Søgning på: historie noter stx. Resultater: 8681 til 8700 af 33650
-
Kan jeg klare HHX?
ForumindlægJeg skal snart til at afslutte folkeskolen, men nu er jeg blevet i tvivl om jeg skulle snuppe en 10. klasse eller om jeg bare skulle hoppe på HHX direkte, og komme i gang med den uddannelse. Mine halvårskaraktere så fine ud efter min egen mening, men er stadigvæk i tvivl, om jeg kan klare mig i... -
help me please! :)
ForumindlægI en park skal der anlægges en trekantet scene samt et publikumsområde. Sammen med scenen danner publikumsområdet et rektangel med sidelængderne 2x og y. Publikumsområdet er på tre sider afgrænset af et hegn. Den samlede længde af hegnet skal være 300 m. a) Bestem y udtrykt ved x, og bestem are... -
Kronik .. HJÆÆLP!
ForumindlægHeej er der nogle som evt. har noget liggende om arbejdsforholdene i perioden 1830-1890. Helst med udgangspunkt i en eller begge tekster af Holger Drachmann (Det tabte Paradis) og Henrik Pontoppidan (Knokkelmanden) Skal bruge det til en kronik om to andre tekster men jeg skal indrage disse to t... -
Engelsk skr. prøve!
ForumindlægHej, er der nogen der kender en hjemmeside, hvor man kan finde gamle eksamenssæt til engelsk(skr.), hvor man kan øve sig. Havde en gang prøvet en hjemmeside, hvor der var delprøve 1, med løsning. Jeg kan dog ikke finde den nu! Håber i kan hjælpe mig, skal snart op til en prøve, og vil meget gerne... -
optagelsesprøve
ForumindlægMå man gerne tage sine matematik bøger med sig i optagelsesprøve ?? og hvor lang tid varer dte ? -
Fysik A studentereksamen 2010 aug
Forumindlæghej folkens er der nogen der ligger inde med Fysik A studentereksamen 2010 aug, som ville være sød at ligge den her op såå vi andre kan have glæde af den :-) tak på forhånd ! -
Datering af havvand
Forumindlæg--- -
Nettobidrag
ForumindlægHej Vi sidder til årsprøve i samfundsfag, og har trukket velfærdsstaten, og kommer i tvivl om begrebet "nettobidrag". Er der en der kan forklare hvad det er? Tak på forhånd -
Engelsk A eksamen
ForumindlægHej derude Jeg ville høre om nogen kan fortælle mig hvor jeg kan øve mig på del. prøve 1 i Engelsk A? Jeg har virkelig svært ved opgave A, hvor man skal finde fejlen og rette dem og bagefter skrive hvad fejlen er. -
Hvad er reglerne for brug af IT89 til skriftlig matematik på HHX?
ForumindlægHej folkens. Håber der er nogen der kan give et hurtigt svar. Må man godt solve på IT89 til en skriftlig matematik eksamen på HHX på b-niveau? -
Partiel integration ?
ForumindlægHej Alle Hvornår er det man skal bruge partiel integration/Integration ved substitution ? - Jeg bytter virkelig meget rundt på disse to. Tak på forhånd :) -
HTX A-niveau
ForumindlægKan man have 5 A-niveau fag på HTX? Og kan man vælge engelsk på A-niveau? -
projektion.
ForumindlægHvad er projektion? Er det bare vektor på vektor? -
Facitliste MAT C (hf)
ForumindlægHej folkens. Jeg arbejder fuldtid men må stoppe snart grundet en skade og skal igang med at tage MAT C på HF som fjernundervisning. Men mangler en facitliste så jeg kan tjekke at resultatet jeg kommer frem til er korrekt når jeg sidder og laver opgaver. Er vant til der i andre mat bøger er en fac... -
Pensum A-niveau
ForumindlægHvordan finder man ud af hvor stort pensum må være i samfundsfag på A-niveau? Findes der ikke en øvre grænse for hvor stort pensum må være? -
biotek
ForumindlægNogen der har en besvarelse af opgave 3 fra bioteknologi a eksamen 2010? -
2. grads ligning
Forumindlæghej! sidder med en matematik opgave, som jeg ikke har nogen anelse om hvordan jeg skal løse... 2x^2-8x+6=0 ville blive meget glad for noget hjæp?? (^2 = hævet i anden) -
hjælp tror jeg har valgt forkert
Forumindlæghej jeg er meget i tvivl jeg har valgt hhx, og har gået der i cirka 4 måneder, mit problem er bare jeg ved ikke om det overhovedet intresser mig. Jeg kan allerede nu sidde lidt og kede mig når vi har timerne(dog ikke så meget igen), jeg tror også de intresser sig mere for det og jeg føler generel... -
Mangler jeg et fag?
ForumindlægJeg går på HHX på 2. år og har i dag fået at vide, at jeg mangler mindst 1 fag på C-niveau for at have nok fag til at fuldføre HHX. Jeg har 5 fag på A-niveau: Spansk, Dansk, Engelsk, Afsætning, Virksomhedsøkonomi 2 fag på B-niveau: Samtidshistorie og International Økonomi Samt 5 fag på C-nive... -
Et eksempel på en eksponentiel model
ForumindlægEt eksempel på en eksponentiel model – dvs. en model (regneforskrift) som er fremkommet ud fra tal fra ”virkeligheden”.
