Søgning på: tysk notater. Resultater: 8361 til 8380 af 18469
-
Fortolkning - Lagkagen af Benny Andersen
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal skrive en litterær artikel om "Lagkagen", en novelle af Benny Andersen? Er der nogen der har en analyse eller fortolkning på den? Har sådan brug for inspiration! -
SSO RÅD
ForumindlægHej jer der har skrevet SSO, har i nogle DONT og nogle fede råd til den SSO jeg skal skrive i år.. noget jeg skal tænke over? Pa nogle der kan give et eksempel på en delkonklution? og hvor tit i opgaven man laver en? -
Vand og opland.
ForumindlægHej allesammen :) Hvis der nogen der gider svare på mine spørgsmål, så ville jeg blive lykkelig. 1: Hvordan måles et vandløbs afstrømninsområde? 2: Hvoan finder man vandøfringen? 3: Hvilke faktorer er bestemmende for et vandføringens størrelse? 4: Kan nogen forklare hvorledes vand bliver beh... -
Noter!
ForumindlægHej med jer Jeg er netop blevet meddelt, at skolen ikke har været opmærksomme på, at jeg mangler et B-niveau for at bestå min studentereksamen. Chok. Jeg er nu blevet sat på et kemi hold, som jeg skal følge det sidste ½år. Jeg skal selvfølgelig også læse pensum fra første halveår op. Derfor t... -
Studieretning med Kemi A?!
ForumindlægHej derude! Jeg skal snart vælge studieretning på HTX, da jeg skal gå der efter 9. klasse. Jeg har et lille problem: Jeg kan rigtig godt lide faget kemi, og vil derfor også gerne have det på gymnasiet. Der er en rigtig god studieretning med Kemi A, Biologi B og Psykologi C. Den er jeg meget inter... -
Gode råd til folkeskolens eksamen
ForumindlægHej alle flinke og hjælpsomme mennesker ;) Kan i ikke komme med nogle gode råd til samfundsfag. Da jeg skal op en gang i næste uge. Alt fra jeg skal se nyhederne til ting som er oppe i tiden og jeg skal have læst på . Hvis du har været oppe, hvad var du så oppe i ? og hvordan gik det? Mange tak -
Jødedom og frelsebegrebet - HJÆLP!
ForumindlægHej! :) Jeg sidder og læser til eksamen i religion. Jeg kan ikke helt forstå frelsebegrebet i jødedommen. Nogle der kan forklare dette? Og eventuelt også forklare forskellen på frelsen i jødedommen og kristendommen? På forhånd mange tak :) -
Noter søges: Enzymer!
ForumindlægSom det fremgår af overskriften, så søger nogle noter omhandlende enzymer. Såfremt i ligger inde med noget i vil dele, så skriv venligst. :-) På forhånd mange tak! PS: Plejer som regel altid selv at tage noter, men har været fraværerende grundet sygdom. -
Forberedelse til de skriftlige eksamner
ForumindlægHvordan forbereder I jer til: Kemi, dansk og engelsk skriftlig? :) Og hvordan gør man det bedst? -
Elektrolystisk fremstilling af metal!
ForumindlægJeg skal aflevere en raport om en elektrolystisk fremstilling af metal i Fysik. Jeg skal beskrive forsøget og beskrive dens anvendelse i industrien. Jeg forstod intet af forsøget og jeg ved virkelig heller ikke hvordan jeg skal kunne lave en raport om sådan et forsøg! Jeg håber at nogen har prøve... -
Fælles forberedningslokale
ForumindlægHejsa. Jeg er i den situation hvor jeg har mundtlig eksamen, og har lige fundet ud af at jeg skal dele forberedelseslokalet med andre på samme tid. Da jeg så var inde på regler for at læse om det, finder jeg ud af man også dermed har tavshedspligt overfor de andre elever. Mit spørgsmål er så hvor... -
Hvordan forbereder man sig bedst til historie eksamen?
ForumindlægHvordan forbereder man sig bedst til historien eksamen? Vil man have fordel af at have læst hele pensum, eller kan dette udelades sålænge man går amok under de 24 timer? -
Samf A-niveau på STX?
ForumindlægHej. Jeg går i 9. klasse, og kan ikke rigtigt beslutte mig for, hvilken STX-studieretning vil passe mig bedst. Den ene jeg har i tankerne indeholder samfundsfag på A-niveau, og det er jeg en anelse skeptisk over for. Jeg er mere kreativt og sprogligt anlagt, og er i bund og grund bare bange for ... -
Forskel på Vilkårlig retvinklet trekant og retvinklet trekant ?
ForumindlægHej Er ved at lave nogle dispositioner og er lige nu ved et om geometri hvor jeg skal lave et bevis for sinus og cosinus i en retvinklede trekant. Mit spørgsmål er bare om jeg kan bevise cos og sin igennem enhedscirklen ? og om der er en forskel mellem en vilkårlig retvinklet trekant og retvinkl... -
blodtype
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at spm omkring hvis moderne er rhesus-negativ og venter et barn med rhesus positiv foster --> Hvorfor er det kun fosterets røde blodlegemer der påvirkes og ikke moderens røde blodlegemer? -
Hjælp til beslutning :(
ForumindlægJeg blev undervist i tysk for nogle dage siden og jeg forstod ikke en meter af det der blev sagt, selvom jeg har haft faget siden 7 klasse, virker jeg ikke til det slags sprog. Nu overvejer jeg spansk, så jeg kan begynde fra bunden af - synes I, jeg skulle begynde på et nyt sprog? -
Held & Lykke...
ForumindlægHej....Jeg skal op til Fysik/Kemi imorgen, jaer jeg skal op til afgangsprøve i fysik/Kemi.Jeg vil ikke spørge om noget men jeg vil bare ønske folk held og lykke med deres prøver.Så be en bøn formig og kryds fingerne for at jeg kommer op til Induktion eller Tansformation...Malfoyps. Held og Lykke ... -
Skæbne kontra tilfælde
ForumindlægHey. Sidder og bøvler med et foredrag, som jeg skal holde på fredag, om forskellen på skæbne og tilfælde. Ville lige høre hva i har og sige til dette.??? Synes selv det er svært at definere.Måske kan man sige:Mennesker som tror på skæbnen, tror ikke på tilfældighederne... De mener netop at INTET ... -
historieopgave - 1. verdenskrig
ForumindlægJeg står og skal til at lave en historieopgave om årsager, og i det hele taget optakten, til 1. verdenskrig. Kunne godt bruge lidt inspiration til relevante enmer i denne opgave. Nogen der har gode ideer...? -
tv om fodbold
ForumindlægVed I hvilke danske kanaler , der viser champions legue finalen den 6. juni? Bliver den sendt på tv2 ?
