Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 8141 til 8160 af 23878
-
valgfrit emne til engelsk
Forumindlæghej jeg mangler et valgfrit emne, jeg kan skrive ok meget om da fremlæggelsen skal vare 5-10 min. -
Kongekabalen
ForumindlægJeg skal lave en redegørelse for filmen Kongekabalen, et af de punkter jeg skal komme omkring er handlingen/plottet ”set med samfundsvidenskabelige briller”. Hvad menes der med dette, set i forhold til filmen?:-) -
religion - eksamensoplæg
Forumindlægjeg sidder og forbereder religion mundtlig eksamen, men ved ikke hvordan spørgsmålene kan lyde. så jeg ville høre om der er nogle der evt har et eksamenoplæg de kan ligge ind eller om der er nogle der ved hvordan sådan et forlyder. på forhånd tak. -
Eksamen
ForumindlægNogen der ved hvordan engelsk eksamen på a-niveau forløber sig? -
hvad kalder man det når......
Forumindlæghvad kaldser man det når man fx i en digtanalyse kigger efter ord med samme tema: fx: skib, havn, sejle, fisk er alle ord som kan samles under temaet hav -
AT-metoder ?
ForumindlægHej allesammen står og mangler lidt hjælp har valgt Biologi-religion, hvor jeg har om genterapi, men er bare lidt usikker om metoder i religion? nogen der vil forklare lidt om det ? -
The Flotsam Café
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med et essay af "The flotsam café" den er utrolig svær... -
HJÆLP TIL SAMFUNDSFAGLIG METODE - HASTER!
ForumindlægHej Jeg er ved at lave AT-eksame og har brug for hjælp. Jeg har skrevet om global opvarmning og har valgt fagene biologi og samfundsfag. Indenfor faget samfundsfag har jeg valgt at kigge på hvilke politiske tiltag der er blevet oprettet for at begrænse udledningen af CO2, eks. kyoto aftalen, og ... -
Eksamen
ForumindlægHej hej jeg ville bare høre om der er nogle der ved hvilke krav og hvordan en mundtlig eksamen i engelsk på a-niveau fungerer? Jeg har ikke ligefrem haft den beste lærer og aner derfor ikke hvad jeg skal snakke om og hvad der er godt at sige, eller generelt bare hvordan eksamen foregår.. Så kun... -
Dansk eksamen
ForumindlægHej. ville lige høre om der nogen der muligvis har været oppe i dansk eksamen, som der kan fortælle lidt om, hvordan ens fremlæggelse skal foregå? -
Tysk vejledning - en god måde at rette sine afleveringer på
ForumindlægHej :-) Jeg sidder i øjeblikket og er ved at skrive en tysk stil og tænkte det var oplagt at spørge herinde.. Jeg har altid problemer med mine tyske stile, eftersom det nok er et af mine sværeste fag.. Jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg for mig selv, skriver den bedst mulige stil? Jeg vil... -
Læse op til engelsk mundtlig
ForumindlægHey SP. Skal op i engelsk mundtlig B i næste uge. Sidder og læser op, men ved sgu' ikke rigtig hvordan jeg skal gribe det an (udover at læse pensum, samt skrive noter til det). Søger derfor gode råd til hvordan man kan tage fat på oplæsningen og eksamen generelt? På forhånd tak! -
KEMI EKSPERTER!
ForumindlægKan i give nogle eksempler på kemiske analysemetoder? Chromatografi og spektrofotometrier er to eksempler jeg kan komme på.. Hvad med titrering og destillation? Er det også analysemetoder eller? Har i andre ideer? kom med dem! tak :) -
Kasus
ForumindlægHej SP Hvordan er det, man finder ud af, hvornår en sætning har dativ, akkusativ eller genitiv? -
Krav til scrapværdi
ForumindlægInvestering i alt - 975.000 Levetid - 5 år Scrapværdi - 200.000 Kalkulationsrente - 12% År Investering og scrapværdi Lønbesparelse Netto betalingsstrøm Nutidsværdi 0 -975.000 ... -
Mangler hjælp til tekster..
ForumindlægHej alle.. Jeg er ved at forberede min engelsk eksamen og er gået ret meget i stå ved nogle bestemte tekster og ville høre om nogen kan hjælpe mig hvis i har haft noget at gøre med dem.. - Clara's day af Penelope Lively - Educating Rita af Willy Russell - Manhood af John Wain - Summerhill - ... -
haster, eksamen imorgen ....
Forumindlæghej allesammen. jeg ville bare spørge om der er nogen, som har været til eksamen eller som skal til det. hvad er det første man skal gøre til eksamen, ? og skal man fortælle om teorier, metoder og modeller? og hvilke ting skal gå ind på? når man har sin tekst på to sider? ved godt at man skal ... -
SRP - DISKUSSION??
ForumindlægHej alle, jeg sidder pt og skriver SRP i fagene Engelsk og psykologi. Jeg sidder i den situation at jeg ikke forstår min vejleders 'spørgsmål' og tiden er simpelthen ved at løbe ud, derudover har de ikke svaret mig. Jeg er i tvivl om hvordan man kan todele et diskuterende spørgsmål. Je... -
Hjælp til eksamen!
ForumindlægHej Jeg ville spørge om, hvordan man skal gribe det an til en mundtlig religionseksamen på c-niveau? -
Genteknologi
ForumindlægGodaften alle, Som bekendt, er årets AT overemne 'Kampen for det gode liv', og jeg overvejer her at skrive om genteknologi. Det er oplagt at inddrage bioteknologi her, men da jeg ikke har haft faget tænker jeg om jeg kunne skrive i biologi og et andet fag, måske dansk. Hvad mener I om...
