksamenss%E6t... -
Bladenes tykkelse (haster)
ForumindlægHej ,i min biologi aflevering har jeg fået et spørgsmål som hedder: Diskuter hvorfor der er forskel på bladets tykkelse forskellige steder i et træ og analyser figur 1. Jeg ved ikke om det er rigtigt, er det noget med at der er flere grønkron i bladerne øverst i træet? tak for hjælp på f... -
Kredsløberne?
ForumindlægHeyJeg skriver biologi rapport om blodets vej gennem hjertet.Biologi på CLungekredsløbet og systematiske kredsløb..samt "det lille kredsløb" og "Det store kredsløb"... Kaster lidt rundt med begreberne, men noget af det her skulle meget gerne være det samme?Nogen som kan give e... -
Økologi - prøve
Forumindlæghej jeg skal lave en biologi rapport med alle nyttige ting om økosystemet fordi jeg skal til prøve i det. Derfor har jeg dette spørgsmål: hvad betyder iltprofil? er det hvor meget ilt der er i vandet året rundt eller? og spørgsmål 2: hvordan har abiotiske faktorer betydning for hastigheden af ned... -
omsætning af kulhydrat, fedt og protein i kroppen
Forumindlæghjælp jeg skal til eksamen i morgen i biologi b mit emne er omsætning af energi. jeg har fået et spørgsmål der lyder så ledes : forklar omsætningen af kulhydrat, fedt og protein i kroppen? det spørgsmål er jeg meget i tvivl om , jeg syntes jeg har lidt svært ved at forklare det. Nogen der kan... -
Ernæringsfysiologi - 24 timers eksamen hjælp!
ForumindlægHej alle kloge biologi eksperter. Jeg har trukket en opgave om kost og ernæringsfysiologi så kunne godt bruge lidt uddybende hjælp med henblik på nogle spørgsmål, tak på forhånd. 1) Hvordan reguleres fordøjelsen? 2) hvordan udnytter vi optagne stoffer i kroppen, protein og fedt. Hvordan omsættes ... -
Nitrogenkredsløb
ForumindlægHej! Jeg sidder med nogle biologi spg. som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Jeg har læst lidt om det i bogen, men jeg forstår det ikke rigtig og det står ikke ordentlig forklaret. Vil hører om der er nogle der har noter til det her eller vil forklare mig det, så jeg kan få besvaret de to spø... -
Bøger til sso
ForumindlægHej alle! Jeg skal snart til at skrive sso i biologi under cellebiologi, hvilket er et ret bredt emne i sig selv. Har gået og tænkt på noget med immuncellers reaktion mod bakterier og vira osv. eller planters immunforsvar. Tænkte på om der var nogle gode bøger, velegnet til dette formål, specielt... -
Projektopgave - identitet og forandring - hjælp?
ForumindlægHej SP Min gruppe og jeg skal lave en projektopgave med det overordnede emne ,,Identitet og forandring''. Foreslag på underemner til dette? Samtidigt med det skal opgaven helst strække sig lidt ud over de andre fag end dansk - fx historie, samfundsfag, biologi, geografi osv. Man skal o... -
Bst. forurenigsgrad?
ForumindlægHejsa.. I biologi har jeg lige fået til opgave at bestemme forureningsgraden af Vindinge Å vha. makrofauna-index. Hvordan hulen gør jeg det? Er helt lost, vi har fundet lidt forskellige smådyr, men det er vist alt. Hvilke faktorer skal jeg bruge for at udregne forureningsgraden vha. makrofa... -
Bioehanol:Problemformulering
ForumindlægSkal skrive om rapport om bioethanol. rapporten skal indhold 3 fag, kemi,biologi og geografi. jeg har fået en problemformurlering. Problemformulering:Skal vi bruge bioethanol som alternativt brændstof. Ville gerne ha hjælpe til underspørgsmålene. Har skrevet 3 spørgsmål, men ville bare sik... -
Musik teori (AT)
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med noget musik teori. Dvs, jeg har en AT årsprøve i morgen, som er skrevet i musik og biologi, og jeg skal forklare lidt og musik teori / musik metode. Altså hvordan belyser man en problemstilling vja musik teorier? Det er film musik det handler om. Jeg håber ... -
Metode i bio og historie
ForumindlægHejsa jeg skriver AT synopse om Darwins rejse med HSM Beagle i fagende biologi og historie. Er kommet i den trælse situration at jeg ikke kan finde ud af at skrive metode afsnit. Så vil høre om der var en venlig sjæl der kunne komme med nogle forslag til hvordan jeg kunne komme igang med at s...
