Søgning på: biologi pensum. Resultater: 8581 til 8600 af 11183
-
Antal eksamener på HTX
ForumindlægHej alle sammen Jeg spekulerede på hvor mange fag jeg kan komme op i, samt om jeg skal op i et bestemt antal af A-, B- eller C-fag? Jeg har følgende fag: A-Fag Dansk Matematik Fysik Engelsk Teknikfag B-fag Kemi Idehistorie Teknologi C-fag Biologi Samfundsfag Kom/IT Programmering -
Ved ikke
ForumindlægHej allesammen jeg har et spørgsmål som jeg virkelig håber i kan svare på. Jeg er egnet til Gymnasiet, og min drøm er at efter gymnasiet vil jeg læse til farmacuet. Så mit spørgsmål er hvad skal jeg vælge ? Htx (kemi-biologi)-frederiksbjerg eller stx (Science)- ørestad Jeg vil allerhelst vælge ... -
Valg til AT
ForumindlægHej SP! Vi har fået vores overordnet emne, som hedder "mad og mennesker" Jeg har tænkt mig at vælge Idræt og Biologi som fag. Jeg har dog lidt vanskeligheder ved at vælge mit emne. Er der nogle som har nogle spændende idéer? -
Enkeltfag
Forumindlæghejsa jeg går i 2g. Pga sygdom er jeg ikke genet til at komme meget i skole derfor vil jeg gerne afslutte 2g i år og derefter have enkeltfag Dansk, Biologi og Matmatik for at få det op fra B til A. Spg er om jeg kan søge ind på medecin skolen hvis jeg afslutter de tre fag på vuc eller hf? -
Gym?
ForumindlægJeg ved godt at det ikke har noget med biologi,men jeg har brug for et svar. Jeg er lige blevet erklæret ikke egnet, og jeg vil så gerne på gym, for jeg ved at jeg kan gøre det en del bedre, og at jeg ikke får hvad jeg fortjener i karaktere. Så jeg tænkte om eksamerne spillede en rolle, for mig... -
Genspejsning
ForumindlægHej Jeg er i gang med en biologi rapport, men kan ikke helt finde ud af de forskellige spørgsmål. 1)Diskuter fordele og ulemper ved den pratkisk anvendelse af gensplejsningsteknikken. 2) Diskuter de bioloigiske og samfundsmæssige problemer/risici ved gensplejningsteknikken 3) Ulemer ved at fr... -
Kostens virkning og matematik?
ForumindlægHej, i år er AT-emnet "Mad og mennesker" og jeg har valgt fagene matematik A og biologi C. Herunder har jeg tænkt på at beskæftige mig med "kostens virkning". Er bare ikke helt sikker på hvordan jeg kan få noget matematik med ind, f.eks. statistiske tests. -
Farmaceut kvote 2: Frivilligt arbejde i udlandet?
ForumindlægHej alle :) Jeg planlægger at søge kvote 2 ved farmaceutuddannelsen. Efter gymnasiet tager jeg et sabbatår, og vil i dette bruge tid på at få relevant erfaring jeg kan have med i min ansøgning. Jeg vil rigtig gerne være volontør i udlandet, og ville i denne sammenhæng høre om der er nogen der ... -
AT - FAST FOOD
ForumindlægHej Jeg skal skrive om Fast Food i mit AT forløb. I faget Biologi har jeg har valgt, at lave en kostanalyse af Mc Donalds ernæringsundersøgelse, og så vil jeg sammenligne det med det ernæring vi dagligt skal indtage. Jeg vil hører om der er nogle der kan hjælpe mig med at finde en metode, som... -
hvordan viderergives en eukayots gener
Forumindlæghej folkens jeg er igang med at skrive en biologi rapport PTC smagning, og i teori delen står der: - forklarer hvor i generne befinder sig i en eukaryot organisme samt hvordan genet viderergives til næste generation. den første del kan jeg godt svare på, generne findes i cellekernen. Men hva... -
Submax og max test
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal aflevere en biologi rapport, omkring kondital osv. Jeg har et spørgsmål som handler om submax og max test. Er der nogle som kan forklare mig forskellen på de to? Hvad de gør og hvordan det lige fungere? :-) Jeg har haft søgt andre steder, men uden held. Det ville være en... -
!!! hjælp til geografispørgsmål om konservering
ForumindlægHej! Min gruppe og jeg har emnet 'Teknologiens betydning for menneskets sundhed og levevilkår', og vi har valgt emnet 'konservering'. Vi har alle arbehdsspørgsmål i fysik/kemi og biologi på plads men mangler nogle til geografi. Nogen forslag? Mvh LASSE -
bio og psyko - overvægt
ForumindlægJeg er ved at skrive AT-synopsis i biologi og psykologi med emnet overvægt/fedme, er dog lidt på bar bund mht. metoder. Ville derfor høre, om der er nogen, der stødt på nogle forsøg, en case, statestikker - et eller andet, jeg kan bruge. Har kigget mange steder, men synes ikke rigtig, jeg kan fi... -
korn og gamle klude
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med denne her biologi opg. Helt op til 1500-tallet troede man at levende organismer kunne opstå spontant. Man troede fx., at mus opstod af korn og gamle klude. Giv et forslag til, hvordan man kunne opstille et forsøg med et kontroleksperiment, der kunne vise, at mus ... -
Hjælp til Probelmformulering
ForumindlægHey alle Jeg skal til at sidde og skrive synopsis i AT i Religion og Biologi om faste, men jeg er ikke særlig god til at formulere en overordnet problemformulering, jeg har leget lidt med nogle problemstillinger, men tænkte på om der var nogle kreative unge mennesker, som evt. har en idé til en ... -
hjæææææælp med stamtavle/stamtræ
ForumindlægHej, er der nogen der kan forklare mig alt om stamtavler/stamtræer i forhol til biologi? Jeg forstår virkelig intet. Og til info så har jeg søgt rigtig meget på nettet og set diverse videoer, men jeg har alt for svært ved at forstå det. Håber der er nogen derude, som kan give en mega god forkla... -
HJÆÆÆÆLPPPPP DET HASTER!!!!!!
ForumindlægHej skønne mennesker Jeg skal til at lave projekt i NF, naturvidenskabeligfaggruppe, det handler om Energi og Miljø Og jeg skal lave nogle arbejdsspørgsmål til denne her problemformulering: Hvordan kan drivhuseffekten bidrage til klimaforandringer, og kan anvendelsen af bioethanol bidrage til... -
HJÆÆÆÆÆLP DET HASSSTEEER!! :/
ForumindlægHej skønne mennesker Jeg skal til at lave projekt i NF, naturvidenskabeligfaggruppe, det handler om Energi og Miljø Og jeg skal lave nogle arbejdsspørgsmål til denne her problemformulering: Hvordan kan drivhuseffekten bidrage til klimaforandringer, og kan anvendelsen af bioethanol bidrage til... -
Hjælp det haster!!!
ForumindlægHej skønne mennesker Jeg skal til at lave projekt i NF, naturvidenskabeligfaggruppe, det handler om Energi og Miljø Og jeg skal lave nogle arbejdsspørgsmål til denne her problemformulering: Hvordan kan drivhuseffekten bidrage til klimaforandringer, og kan anvendelsen af bioethanol bidrage til... -
HJÆÆÆÆLP DET HASTER!!!! :(
ForumindlægHej skønne mennesker Jeg skal til at lave projekt i NF, naturvidenskabeligfaggruppe, det handler om Energi og Miljø Og jeg skal lave nogle arbejdsspørgsmål til denne her problemformulering: Hvordan kan drivhuseffekten bidrage til klimaforandringer, og kan anvendelsen af bioethanol bidrage til...
