Almen studieforberedelse (AT)

Hvilke fag? (+ metoder)

02. februar 2015 af pinklife (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej!

Tid til AT og det mega brede emne, hvor man nærmest kan få presset alt ned under. Jeg tænker, at jeg selv vil lave en opgave om Sokrates Forsvarstale i Græsk og enten samfundsfag eller dansk. Jeg ved bare ikke, hvilke af de to fag, jeg skal vælge.

jeg har snakket med en samfundfagslærer og min dansklærer, og de siger begge to, at jeg kan bruge deres fag. Nu ved jeg så ikke, hvilket af de to jeg skal vælge..

Jeg tænkte, at hvis jeg bruger samfundsfag, så kan jeg lave en opgave med henblik på de samfundsmæssige omstændigheder. Men kan jeg også komme ind på diskursanalyse i den forbindelse?

Jeg er simpelt hen så forvirret..

Desuden, hvilke metoder er der nu indenfor hhv. samf og dansk? :i

Hvilket emne og fag overvejer I selv?


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. februar 2015 af JJ-cool (Slettet)

samfundsfag virker på mig lidt malplaceret. Er det ikke nærmer historie så?
kan du ikke bruge dansk (diskursanalyse plus retorik og histortie til kildeanalyse??


Svar #2
03. februar 2015 af pinklife (Slettet)

Du mener, at jeg skal have historie i stedet for græsk eller hvordan?

Jeg skal jo bruge græsk, når det er sokrates forsvarstale. Hvorfor mener du, at samfundsfag virker malplaceret? :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. februar 2015 af JJ-cool (Slettet)

ok vidste ikke du havde græsk - så er det vel i vinkel. Men hvorledes med de to forskellige metoder så??


Svar #4
06. februar 2015 af pinklife (Slettet)

Jeg droppede idéen og valgte i stedet dansk og samf og området "selviscenesættelse og kommunikation af selvet på de sociale medier".. Men tak for hjælpen.


Skriv et svar til: Hvilke fag? (+ metoder)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.