Søgning på: analyse af digte. Resultater: 9281 til 9300 af 26633
-
betydning af: smeltende barrikader
Forumindlæghey derude, er der nogen der ved hvilket symbol der kan være bag: "smeltende barrikader" eller hvilken betydning der kan have? på forhånd tusind tak. -
Rettelse af Tysk artikel HASTER!!!
ForumindlægHej alle sammen Jeg har skrevet en lille Tysk artikel og ville meget gerne have den rettet, da jeg ikke er særlig god til Tysk. I må meget gerne skrive hvad i gjorde og hvorfor. På forhånd tak. :) Gesichtspflege Wenn Sie und ihre freundinnen sitzten zu Hause und gelangweilt, können Sie Gesic... -
Sneglen og rosenhækken.
ForumindlægHejsa. Jeg har fået stillet til opgave, at finde ud af hvad fortælleren kritiserer i "Sneglen og rosenhækken", men jeg kan ikke helt gennemskue det?¨ Er der en, der kan hjælpe? Mange hilsner mig! -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHej igen, Et lille spørgsmål til et emne - jeg er ved at læse op til eksamen i fysik B-niveau. Jeg er ved at skrive disposition til emnet mekanik og skal forklare om kræfter, sammensatte kræfter. Nogen som har et forslag til hvad jeg kan fortælle om på B-niveau? Jeg havde tæ... -
Fortæller og synsvinkel
ForumindlægHej Jeg har undret mig over noget i noget tid nu, og tænkte, at det var på tide med et svar. Kan en jeg-fortæller kun have en indre synsvinkel og have en personbunden rumlig synsvinkel, eller er der andre muligheder? Kan en jeg-fortæller eks. være alvidende? Og kan en tredjepersonsfortæ... -
læsning af litteratur
ForumindlægNykritisk og biografisk læsning af litteratur. Hvad er forskellen på disse to læse metoder ? -
Der er et yndigt land
ForumindlægNogen der ved, hvilke metaforer eller besjælinger er indgår i teksten “der er et yndigt land”, det er den tekst fra Adam O... -
Den hæslige by
ForumindlægHej alle! Har fået til opgave at skrive en litterær artikel om "Den hæslige by" af Michael Strunge Skrig er udspændt mellem husene i den hæslige by. Menneskene er skygger af fabrikkerne og kontorerne. En pige løfter sin kjole og hendes køn er et ur. Fragmenter af en endnu fri bevidsthed... -
Komposition af roman
ForumindlægHej jeg er igang med at lave en romananalyse og er lidt usikker på hvilke punkter der er gode at komme ind under en ved den ydre komposition og den indre komposition? -
Valg af tekst til eksamen
ForumindlægHej allesammen! Jeg har trukket et fordybelsesområde der hedder 'lyrik fra efter 1920' og jeg skal selvfølgelig have valgt en tekst. Har bare ingen ide om hvad det skal være så håber meget der sidder nogen derude med et par forslag til mig :) Teksten skal kunne perspektiveres til en af ... -
Skf. Dansk eksamen
ForumindlægHej :) Da jeg skal til skriftlig dansk eksamen imorgen, vil jeg lige høre om der er nogen som kan hjælpe mig med perspektivering, for hvad er forskellene på: Genremæssig perspektivering Stilmæssig perspektivering f.eks. Periodemæssig perspektivering -
Illiaden
ForumindlægHej , jeg fandt for nogle dage siden nogle noter hvor der står at krigen mellem troja og grækerne skyldes guderne? Hvilket jeg blev lidt forvirret over. Kan i hjælpe, tak :) -
hjælp
Forumindlæghvad er det nu et enderim er? hvad indebære et budskab -
hjælp metaforer og ordbilleder
Forumindlæghjælp ved ikke hvad forskellen er mellem metaforer og orbilleder, i give eksempler fra ´´i danmark er jeg født´´ Hilsen Hans -
Anvendelse af dansk faglig viden - hvordan?
ForumindlægHej alle, Jeg skal til eksamen i skriftlig dansk her på tirsdag. Et af kravene til en velskrevet dansk opgave er, at man gør brug af danskfaglig viden. Jeg er dog en smule i tvivl om hvordan, at man kan koble danskfaglig viden til essay-genren, som jeg som regel holder mig til. Jeg håber derfor... -
Mobning praktisk produkt
Forumindlæghej vi har projektopgave om mobning og hvornår det er for meget. overemnet er mobning. har i ideer til et praktisk produkt. tak på forhånd:)) -
Stor dansk opgave - hvilket emne?
ForumindlægHej medstuderende, Jeg skal skrive en stor opgave i dansk. Emnet er helt frit! Jeg overvejer om jeg skulle analysere en bog og film af samme historie (Fx. Harry Potter bog og film), og så sammenligne disse. Men jeg ved dog ikke hvilke værker jeg skal vælge. Der skal være en bog og en film om sa... -
Nogen der ved noget om musik eksamen?
ForumindlægJeg skal op som selvstuderende til musik c eksamen på tirsdag den 29 maj. Jeg har forberedt 4 værker som jeg har analyseret ved at lytte til dem. Jeg har 80erne dansk pop og rock som hovedemne. Jeg vil høre om nogle ved noget om det ukendte materiale man trækker til eksamen? Hvad det kan være o... -
litterær artikel - lidt hjælp?
ForumindlægHej Jeg skal skrive en litterær artikel om Naja Marie Aidts: "Hun græder ikke" Altså den skal analyseres, fortolkes og tilmed skal der gives en perspektivering der placerer den genremæssigt. Jeg tror jeg har nogenlunde styr på analysen og fortolkningen, men jeg er ikke med på hvordan j... -
Konklusion?
ForumindlægHejj Jeg skriver en analyserende artikel, og er nået til at skulle skrive konklusionen. Jeg er bare lidt i tvivl om jeg direkte skal skrive:"Det kan konkluderes, at...", da jeg ikke synes det passer ind i forhold til alt andet, jeg har skrevet. Og er derudover også i tvivl om jeg skal ...
