Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 8721 til 8740 af 23765
  • Hvad er en salt og hvad er en base? Forskelle

    Forumindlæg
    Hvad er forskellen på en base og en syre? Hvordan regner man en ph-værdi ud? Er der nogle der kan forkæare om den sammenhæng der er med aktuel stopmængde? Hvordan beregner man stofmængde, når man kender stoffet?
  • differentialligninger

    Forumindlæg
    i opg b har jeg problemer, ved ikke hvordan det skal forstås det med at vi til tiden 0 vil metalstykkets temperatur falde med 20 grader
  • Faxekondi

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der ved hvad den kemiske formel for Faxe kondi er?
  • Kemi redox-reaktion

    Forumindlæg
    Er der en der vil tjekke om det er rigtigt ??+ Vi skal bruge spændingsrækken. H+ kan ikke stjæle ioner fra kobber (Cu) derfor sker der intet i væsken. 2H+ + Cu à Cu2+ + 2H 2H+ + 2e- à H2 (reduktion, atomet bliver mindre positivt) (optages) Cu à Cu2 + 2e...
  • Hjælp!!

    Forumindlæg
    Opskriv reaktionen mellem Ag­+(aq) og Cu(s). Hvad bliver oxideret i denne reaktion? Nogen der kan hjælpe med at svare på dette spørgsmål?? Mange tak på forhånd! :)
  • Sammenhæng mellem flammefarve og placering i det periodiske system

    Forumindlæg
    Er der en sammenhæng mellem farven på det lys et stof afgiver fx opvarmning, og stoffets placering i det periodiske system? Kan man forudsige farven det vil afgive, ud fra stoffets placering i det periodiske system?
  • Kemiske forbindelser mellem bly og et andet grundstof

    Forumindlæg
    Kemiske forbindelser mellem bly og et andet grundstof
  • Hjælp!

    Forumindlæg
    hejsa derude! det kunne være skønt hvis der er nogle fysikgenier der vil hjælpe mig med følgende: Hvad er en Atom?Hvad er Ioner?Hvad er Isotoper?Hvis der sidder nogle med notater til fysik i folkeskolen -ville jeg blive lykkelig, skal op i mundtlig imorgen!
  • haster

    Forumindlæg
    skal op i fysik imorgen og har seriøst brug for hjælp.. eksperimenter med observation af spektre fra forskellige lyskilder,, og hvad er gitterformlen:S det periodiske system af elementer;S hvis i ville hjælpe mig med de 3 spørgsmål ville det være en stor hjælp!!!! hjælp hjælp
  • Atomfysik

    Forumindlæg
    Hej (: Skal til fysik/Kemi eksamen på Mandag D.16 jeg kan bare ikke finde ud af Atomfysik, ville en være så venlig at give et par eksempler til hvad jeg kan gør når jeg sikkert trækker Atomfysik, Tak (:
  • Studieretningsprojekt(Pendul eller vandraket) Nogen der kan hjælpe????

    Forumindlæg
    Hey allesammen :D Er der nogen der tilfældigt har skrevet en opgave i fysik(B hovedfag) og matematik(A) om emnerne Pendul + raket?? ER lidt på bar' bund På forhånd Tak Nina
  • Betastråling forsøg? (HASTER)

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg skal op i fysik i morgen, og mangler et forsøg til betastråling. Jeg har hørt noget med, at man kan afbøje betastråling med en magnet, men hvad er det der sker, og hvorfor kan man det? Tak på forhånd :-)
  • Uv

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogen der ved hvad der er mest relevant at tale om når man har om uv-stråling indenfor geografi, biologi og fysik/kemi. Jeg har noget om sol uv;a,b,c.
  • Emne til tværfaglig projekt i 9. klasse

    Forumindlæg
    Hej :-) Jeg skal vælge et emne til et tværfagligt projekt, hvor faget jeg skal inddrage primært er fysik. Men jeg er helt lost... Har i nogle ideer til emner? Har tænkt på alderdom, men der står ikke så meget om alderdom på nettet...
  • 3g. opgave?

    Forumindlæg
    Er der ikke nogle der har nogle gode forslag til hvad man kunne skrive om i en 3. års opgave? Jeg vil gerne skrive i fysik eller matematik, men er tom for gode emner... Det må gerne være et emne hvor der er noget gods på og hvormed det er muligt at komme op i den høje ende af karakterskalaen. På ...
  • Mundtlig?

    Forumindlæg
    Hej ! Håber nogen kan svare på mit spørgsmål som lyder: Jeg skal op i skriftlig matematik, fysik og dansk. (A fag). Jeg har været oppe i 2 fag i 2.g, og har en mundtlig eksamen (AT). Så mangler jeg 2 mundtlige. Hvor stor er chancen for at jeg kommer op i mundtlig matemati...
  • Biokemi B eller Biotek

    Forumindlæg
    Hvad er foreskellen på retningslinjerne biotek (Biotek A/Mat A/ Fys B) og biokemi (Biologi A/Kemi B)?
  • Kursus i mat a samtidig med gymnasiet

    Forumindlæg
    Hej Jeg ville høre om der er nogle der ved om man kan tage et kursus (Nordsjælland/Lyngby) i mat a eller kemi B niveau, samtidig med at jeg går på gymnasiet? Har behov for hjælp i kemiB og MatA men ved ikke hvordan jeg skal få det, samtidig m...
  • SALG OG SERVICE

    Forumindlæg
    hejsaEr der nogen der har nogle eks. på slag og service rapporter ???
  • Vand i en å

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle der ved hvorfor der flyder vand i en å? Det til en rapport