Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 9141 til 9160 af 176851
-
Spørgsmål til kemi (lidt af hvert)
ForumindlægHvilke regler er der for opskrivning af ionreaktionsskema og stofformel for en reaktion? Hvordan kender man i øvrigt forskel på om reaktionen er en fældningsreaktion, syre-base reaktion eller redoxreaktion (hvis ikke flere)? Hvordan kan man se på et molekyle om det er en base eller en syre, uden ... -
Organiske kemi, strukturformler
ForumindlægHejsa jeg er lige blevet introduceret til emnet: "organisk kemi" i klassen og jeg sidder med en opgave, som jeg ikke lige kan gennemskue. Den lyder som følgende: En alkadien(ved ikke engang hvad det er) indeholder to dobbeltbindinger. Skriv strukturformlen for 1,3-butadien og 1,4 penta... -
CO2 - uorganisk kemi ?
ForumindlægKan nogen forklarer mig, hvorfor CO2 regnes som et uorganisk molekyle. -
Kemi β-caroten.
ForumindlægHejsa. Er der nogen som kan hjælpe mig med denne spg. Find strukturformlen for β-caroten, og gør rede for, at heptan er et velegnet opløsningsmiddel for β-caroten. Strukturformlen har jeg søgt på nettet men er ikke kommet frem til et svar, så håber at der er nogen herinde som... -
SRP- kemi opløselighed??
ForumindlægHej :) jeg har lige lavet et forsøg til SRP. Forsøget gik ud på: Bestemmelse af fordelingen af salicylsyre mellem vand- og en octhanolfase. Jeg fandt frem til dette: Absorbansen på: Octhanol vandfasen: 0,014, koncentrationen har jeg beregnet mig frem til 2,13177 fedt fasen: 0,302 koncentration... -
Fysik/kemi hjælp til rapport
ForumindlægHej Jeg skal lave en fysik rapport og skal bruge noget hjælp Det skal handle om Syre + baser Salte + ioner Opgave Beskrivelse af emnet/emnerne Beskriv to forsøg - jeg har lavet et forsøg der lyder sådan her Put saltsyre i 2 glas og svovlsyre i 2 andre... -
basis kemi C!!!!!!
Forumindlæghey allesammen. ville høre om der er en af jer som har en facitliste til bogen Basiskemi C da jeg har siddet og lavet en masse opgaver i den og meget gerne ville tjekke mine resultater. hvis en af jer måske har den som en pdf fil eller bare i det hele taget kan sende den over nettet. eller hvis i... -
KEMI LIGEVÆGTE (KONCENTRATION)
ForumindlægNogen der kan hjælpe? -
Kemi rapport - indikatorer hjælp
ForumindlægHey. Sidder her og skal lave en rapport om fremstilling af NaOH og kolormetrisk titrering. Disse spørgsmål lydder: Teori: • Formel koncentration • Aktuel koncentration Konklusion: Kan du stole på denne metode til at bestemme koncentrationen med? Det skal siges at vi har brugt, me... -
kort spg. kemi
ForumindlægHej allesammen kort spg. til dne vedhæftede reaktion kan det passe at en aldhyd oxideres til en carboxylsyre som fraspalter en hydron det er derfor der bliver dannet ioenen RCCO^- i reaktionen:)? ps. mange tak for hjælpen -
Radioaktivitet - Fysk kemi
ForumindlægHej :) Jeg sidder og er i gang med en rapport, men er faldet lidt i stå med tre spørgsmål. Er der nogle der kan hjælpe? De tre spørgsmål er: Hvad kendetegner en radioaktiv atomkerne? Hvordan måler man stråledoser? Hvordan anvender vi radioaktivetet i vores hverdag? - Tusinde tak på forhå... -
HASTER! Hjælp til diskussion i kemi-rapport!
ForumindlægHej! Nogen der har ideer til hvad man kan skrive til diskussion af følgende tre forsøg: 1. Iodtal for et fedtstof (i mit tilfælde olivenolie) 2. Bestemmelse af sukkerindhold i læskedrik, slik m.m. (i mit tilfælde appelsinjuice) 3. Bestemmelse af proteinindhol i mælk -
Syntese organisk kemi HJÆLP
ForumindlægHvordan kommer man fra det venstre molekyle til det højre molekyler? -
Opgaver til kemi rapport
ForumindlægLav en graf med v som funktion af [S2O3^(2-)] grafen har jeg lavet, som ligger i udklip - Kan man angive en reaktionsorden mht [[S2O3^(2-)] (hvilken?) Er der en tilsvarende sammenhæng mellem hastigheden og [H3O^"+]; hvilke forsøg skal man her sammenligne? (Note: her behøver du ikke lave e... -
SRP Kemi - Alkymi
ForumindlægJeg skal snart til at skrive SRP. Jeg har valgt Historie og Kemi som mine to fag. Jeg skal skrive om alkymi. Har svært ved at finde ud af hvad jeg f.eks. kunne skrive om i kemi-delen under emnet, så hvis nogen kunne komme med nogle gode foreslag, ville det hjælpe mig meget. Jeg kunne også godt t... -
Brug figuren til at bestemme konstanterne A, b og c?
ForumindlægNogle der vil hjælpe mig med den vedhæftede opgave om at bestemme konstanterne A, b og c ved brug af figuren? -
Billeder bearbejdet i GIMP giver fed skrift
ForumindlægHej Jeg har taget nogle mikroskopbilleder jeg har sat sammen i GIMP og derefter gemt som PNG-fil. Sættes det bearbejdede billede ind i Latex bliver al skrift på denne side med fed. Undlader jeg at sætte billederne sammen i GIMP, men fx. blot beskærer et billede i GIMP og konverterer dem t... -
Naturgeografi eksamen
ForumindlægI naturgeografi-eksamen skal man begrunde for problemstillingens relevans og aktualitet. Jeg kan godt se f.eks. jodskælvs relevans og aktualitet, men hvordan begrunder man det, hvis man f.eks. trækker noget om dansk landskab el. dansk landbrug? Den synes jeg er svær :s -
HASTER !! AT kemi/hist ! jernbanen
ForumindlægHej . Jeg har gået og undret mig over, hvordan jeg kan få kemi ind i dette emne. Men jeg er kommet på et par ideer, noget omkring damp- og dieseltoge. Hvad vil så være oplagt at undersøge? (jeg har kemi 2. år) -
Facit til Mat b eksamen 2015 d. 7 december
ForumindlægHej, er der nogen der har facti til mat b eksamensopgave Mandag den 7. december 2015 kl. 9.00 - 13.00? Vil gerne tjekke om det jeg har lavet er korrekt :) Eller nogen som har lavet opgaven før, som vil sende mig deres svar, så jeg kan sammenligne :)
