Søgning på: analyse af digte. Resultater: 8981 til 9000 af 26633
-
Er Venstre blevet socialliberale?
ForumindlægHej Jeg sidder pt. og skriver srp om Venstre. Jeg har analyseret mig frem til gennem partiprogrammer at Venstre har gennem årene bevæget sig længere ind imod midten, men er de blevet mere socialliberale og hvordan ses det i deres politik og hvordan er deres vælgergruppe blevet ændret? Tidsperio... -
"Villy" af Charlotte Weitze
ForumindlægHej. Ville høre om der er nogen som har analyseret Villy. Synes den er ret svær, så ville høre om der var nogen som havde lidt guldkorn til den eller kunne hjælpe mig på vej til at "åbne" teksten. Har set fra et tidligere indlæg at man skulle se på villys ejer og freud. Men hvem er f... -
Lønningsdag - Hjælp
ForumindlægHeej :) Er der en som har lavet en analyse eller fortolkning af "Lønnn Lønngsdag" af Martin Anderse Nexø, så må du meget gerne sende den mathias@reker (m a t h i a s @ r e k e r) :) Jeg vil gøre stpr gengæld den dag hvor du mangler noget bare skriv :) Håber at der er en som kan hjælpe... -
Jeg tror jeg kender dig - disposition
ForumindlægHej :) Jeg skal op i folkeskolens afgangsprøve i novellen "jeg tror jeg kender dig", men kan ikke komme i gang med dispositionen... noget hjælp til noget analyse, så som metaforer, besjælinger, sproget, skrivemåden osv. ville hjælpe mig rigtig meget! hvis i selv har nogle novelle disp... -
HJÆLP TIL ENGELSK
ForumindlægEn der kan analysere omkvædet i "I am Australien". We are one, But we are many And from all the lands on earth we come We'll share a dream And sing with one voice I am, you are we are Australian -
Indespærret af Olivia Levison
ForumindlægHej :) Jeg sidder med min dansk/historie opgave som skal afleveres imorgen, og mangler kun min analyse. Har læst novellen 'indespærret' af Olivia Levison, men har lidt svært ved at forstå, hvad forfatteren gerne vil vise med den. Er der nogen som har læst den, og kan hjælpe? eller har nog... -
srp: hjælp til at forstå spørgsmål.
Forumindlæghej:) jeg har lidt svært ved at forstå hvad jeg egentlig skal med et af mine spørgsmpl i min problemformulering. jeg forstår ikke helt sporgsmålet. spørgsmålet er " analysere betydningen af kodebrydningsindsatsen fra de allieredes" side? nogen der kan hjælpe med at forstå den. jeg skr... -
Historie Nationalforsamling
ForumindlægKunne i hjælpe mig med denne her opgave? Jeg kommer ikke rigtig videre... ;( Hvorfor er det revolutionerende, at tredjestand erklærede sig for "nationalforsamling"? Inddrag kilden Foretag en kildekritisk analyse Menneskerettighedserklæringen fra... -
'Skriget'
ForumindlægHej, jeg skal analysere maleriet 'skriget' Er der nogen der har særlige punkter jeg bør være opmærksom på? Dette skal afleveres i form af stil, jeg tænker på at starte med at skrive lidt om forfatteren. Nogen der ved hvorfor/hvordan forfatteren malede dette maleri? Som sagt, kom gerne me... -
Rytme-Tid&Ordklasser
ForumindlægEr midt i en analyse af dette digt, men sidder med nogle problemer: Hvordan er rytmen i dette digt? Har forsøgt mig med stavelser osv.. meen.. det virker ikke rigtig. Digtet er fra det 18'ende århundrede. Er der nogle særlige kendetegn ved digtene derfra? Er der nogle ordklasser som fremgå... -
Iltsvind 24timers eksamen (B-niveau).
ForumindlægHej venner, Jeg er pt. fanget i en 24timers eksamen, hvor jeg har fået udleveret en artikel ved navn "Varmere klima giver mere iltsving". Hertil har jeg bl.a. fået stillet opgaven: "Med udgangspunkt i vedlagte materiale skal du analysere og vurdere artiklens biologiske indhold.&quo... -
AT- Kvinders Stemmeret?
ForumindlægHej Alle.. Er der nogle der har skrevet om kvinders stemmeret evt. i England, i samfundsfag og/eller engelsk? Skal selv op på mandag den 7 og er lidt rundt på gulvet hvad der egentlig forventes? Mange fra min klasse har været oppe og det er meget forskelligt hvad de har gjort? Derfor ville jeg ge... -
danskeksamen
Forumindlæghej allesammen jeg står og skal til eksamen her den 19/5. vil gerne spørge om der er nogle der kender en god analyse gennemgang af et eventyr. noget i synes der er vigtigt til en analyse af den grimme ælling skrevet af H. C Andersen. på forhånd tak -
Fremlæggelse
ForumindlægHar i nævnt jeres konklusion efter i har præsenteret problemformuleringen eller har i nævnt den kun til sidst? Hvad spørg lærerene en om? er det mest om analysen, metoder eller perspektivering? Hvis man nu siger man vil uddybe analysen får man så lov til det i dialogen eller kan man god... -
Engelsk B mundtlig eksamen synopsis?
ForumindlægJeg skal med stor chance op i engelsk B mundtlig i år og skal snart aflever min synopsis. Jeg har valgt at skrive om vold i computerspil og dens effekt på samfundet. Jeg har indtil videre en god indledning men har virkelig et stort problem. Jeg skal inddrage nogle af de værktøjer (analyse modelle... -
Kvalitativ og induktiv = humaniora?
ForumindlægHej! Ville høre om det er tilladt at sige, at man er gået induktivt og kvalitativt til værk hvis man har analyseret en dokumentar eller lign. i dansk (humaniora). Er det lidt for naturvidenskabeligt...?! Hvis man blot har analyseret noget, hvad kan man så sige, at man har brugt af metoder ud... -
Folkeviser
ForumindlægHej...Jeg skal til mundtlig danskeksamen Onsdag d. 3 Juni. En af de ting som jeg ved jeg kan komme op i er folkeviser, men jeg står og mangler et analyseskema til en folkevise. Så hvis der er nogen af jer der ved hvordan sådan et skal laves (hvad det skal indeholde) eller hvor jeg muligvis kan fi... -
AP - kasus
ForumindlægMan skulle have været en tysker. De har jo meget lettere ved kasusbøjning.\nJeg ved ikke, hvad der går galt, men jeg kan ikke helt gennemskue systemet.\nDerfor:\n\nJeg ser den elskende pige. Pigen ser den elskede far. Pigen, som er elsket (brug perf.part.) af Sucessus (a + ablativ) bor på kroen.\... -
De syv dødssynde
ForumindlægHej, er der en historie, novelle eller en form for test som omfavner emnet - de syv dødssynd? :) -
Billeder, billeder
ForumindlægHvad er for dig billeders betydning for vores tilværelses- og omverdensforståelse?
