Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 9021 til 9040 af 23878
-
dio hjælp
ForumindlægJeg mangler lidt hjælp til at finde nogle tal. jeg vil gerne vide hvor man kan finde tallene på Kinas miljø og klima omkostninger, tallene skulle gerne være fra 1980 frem til nu. -
Mangler du hjælp til Mat/Fys eller Kemi?
ForumindlægHej mit navn er Frederik og jeg er 31 år. Jeg er uddannet Cand.Scient i Matematik og Fysik og har Kemi som et ekstra fag. Jeg har flere års erfaring med at undervise Gymnasie-elever og Universitets-studerende i Matematik og Fysik men også Kemi. Min undervisning er pædagogisk og jeg opgiver ... -
Essay om Familien
ForumindlægHej. jeg er igang med at skrive en essay om familien og dens betydning i det senemoderne og traditonelle samfund. Hvor jeg skal indrage en billede der hedder Martin Bigum, family. Men ved simpelthen ikke hvordan jeg skal indrage det. Er der nogen der kan give nogen eksempler på nogen sætninger ... -
Sprog hjælp
ForumindlægEr der nogen der kan redegøre for de tre vigtigste skrivegenrer og deres undergenrer (kontekster) -
Opgave download
ForumindlægHej, jeg har adobe reader 7.0 men opgaverne kommer stadig ikke frem. Har prøvet med et ar stykker nu. er der nogle som ka hjælpe? Mvh Tabita -
Hører intertekstualitet under sproglige virkemidler eller under perspektivering
ForumindlægJa overskriften siger sig selv :) -
Abort i italien
ForumindlægHej, jeg skal skrive AT - eksamen om abortproblemet i Italien. Jeg skriver i italiensk og samfundsfag. Jeg er lige i gang med at lave en problemformulering og er indtil videre kommet frem til dette: Hvilken rolle spiller aborten i kampen for det gode liv for de italienske kvinder og hvorfor ... -
Den universelle velfærdsmodel
ForumindlægHej. Jeg har besluttet at jeg vile skrive om den universelle velfærds model i forhold til det gode liv. Er den universelle velfærdsmod det gode liv eller er man gået for langt væk fra de opridelige tanker. Min problemformulering lyder: Oprindeligt var velfærdsstaten en kamp for det gode li... -
DK: Problemformulering til Hitchhiker''s Guide to the Galaxy
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive en stor dansk opgave i 2g, hvor jeg har valgt at skrive om Douglas Adams' bog "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy" (den første), fordi jeg synes rigtig godt om den. Jeg skal snart komme med en problemformulering til min opgave, som jeg skal skriv... -
oversættelse af latintekst
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at oversætte denne tekst? Nam ex parente meo et ex aliis sanctis viris ita accepi munditias muleribus, viris laborem convenire. -
Stil om latter
ForumindlægNogen der hurtigt vil rette min dansk stil om latter.. fylder ikk særlig meget? -
Hvordan laver man referat af digt?
ForumindlægHej, nogen der ved, hvordan laver man et referat af et digt ? -
Problemstilling? :s til 28/11-08. ?
ForumindlægHej alle! :) En veninde og jeg har brug for hjælp til hvad det egentlig er en problemstilling er?! Vi har snakket med flere lærer og forældre, samt søgt efter hjælp, men de har givet os 3 forskellige løsninger. Så vi har lidt problemer. Håber virkelig på hjælp, på forhånd tak. :) -
Spørgsmål vedrørende tid
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive en tysk aflevering, hvor jeg skal karakterisere og fortælle m forhold, jeg vil spørge om der er nogen der ved om man må ændre tid når man skriver ? -
Historie metode humaniore
ForumindlægHej alle sammen I mit AT projekt har jeg valgt historie som det ene fag. Men med hensyn til metoder, hvad har i tænkt jer at sige der? Min historielærer siger, at det primært er kildekritik jeg skal komme ind på, men det tager jo ikke engang 1 minut at forklare, at man har brugt troværdige kilder... -
Gennembrud i 1850-1914
ForumindlægNogen der ved hvilke gennembrud der skete i dette tidsrum: 1850-1914. Jeg skal inddrage biologi og engelsk i mit AT-projekt. -
afsked sidsel falsig pedersen
Forumindlæghej er der nogen som har læst afsked af Sidsel falsig pedersen før -
Hjælp til novellen "Ulven og fårene" af Martin Andersen Nexø!
ForumindlægHej folkens. Jeg skal op til mundtlig eksame i dansk og har trukket emnet det moderne gennembrud. Jeg har valgt teksten "Ulven og fårene", men er i tvivl om jeg har forstået pointen i den? Hvis i kender novellen, og ved hvad pointen er, må i gerne skrive det, ville være en stor hjælp! -
Hjælp-skriftlig engelsk
ForumindlægHvad er : støtteord? stilistiske virkemisdler og forskellen mennem perfektum og imperfektum ???????????????????????????????+ pliis sva tak på forhånd. -
AT- engelsk. hvordan tager jeg sproget med, når jeg skal skrive på dansk?
Forumindlæghej jeg er i gang med at skrive AT, har engelsk- psykologi som valgte fag, men ville lige høre hvordan får jeg sproget engelsk med ind i min synopsis når jeg nu skal skrive på dansk?
