Dansk

Konklusion?

08. januar 2019 af Sara6543 - Niveau: C-niveau

Hejj

Jeg skriver en analyserende artikel, og er nået til at skulle skrive konklusionen. Jeg er bare lidt i tvivl om jeg direkte skal skrive:"Det kan konkluderes, at...", da jeg ikke synes det passer ind i forhold til alt andet, jeg har skrevet.
Og er derudover også i tvivl om jeg skal gengive de pointer fra selve analysen? Vil nødig gentage mig selv.

Kan jeg måske få et eksempel på em konklusion, ?


Brugbart svar (1)

Svar #1
08. januar 2019 af Stygotius

En konklusion er ikke bare, som mange skoleelever tror, en afrunding, hvor man blot skal finde en pæn måde at afslutte en opgave på.

En konklusion skal  -mærkeligt nok-  konkludere noget. Den skal sammenfatte alle de detaljer der står i ens besvarelse og fortælle hvad man kan udlede af dem. Som regel (= i bedste fald) vil dette fremgå af opgavens titel.


Svar #2
08. januar 2019 af Sara6543

Synes det er lidt pudsigt, for man kan jo læse i  min analyse og fortolkning, hvad jeg er kommet frem til. Ved bare ikke hvad jeg skal skrive, uden at komme til at gentage, hvad jeg allerede har skrevet i analysen og fortolkningen.


Brugbart svar (1)

Svar #3
08. januar 2019 af Stygotius

 I din opgavetekst skal man  ikke læse hvad du er kommet frem til, men det materiale  du fremlægger som belæg for det du konkluderer.


Svar #4
09. januar 2019 af Sara6543

 Men ved heller ikke hvad jeg kan konkludere. Har skullet sammenligne to tekster, og har skrevet om, appelformer, billedsprog og hvilken effekt det har, og al den slags

Men ved ikke rigtigt hvad jeg sådan helt konkret er kommet frem til, ved at analysere teksterne. Synes jeg har gået det hele slavisk igennem, sådan fra punkt til punkt.  Så nu da jeg er nået til konklusionen, ved jeg stadig ikke hvad det er jeg skal skrive, 


Brugbart svar (1)

Svar #5
09. januar 2019 af Stygotius

En gang til:

I en konklusion skal man konkludere noget !!


Skriv et svar til: Konklusion?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.