Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 8861 til 8880 af 23878
-
"Nattergalen"
ForumindlægEr der nogen som kan fortælle mig hvad H.C Andersens eventyr om nattergalen går ud på. Bare en simpel genfortælling eller evt. et link til eventyret! -
Fortolkning af krig og fred
ForumindlægHej :-) Jeg skal lave en fortolkning af digtet ''Krig og Fred'' af Uffe Harder. Mit problem er, at jeg aldrig har skrevet en fortolkning før, så jeg aner ikke hvordan en fortolkning skal starte.. Indtil videre har jeg skrevet forfatter (lidt fakta om ham), udgivelses år o... -
Det forsømte forår - HJÆLP
ForumindlægHej Er der nogen, der kan hjælpe mig med et resume af det forsømte forår? Håber I kan hjælpe :) -
Hvor lang tid vare dansk eksamen? mundtlig
Forumindlægtitlen siger alt -
Brug for hjælp til ordentlig besvarelse af SRP
ForumindlægHej alle.. Jeg er igang med et srp forløb. Jeg har fået til opgave at undersøge hvorledes kommunikationsstrategier udviklet til amerikansk politik overføres til og anvendes i dansk politik. Herudover skal jeg undersøge, om de ændrede kommubnikationsstrategier påvirker det politiske indhold. ... -
AT i samf. og religion
ForumindlægHej :) Vi er jo i fuld gang med forberedelserne til AT-synopsis. Jeg har valgt at skrive/fremlægge i samf. A og religion C. Det overordnede emne er fremtiden og forudsigelser. Jeg vil fokusere på globaliseringens konsekvenser med udgangspunkt i Anthony Giddens' "En løbsk verden". Ha... -
2. års opgave samtidshistorie og dansk
ForumindlægHej :) Jeg skal snart have en problemformuerling klar til en 2. års opgave i fagene samtidshistorie og dansk (de skal kobles sammen) jeg har bare ingen idé om hvad jeg kan skrive om? og hvordan det skal gøres når der både skal samtidshistorie ind over og dansk samtidig. Håber nogen kan hjælpe mig... -
Metode
ForumindlægHvad skal skrive i metode? min emne er batterier -
Roman til SSO opgave?
ForumindlægHej Jeg skal snart finde emne til min SSO opgave, og tror jeg vælger danskfaget. Jeg vil gerne læse en roman, og lave romananalyse dertil. Men jeg ved ikke hvilken roman. Har i nogle idéer? Det skal selvfølgelig være en der er kød på fagligt. -
Budgettering
ForumindlægHej, håber at kunne få lidt hjælp på denne opg. Budgettering Peter og Ulrik er i gang med budgetteringen for 2007. De har allerede udarbejdet et budgetforslag, men de er ikke umiddelbart tilfredse med det budgetterede resultat. Derfor har de udarbejdet 2 nye budgetforslag til hver af varegrup... -
ARTIKEL
ForumindlægHej (; Jeg har, skulle læse en artikel og besvare på følgende opgave: Gør rede for og diskuter synspunkterner og argumentationsformen i Lars Bennikes artikel. Jeg går lidt i stå ved ARGUMENTATIONSFORMEN, da jeg egentlig ikke er sikker på, hvad det lige præcis er.. Håber der er nogle, der kan hjæl... -
Projekt om kloning
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er igang med et projekt om kloning, nogen som kan hjælpe? -
Dramaturgi
ForumindlægHvad indebærer ordet fortælleanalyse (dramaturgi) når man har med en tv reklame at gøre ? -
En lille hjælp til metode afsnit
ForumindlægHej. Jeg skal op til mundtlig AT fredag og er pludselig, ligesom så mange andre blevet total i tvivl om hvad afsnittet metode, egentlig skal handle om. Jeg skriver i psykologi/biologi omkring fedme. Lige pt føler jeg slet ikke jeg kan skelne mellem humaniore og naturvidenskabelige metoder. Nogen ... -
hjælp til at finde skriftlig kilder
Forumindlægheej, jeg leder efter nogle gode skriftlige kilder til min Historie opgave om vikingetidens samfunde og togter . please hjælp mig :) -
mundt. eksamen gode råd....
Forumindlæghvordan starter med ud til en mundt. engelsk eksamen? -
deduktiv og induktiv
ForumindlægHvad er det deduktiv og induktiv betyder? jeg skriver i samf og historie, og er i tvivl om hvad disse metoder betyder?? Nogen der kan hjælpe? Er også i tvivl om normativ og deskriptiV??? -
disposition til eksamen
ForumindlægHej. jeg skal op til historie i denne uge. Mit spørgsmål er, hvordan man skal skal starte til sådan en eksamen? Skal man bare f.eks. sige jeg har om den kolde krig, og vil først fortælle om det og det og så bagefter fortælle noget om blablabla osv. ?? -
Kunsteriskefag i gymnasiet
ForumindlægKære SP Jeg ved ikke hvilket kunsterisk fag, jeg skal vælge, når jeg går i gymnasiet. Er der nogen, der kan fortælle lidt om de forskellige fag man kan vælge? Jeg overvejer at vælge faget drama eller billedkunst, men ved ikke hvilket. Er der ikke nogen, der kan fortælle mig hvad det er man la... -
Den hermeneutiske metode
ForumindlægHej er der nogen der kan forklare mig, hvad den hermeneutiske metode kan bruges til, og hvordan?
