Søgning på: historie noter stx. Resultater: 8701 til 8720 af 33650
-
Hvilket gymnasium
ForumindlægHej jeg skal snart til at gå i 9. Klasse og jeg vil gerne være civilingeniør inden for medicin og teknologi. Men jeg ved ikke hvilket gymnasium jeg skal vælge. Er der nogle som kan hjælpe ? -
Svar på skriftlige eksamener 2014
ForumindlægHej ville hører om nogen af jer ved hvornår man får svar på de skriftlige eksmaner for juni prøver 2014? Jeg går selv på VUC lyngby og har været oppe i engelsk og dansk skriftlig. -
mat skriftlig eksamen
ForumindlægHej har været til mat eksamen skriftlig b niveau-Hf og jeg fik at vide at karakteren ville blive offentliggjort den 20, men når jeg går på fronter så kan jeg ikke se at de har sat mit karakter ind, er der nogle der på b niveau hf der har fået deres karakter i mat? -
Christa Moog: Es ist 15 Uhr
ForumindlægHej! Jeg sidder netop og er ved at analysere og fortolke novellen "Es ist 15 Uhr" af Christa Moog. Jeg har læst og oversat den op til flere gange og er nu kommet til analysen, men har lidt problemer med symbolerne. Til jer som kender teksten - Hvad er politiet i DDR et symbol på? Alts... -
Karaktergivning, hvornår gives det?
ForumindlægHej alle SP'ER. Har et spørgsmål som lyder, at hvornår på året gives der karakterergivning, altså jeg ved at der gives i alt 3, 2 standpunkt og derefter årskarakter. men men men, ville vide hvornår på året de forskellige bliver givet. Tak på forhånd. -
Søger finansøkonomer til rådgivning om uddannelse
ForumindlægHejsa. Jeg går her i mit sabbatår, og er nu ret så sikker på, at finansøkonom-vejen er den jeg vil gå, idet jeg er ret så overbvist om, at ejendomsmægler skal være mit kommende fag. MEN... Adgangskravene er Engelsk C samt Matematik B eller Virksomhedsøkonomi B. Jeg har bestået Engelsk A-niveau, ... -
RETTELSE AF MIN STIL
Forumindlæg...DIVORCED, BEHEADED, SURVIVED Den er en smule roddet, håber nogen kan lave lidt orden i det :) -
Karakterer
ForumindlægHej! er karakterene man får i 1.g vigtige, altså kommer de til at tælle? mine standpunktkarakter i 1 og 2.g er virkelig dårlige, og her i 3.g har jeg fået gode karakterer. hvilken af dem kommer til at tælle? jeg er nemlig bange for at det er mine dårlige karakterer fra 1 og 2.g der kommer til at ... -
Hvad er k i ensvinklede trekanter?
ForumindlægSe vedhæftet billede af formler. På forhånd tak -
Hjælp ved ikke hvad jeg skal gøre!!
ForumindlægHej Sp Er der nogen, som kan vejlede mig til at løse denne her opgave uden hjælpemidler. Mange tak på forhånd!!! -
Engelsk A / Teknologi B SRP emne
ForumindlægHej. Det er lige om lidt vi skal skrive SRP, og jeg har valgt Engelsk A / Teknologi B. Lige nu vil jeg gerne bruge jeres hjælp med et emne jeg kunne evt. skrive om, for jeg er gået helt tør på ideer. Derudover, vil jeg også meget gerne blive oplyst om hvordan man laver en god problemformulerin... -
Genmimenitsit for medicin 2020
ForumindlægMit snit er pt på 10,5, men er i tvivl om hvad kravet er i forhold til de nye regler -
Tandplejer/tandlæger
ForumindlægHej. Jeg er en pige der går i 8 klasse, og er ved at tænke over hvad jeg gerne vil være samt uddannelser osv. Jeg har overvejet at blive tandplejer, for det lyder bare lidt nemmere end “tandlæge”. Er der nogle tandplejer eller tandlæger herinde? Som kan svare på mine spørgsmål?: Hvor læste i henn... -
Hjælp? Hvilke gym skal jeg vælge?
ForumindlægHej Jeg kunne sagtens godt bruge hjælp! Jeg skal snart søge ind i gymnasium hvor jeg ville vide om Niels Brock jtp er godt? Eller hvordan. Men udover det hvordan er Rødovre gymnasium. Jeg er i tvivl, men jeg er ret sikker på at det er en af de her to gymnasium jeg ville vælge imellem, men eller... -
SSO
ForumindlægHej..Skal skrive SSO i historie, men har lidt problemer med lige at få klargjort hvad mit emne skal være.Jeg har også samf, så vil gerne kunne komme ind med nogle begreber fra dette fag.Havde tænkt på at komme ind på en konflikt eller krig, hvor jeg kan bruge begreberne "realisme", &quo... -
AT - Kinas udvikling, hjælp! :)
ForumindlægMin synopsis-problemformulering (fag: his A og samf A): Med udgangspunkt i Deng Xiaopings reformpolitiske vision (1978) vil jeg analysere Kinas reelle økonomiske udvikling (fra 1978 og frem), og undersøge hvilke(n) udviklingsteori(er) der kan forklare udviklingen. Endvidere vil jeg vurdere, hvor... -
Slavers funktion og betydning i Romerriget
ForumindlægHej. :) Jeg skal til at skrive dansk-historie opgave i næste uge (i morgen) og jeg mangler en histolisk kilde til mit spørgsmål: 2. Undersøg slavernes funktion og betydning i det romerske samfund på baggrund af kilden *** Er der nogen der kender en god kilde jeg kunne bruge? En der indeholder... -
SRP om Soviet - hjælp til emnevalg!
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive studieretningsprojekt. Min studieretning hedder Mat A, Biotek A og Fys B. Jeg har besluttet mig for at jeg vil blande et af de her tre fag med historie, hvor jeg vil skrive noget om sovietunionen da det interesserer mig meget. Jeg er meget i tvivl om, hvad jeg skal... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægHejsa :o) En lille engelsk oversættelse, som jeg har brug for hjælp til.. Jeg har prøvet mig frem, men synes ikke rigtig det lyder som jeg gerne vil have det :P OVERSÆTTELSEN: Danmark – set ude fra. Vi går som regel ud fra at udlændinge, når de udtaler sig om Danmark og danskerne, kun har lov... -
Skal det væk??
ForumindlægDa Christania debatten her på det seneste er faldet markant kunne jeg godt tænke mig at ruske godt og grundigt op i den og spørge DIG: Skal Christania bevares eller ryddes? Personligt synes jeg selv at lortet skal ryddes. .
