Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 8221 til 8240 af 23878
-
Vi er nogle stykker
Forumindlæghej er der nogen som har læst og analyeret digtet "vi er nogle stykker" af Klavs Bondebjerg? jeg skal nemlig anlysere det, men ved ikke rigtig hvordan jeg skal starte.har brug for gode råd.... Tak! -
Cuba vs. Argentina
ForumindlægHvordan er musikken fra Cuba sammenlignet med musikken fra Argentina? -
Cuba sammenlignet med Argentina
ForumindlægHvordan er musikken fra Cuba sammenlignet med musikken fra Argentina? -
JBS eller Bjørn Borg reklameanalyse
ForumindlægNogen der ligger inde med en reklameanalyse af enten en JBS eller Bjørn Borg reklame? -
Religion og kvantitativ?
ForumindlægHej jeg vil gerne spørge om man godt må bruge den kvantitative metode hvis man gør brug af faget religion.. altså jeg vil gerne have noget statistik på hvilke religion der går ind for abort for at skabe et overblik Tak på forhånd -
Samfundsfag
ForumindlægHej med jer! Hvis man skriver i Samfundsfag B og Engelsk A om homoseksuelle, hvilke metoder kan man så bruge mht. samfundsfag? Og kan jeg bruge en bestemt teori eller model ? Emnet er Homoseksuelles Stilling i USA. -
Religionseksamen
ForumindlægHej. Er der nogen, der har gode råd til forberedelse af religionseksamen? Jeg skal op i religion den 26. juni. Hvilke ting er vigtige at fokusere på, og hvilke ting er vigtige at have fokus på til selve forberedelsen og eksamen? Håber nogen kan hjælpe. Hilsen stargirl5. -
Integralregning
ForumindlægNogle der kan hjælpe med denne opgave?? Funktionen f(x) er bestemt ved f(x)=x^3-4x. Grafen skærer førsteaksen i punkterne P(-2,0), O(0,0) og Q(2,0). Sammen med førsteaksen afgrænser grafen i anden kvadrant en punktmængde M, som har et areal. Bestem arealet af denne punktmængde. -
Haster !!!
ForumindlægHej allesammen. Er der nogen her, som ved hvordan man anlyserer engelske artikler fra CNN - på gymnasie niveau. Tak på forhånd :-) -
Bogen "De gale"
ForumindlægHeey alle herinde! Jeg har fået til opgave at finde alle hjælpere og modstande i bogen de gale Men eftersom det er lang tid siden jeg har læst den kan jeg ikke helt huske den.... og gider ikke til at læse den igen :p Så hvis der er en der lige har læst den eller kan huske den kunne det væ... -
Humaniora og Samfundsvidenskab.
ForumindlægHeeej. Er der nogen der kan fortælle lidt om den humanistiske - og samfundsvidenskablig metode ?? -
Metoder HJÆLP!!
ForumindlægHej, er der nogen der kan forklare mig, hvad det betyder, at man kan lave en kildekritik med en ideografisk tilgang og en kildekritik med en nomotetisk tilgang. jeg vil også vide, hvad det betyder, at en forklaring er kasual og intentionel ?? håber, at der er nogen der kan hjælpe. på forhånd... -
"Sommer og København"
ForumindlægEr der nogen der har læst teksten "sommer og københavn" af nassrin el halawani?. -
Optagelsesprøve (STX)
ForumindlægHej alle Jeg skal snart til optagelsesprøve på STX. Jeg skal op i Dansk, engelsk, matematik og det 4. fag er noget censoren beslutter, når jeg kommer der ude, der er fysik/kemi eller tysk. Er der nogen der ved hvordan det foregår i de forkellige fag? I brevet jeg har modtaget står der at jeg i da... -
karakterangivelser
ForumindlægHej Studieportalen Jeg synes det er en rigtig god ide med deling af opgaver, og jeg har brugt jeres hjemmeside flittigt Jeg støder bare på et problem og i den seneste tid er det blevet slemt. Efterhånden har jeg svært ved at finde opgaver der rent faktisk lever op til den karakter de har fået. ... -
Eksamensprojekt!!! - problemformulering?
ForumindlægJeg skal have lavet en problemformulering som meget snart skal afleveres i Billedkunst B. Det skal bruges og fremlægges til eksamen. Jeg har tænkt på noget digitalt billedredigering og jeg har følgende idé: Evt noget surrealisme/eventyr/noget lignende overnaturligt, hvor jeg vil lave noget billed... -
metoder "Paradise hotel"
ForumindlægHej alle, nogle der har en synopsis eller vil lufte deres metoder herinde i forbindelse met AT-projektet om Paradise Hotel? :-) Og nogle der kan komme med en forklaring på hvad der kendetegner senmoderniteten ved programmet, udover aftraditionalisering, refleksivitet og individualisering? -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej jeg skal om et par dage op til en skriftlig optagelsesprøve til gymnasium og har et par spørgsmål om dette. jeg skal op i dansk, matematik og engelsk er der nogen som ved hvad nogen af spørgsmålene handler om? Er det en svær prøve? Kan prøvens sværhedsgrad afhænge af gymnasiet? -
Romantikken Hc. Andersen
ForumindlægHej, Jeg har et emne i skolen som er romantikken, vi har fået omkring 12 forfattere og digtere og mig og en ven har valgt ROMANTIKKEN. Men vi vil høre om i har nogle gode links til nogle gode notater eller om i selv har lavet noget med romantikken og Hc andersen så vil gerne have jeres word :) .... -
atatürk
ForumindlægHan blev grundlæggeren af det dynasti, der skabte Det Osmanniske Rige <span style="mso-bidi-font-family:Calibri;mso-bidi-theme-font: minor-latin"> </o:p> <span style="mso-bidi-font-family:Calibri;mso-bidi-theme-font: minor-latin">blev udnævnt som ”frel...
