Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 8681 til 8700 af 23765
  • hva bruges atommodeller til i dag

    Forumindlæg
    hey derude, hvad bruges atomodeller til i hverdagen i dag ?... på forhånd taaak ..
  • Program til at tegne molekylestrukturer og formler?

    Forumindlæg
    Nogen der kender et gratis program til at tegne molekylestrukturer og formler så at det let kan indsættes i word?
  • Installationskunst - Circle of Animals, Ai Weiwei

    Forumindlæg
    Hej Folkens Jeg sidder her og kæmper lidt med nogle spørgsmål, jeg skal svare på til en bestemt installation. Spørgsmålene lyder således: 7. opfordres beskueren til at forholde sig passivt eller aktivt i forhold til installationen? 8. Har beskueren mulighed for at gå ind i eller røre ved inst...
  • Elektrisk rustbeskyttelse

    Forumindlæg
    Hvad er elektrisk rustbekyttelse og hvordan fungerer det?
  • Induktion

    Forumindlæg
    Hvad bruger vi egentlig induktion til, i vores hverdag? Der er f.ek.s de der lygter på vores cykler, som kun lyser når hjulet drejer. Men kan ikke finde på flere? Nogen ideer? :)
  • Forsøg - spændingsrækken FSA

    Forumindlæg
    Hejsa! Er der nogen herinde som ved hvordan man opstiller forsøget til spændingsrækken? Og hvilke flere forsøg kan man lave under dette emne? :) skal bruge i alt en 3-4 stk. :) På forhånd, tusind tak! :)
  • Salte

    Forumindlæg
    Spørgsmål til de mennesker som har forstand på lidt kemi. Er salte som sådan ikke en kation (metalion (med undtagelse af hydrogen (brint/hydron) og oxonium(H3O+) og en syre (anion) (Definition af syre - at de er i en aquatisk miljø, så de kan binde sig til brint) Så det der definerer dem som ...
  • Sikring

    Forumindlæg
    Elinstallationer til belysning i et hus er for det meste sikrede med 10 A sikringer. Til elektriske komfurer anvendes derimod 16 A sikringer. Forsøger man at sætte en 16 A sikring i holderen til en 10 A sikring, opdager man, at det ikke kan lade sig gøre. a) Forklar, hvorfor det ville være farli...
  • Skal til eksamen på torsdag nogle gode forsøg ??

    Forumindlæg
    Hej, jeg vil høre om der ikke er nogen der har nogle gode forsøg til følgende emner: Strøm/el Salte Magnetisme Neutralisering på forhånd tak.. :)
  • kemi eksamen

    Forumindlæg
    jeg er ved at læse op til min kemi eksamen og er stødt på nogle begreber jeg ikke helt forstår. Hvad vil det sige at noget er mere eller mindre elektronegativ? Og hvad er en kovalent binding? Og det er noget er polært, vil det ikke sige at det er blandbart med vand?
  • meteorit

    Forumindlæg
    Hvilke typer af metoriter findes der? Jeg kan ikke helt forstå hvad der menes med dette spørsmål? og gerne lidt af svaret :-)
  • systematiske navne

    Forumindlæg
    hej jeg har en kemiopgave for og der er et spørgsmål jeg ikke helt kan hitte ud af:) angiv det systematiske navn for chromoxidgrønt (Cr2O3) tak!
  • Teori om kalk i vand

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg skal skrive en kemirapport. Afleveres den 24.1 Hvad er teorien, når man skal beskrive, hvad der sker, når man putter calcium i vand. Venlig hilsen Lone i
  • Urenheder i ståluld

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en journal omkring jernindholdet i ståluld. Jeg har fået det til omkring 95% jern, men jeg skal finde ud af hvad de sidste procenter er. Er der nogen der kan hjælpe mig med det?
  • opskriv

    Forumindlæg
    Hej. Nogen der kan hjælpe os med disse to spørgsmål :( 15. Opskriv reaktion der sker - hvis der sker en reaktion - når man tilfører fast platin til vandig opløsning af saltsyre Opskriv reaktion hvor syren symboliseres med H+ Husk tilstandsformer Hvis der ikke sker nogen reak...
  • Elektriske ledere

    Forumindlæg
    Er alle ioner elektrisk ledende? Eks. OH-
  • tiltrækningskræft

    Forumindlæg
    Hvis der ikke var tiltrækningskræft mellen kernen (proton) og elektronen så ville elektronerne og protonerne jo bare flyve rundt, ikke?
  • Hurtig spg!

    Forumindlæg
    Har bare lige et lille spg.. Jeg har fået opgaven: Redegøre for følgende reaktioner: NaOH + HCl -> H2O + NaCl(aq) CuSO4(aq) + Mg(s) -> Cu(s) + MgSO4(aq) Hvordan skal jeg så redegøre?
  • Natrumchlorid

    Forumindlæg
    hej jeg skal forklar om natriumchlorid Natrumchlorid: det er salt Ved ik helt hvordan salt bliver, dannet håber i gider forklar. Salt bruges til mad og fremhæves madens mad Firmaen Akzo Nobel salt A/S hvor der er tilsat Kaliumiodid KI fordi vi i dk får for lidt iodid, I- Salt tilsat iodid ...
  • Hjælp!! reaktionsskemaer Hjælp mig please !

    Forumindlæg
    10) et stykke magnesium lægges ned i en opløsning af kobbersulfat. så skal der siges hvad der sker og reaktion skemaet for det.. men jeg er HELT LOST I DET.. hjælp mig !! 11) et stykke aluminium, som først er blevet slebet godt og grundigt for at befri det for beskynttende lag lægges ned i en ...