Søgning på: historie noter stx. Resultater: 9121 til 9140 af 33650
-
Neutron star
ForumindlægHej allesammen.Er der nogen der har læst "neutron star" ?Jeg kunne nemlig godt tænke mig lidt hjælpe, da jeg synes den er meget svær at forstå.på forhånd tak :) -
Metarefleksion?
ForumindlægNogen der kan forklare mig, hvad metarefleksion betyder? jeg forstår ikke rigtigt begrebet. Det dukker op under forbindelse med kortprosa genren -
hyperboræerne
Forumindlæghvor bor hyperboræerne? -
fortæller
ForumindlægJeg kan ikke forstå, hvad forskellen mellem implicit og explicit fortæller er.. :(Og mellem ydre og indre syn :(Kan I hjælpe mig det disse stykke?1. "Vi er nødt til at aflyse det, sige han, og hun svarer, at det kan ider ikke være tale om"2. "Han skubber hende ned i sofaen. Jeg kan... -
Hvad er man hvis ?
ForumindlægHvad er man hvis man er botaniker ? -
forskellen?
ForumindlægHeyEt lille spørgsmål; til historieeksamen skal man redegøre for baggrund og motiv -men hvad er egentlig forskellen mellem de to???mvh.parisa -
hjælp til stil..!
Forumindlæghej jeg skal skrive en stil men jeg kan ikke finde ud af det. overskriften er DEN HEMMELIGE BOG nogen der har en stil liggende eller kan hjælpe..????? -
Skal man give et referat?
Forumindlægtil eksamen engelsk mundtligt, skal man så lave et kort resumé af teksten eller går man ud fra forudsætningen at lærer/censor har læst teksten og ved hvad det handler om? -
Projektopgave omkring atomkraft
ForumindlægJeg har i næste uge projektopgave, og vi har fået overemnet "fortid, nutid og fremtid". Jeg har herved valgt underemnet omkring atomkraft. Jeg havde tænkt at komme mest mulig om atomkraftens udvikling og ikke så meget med atombomber, men om atomkraftværk. Kunne være godt med nogle ... -
eventyr.
Forumindlægnogle som har en eventyr stil liggende? : D -
Den danske velfærdsstat 1950
ForumindlægHeysa, jeg søger nogle gode hjemmesider til info om den danske velfærdsstat, specielt omkring tiden i 1950'erne. Tak på forhånd. -
Dansk
ForumindlægHvad er en Spændingskurve ? -
valg af fag?
ForumindlægHej, er i lidt af en knipe! er igang med AT og emnet er rejser! Jeg har valgt emnet Turisme og vil kompinere fagene Samfundsfag og Dansk/Engelsk, men kan ikke rigtig finde ud af hvordan jeg skal bruge det humnaistiske fag ?? nogen ideer? :) -
Fysik disposition
ForumindlægHej.. Nogen som har en fysik disposition liggende som jeg må se lidt på??? Helst om elektromagnetisme, men hvis i har andet så er jeg meget interesseret... -
Religion?
ForumindlægHvad er hisotiren bag, og hvad menes med udtrykket: "at sælge sin førstefødselsret for en skål linser?" -
Opskriv reaktionsskema
ForumindlægHej ! Jeg har brug for hjælp, da jeg sidder og er gået i hårdknude i en rapport. Jeg skal opskrive reaktionsskemaet for reaktionen mellem hydrogenphthalationen og hydroxidionen. Men jeg er helt på bar bund. Er der nogle, som der kan hjælpe ? På forhånd tak ! -
Den grimme ælling
ForumindlægHej! Sidder og skriver opgave om Den grimme ælling, og ville derfor lige høre, om der er nogle der kunne give mig et hint til hvad temaet/erne i eventyret er? Mvh Jakob -
rettelse
ForumindlægHvad er en spindoktor? En spindoktor er en rådgiver for politikere. Hvad betyder det at ”spinne” et budskab? at dreje et budskab. Hvem har en spindoktor? Alle politikerne. Hvordan kan man ”spinne” oplysninger – hvilke metoder benyttes der? Traditionelle metoder : Pressemøder, Pressemeddelels... -
Analyse af allting og ulla villstrup. Jeg har svært ved at lave en, kan jeg få hjælp ?
Forumindlæg -
OPGAVEN?
ForumindlægHej, folk der har været igennem 2g og folks der er igennem 2g. Hvor lang tid havde I til at skrive Opgaven i(Dansk-historieopgaven)!?
