Søgning på: historie noter stx. Resultater: 8481 til 8500 af 33650
-
Historieopgave - korstogenes start
ForumindlægJeg er i gang med at skrive historieopgave om korstogenes start og er blevet i tvivl om, hvordan en analyse skal se ud. Altså skal man skrive: en mener det, en anden mener det, eller skal man skrive som i redegørelsen bare mere uddybende og forklare hvad korstogene kan skyldes? Og så: Hvordan ... -
Tema og motiv
ForumindlægHej mennesker. Nogle der ved hvad forskellen på motiver og temaer er? -
Medea - Orden?
ForumindlægVi har som mange andre læst tragedien Medea i old under emnet Orden - mennesket og dets omverden. Jeg forstår godt tragedien og de forskellige problemstillinger og temaer der opstilles, men jeg kan ikke umiddelbart koble en sammenhæng mellem Medea og overemnet. Nogen der kan påpege en evt. sammen... -
AT-prøve imorgen, metoder?
Forumindlæghej jeg har virkelig brug for hjæl, da jeg ska op i AT imorgen! men er lidt på bar bund ang. metoder? hvad er det jeg skal sige om metoder og hvilke slags metoder er der ?? jeg sætter stor pris på din hjælp :) -
HURTIGT svar tak!. DK's internale placering i eu's sammenhæng
ForumindlægMit emne er DK's internationale placering i en eupæisk sammenhæng. Jeg har bl.a. fåer udleveret tekster om maastricht -og rom traktaterne. Om for -og imod meninger om EU. men er helt lost over hvilket problemstillinger jeg skal stille til emnet. PLEASE nogle hjælp mig.. alle ideer kan bruges.... -
forkortelser
ForumindlægHej hva betyder ap. det er et fag på gymnasiet, men ved ikke, hva det står for, er der nogen der kan forklare mig, hva det står for? Mange tak på forhånd. -
Hjælp
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe mig med at nævne nogle gode forfattere der skirver noveller eller evt. bare gode noveller der er nemme at analysere og perspektivere ? På forhånd tak. -
større skrftlig ider?
Forumindlæghej allesammen vil lige høre, skal snart beslutte mig en emne til, større skriftlig opgave. derfor vil jeg høre hvad i synes der er en god ide at, skrive om som kan give god karekter. tak på forhånd -
Magtfordeling i Frankrig før,under og efter den franske revolution
ForumindlægHej, jeg skal skrive en stil om megfordelingen før under og efter den franske revolution. Jeg syntes det er svært at finde oplysninger om emnet generelt men især under enevælden før finder jeg meget lidt. Jeg skal besvare disse spørgsmål: Hvem havde magten? (Politisk, økonomisk, socialt o... -
Engelsk disposition.
ForumindlægI anledning af 9 klasses afgangseksamen har jeg lavet en engelsk disposition. Det ville være rart, hvis nogle kunne tilføje noget til den el. såfremt rette den for grammatiske fejl, formulerings- og tastefejl. -
Koloni-perioden (nem)
ForumindlægHvorfor var det svært for lande som Tyrkiet og Kina at gennemføre økonomiske og politiske reformer og starte industrialisering egentlig? -
Diskuter
ForumindlægHej allesammen, jeg skal i min opgave diskuter Holocausts betydning for tysk identitet fra 1945 til i dag, ville bare lige spørge, om i har nogle gode ideer til, hvordan jeg kan gribe det an, samt hvis i har nogle tekster jeg kan gør brug af? -
can you write an short story
Forumindlæghi i need help to write a short story about bullying and it need to be in Write a short story with "Bullying" as the main theme. Use ALL the different verb tenses that you have learned: nutid (simple present) datid (simple past) fremtid (simple future) førnutid (present perfect) førd... -
AMERICAN HISTORY X
ForumindlægAmerican History X" ? hvorfor hedder den det? nogle der ved det, haster!!!" -
Fortolkning/analyse af Solsort og snefnug! HJÆLP!
ForumindlægHej jeg skal lave en analyse af Solsort og Snefnug og har hastigt brug for hjælp! jeg er gået fuldstændig i stå og ved ikke helt hvordan solsorten hænger sammen med broderens død osv HJÆLP! -
borgerrettighedsbevægelsen i USA 1950'erne og 1960'erne
ForumindlægHej SP. Jeg skal igang med at skrive en opgave om borgerrettighedsbevægelsen i USA. Tænk på om der er nogle som kan anbefale nogle gode bøger eller hjemmesider om borgerrettighedsbevægelsen i USA. På forhånd tak. -
hel blank
ForumindlægHej jeg skal skrie en stil på eneglsk den skal indeholde nogle " sayings" man må helt frit bestemme hvad den skal handle om, men jeg aner det virklig ikke.. Er der nogle der har nogle gode idder? -
FORTÆLLENUET
ForumindlægHej er der nogen der kna hjælpe mig med at forklare hvad fortællenuet er? -
Middelaldre
ForumindlægHvilkene nogle centrale træk for mulighed og generalisering vedr. religøs og verdeslig i middelalderen? Nogle der har notatere? -
Hvilke fag? (+ metoder)
ForumindlægHej! Tid til AT og det mega brede emne, hvor man nærmest kan få presset alt ned under. Jeg tænker, at jeg selv vil lave en opgave om Sokrates Forsvarstale i Græsk og enten samfundsfag eller dansk. Jeg ved bare ikke, hvilke af de to fag, jeg skal vælge. jeg har snakket med en samfundfagslærer og...
