Andre fag

Enkeltfag

09. januar 2023 af zine0037 - Niveau: B-niveau

hejsa jeg går i 2g. Pga sygdom er jeg ikke genet til at komme meget i skole derfor vil jeg gerne afslutte 2g i år og derefter have enkeltfag Dansk, Biologi og Matmatik for at få det op fra B til A. Spg er om jeg kan søge ind på medecin skolen hvis jeg afslutter de tre fag på vuc eller hf?


Brugbart svar (0)

Svar #2
18. januar 2023 af AngelOneOne

Hej Zine,

Nu ved jeg ikke hvad det er du fejler, og det kommer heller ikke mig ved. Men hvis du allerede nu, i 2.g., ikke er egnet til at komme så meget i skole (hvis det er en kronisk sygdom der ikke kan helbredes), så vil jeg mene at du får din sag for på medicinstudiet. Det er en meget hård og kompakt uddannelse, hvor der er mange fag og eksamener der skal bestås hvert semester. Og det lader ikke til at blive bedre, hvis regeringen gør alvor af, at forkorte bachelor-uddannelserne.

Hvis din sygdom er 'stationær' (hvilket jeg håber for dig den ikke er), så vil jeg meget nøje overveje, om jeg ville kunne klare medicinstudiet.

Håber det bedste for dig

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Skriv et svar til: Enkeltfag

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.