Søgning på: historie noter stx. Resultater: 9121 til 9140 af 33650
  • Neutron star

    Forumindlæg
    Hej allesammen.Er der nogen der har læst "neutron star" ?Jeg kunne nemlig godt tænke mig lidt hjælpe, da jeg synes den er meget svær at forstå.på forhånd tak :)
  • Metarefleksion?

    Forumindlæg
    Nogen der kan forklare mig, hvad metarefleksion betyder? jeg forstår ikke rigtigt begrebet. Det dukker op under forbindelse med kortprosa genren
  • hyperboræerne

    Forumindlæg
    hvor bor hyperboræerne?
  • fortæller

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke forstå, hvad forskellen mellem implicit og explicit fortæller er.. :(Og mellem ydre og indre syn :(Kan I hjælpe mig det disse stykke?1. "Vi er nødt til at aflyse det, sige han, og hun svarer, at det kan ider ikke være tale om"2. "Han skubber hende ned i sofaen. Jeg kan...
  • Hvad er man hvis ?

    Forumindlæg
    Hvad er man hvis man er botaniker ?
  • forskellen?

    Forumindlæg
    HeyEt lille spørgsmål; til historieeksamen skal man redegøre for baggrund og motiv -men hvad er egentlig forskellen mellem de to???mvh.parisa
  • hjælp til stil..!

    Forumindlæg
    hej jeg skal skrive en stil men jeg kan ikke finde ud af det. overskriften er DEN HEMMELIGE BOG nogen der har en stil liggende eller kan hjælpe..?????
  • Skal man give et referat?

    Forumindlæg
    til eksamen engelsk mundtligt, skal man så lave et kort resumé af teksten eller går man ud fra forudsætningen at lærer/censor har læst teksten og ved hvad det handler om?
  • Projektopgave omkring atomkraft

    Forumindlæg
    Jeg har i næste uge projektopgave, og vi har fået overemnet "fortid, nutid og fremtid". Jeg har herved valgt underemnet omkring atomkraft. Jeg havde tænkt at komme mest mulig om atomkraftens udvikling og ikke så meget med atombomber, men om atomkraftværk. Kunne være godt med nogle ...
  • eventyr.

    Forumindlæg
    nogle som har en eventyr stil liggende? : D
  • Den danske velfærdsstat 1950

    Forumindlæg
    Heysa, jeg søger nogle gode hjemmesider til info om den danske velfærdsstat, specielt omkring tiden i 1950'erne. Tak på forhånd.
  • Dansk

    Forumindlæg
    Hvad er en Spændingskurve ?
  • valg af fag?

    Forumindlæg
    Hej, er i lidt af en knipe! er igang med AT og emnet er rejser! Jeg har valgt emnet Turisme og vil kompinere fagene Samfundsfag og Dansk/Engelsk, men kan ikke rigtig finde ud af hvordan jeg skal bruge det humnaistiske fag ?? nogen ideer? :)
  • Fysik disposition

    Forumindlæg
    Hej.. Nogen som har en fysik disposition liggende som jeg må se lidt på??? Helst om elektromagnetisme, men hvis i har andet så er jeg meget interesseret...
  • Religion?

    Forumindlæg
    Hvad er hisotiren bag, og hvad menes med udtrykket: "at sælge sin førstefødselsret for en skål linser?"
  • Opskriv reaktionsskema

    Forumindlæg
    Hej ! Jeg har brug for hjælp, da jeg sidder og er gået i hårdknude i en rapport. Jeg skal opskrive reaktionsskemaet for reaktionen mellem hydrogenphthalationen og hydroxidionen. Men jeg er helt på bar bund. Er der nogle, som der kan hjælpe ? På forhånd tak !
  • Den grimme ælling

    Forumindlæg
    Hej! Sidder og skriver opgave om Den grimme ælling, og ville derfor lige høre, om der er nogle der kunne give mig et hint til hvad temaet/erne i eventyret er? Mvh Jakob
  • rettelse

    Forumindlæg
    Hvad er en spindoktor? En spindoktor er en rådgiver for politikere. Hvad betyder det at ”spinne” et budskab? at dreje et budskab. Hvem har en spindoktor? Alle politikerne. Hvordan kan man ”spinne” oplysninger – hvilke metoder benyttes der? Traditionelle metoder : Pressemøder, Pressemeddelels...
  • Analyse af allting og ulla villstrup. Jeg har svært ved at lave en, kan jeg få hjælp ?

    Forumindlæg
  • OPGAVEN?

    Forumindlæg
    Hej, folk der har været igennem 2g og folks der er igennem 2g. Hvor lang tid havde I til at skrive Opgaven i(Dansk-historieopgaven)!?